Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă dureau!”

Interviu cu noul director al Lic. „O. Ghibu”, Mircea Pop

„Disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă dureau!”

De la 1 septembrie 2012, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea are un nou director, în persoana tânărului profesor de matematică Mircea Pop.

Ieri (luni, 10 septembrie 2012), am dorit să luăm pulsul pregătirilor pentru începerea cursurilor la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea și să aflăm care sunt gândurile noului director la început de mandat.
Greu ne-a fost să-l găsim pe noul director, care se mișcă rapid de la un punct de lucru la altul, din clădirea nouă în clădirea veche...
În clădirea veche, în cele trei sectoare de la parter și la cele două etaje, am găsit femeile de serviciu (pe Șandor Marcela, Boroș Iuliana și Bodea Aurica) făcând curat în urma zugravilor. La etajul al II-lea, doi zugravi de la Deniflor mai aveau încă de vopsit pe coridor. În clădirea nouă, într-unul din cabinetele de informatică, domnii profesori Lukacs Sandor și Furtos Eugen lucrau la întocmirea orarului. Pe administratorul liceului, dl Ion Cojocaru, l-am găsit distribuind manualele, alături de profesorii Lilla Șandor și Călin Perțe și elevi din a X-a B (Alexandra Mihoc, Flaviu Albuț, George Hodiș, Diana Curtui și Bogdan Gavriș). „Am venit să-l ajutăm pe dl diriginte Călin Perțe”, ne-a spus Alexandra. La fața locului au sosit directorul Mircea Pop și directorul adjunct, dna prof. Daniela Marinău.  
În sala de sport, voleibalistele echipei de gimnaziu aveau antrenament, sub îndrumarea drei prof. Ioana Sanislav...
„Părinții încă mai vin să-și înscrie copiii”
-Domnule director Mircea Pop, se pare că ați început mandatul în forță. Aflăm că vă mișcați cu repeziciune, nu stați locului și din această cauză sunteți greu de găsit.
-Trebuie să ne mișcăm rapid pentru că mai sunt multe de făcut. La ora 9.00, am avut întâlnire cu profesorii de la gimnaziu și liceu, iar de la 9.30, cu învățătorii și profesorii din ciclul primar; părinții încă mai vin să-și înscrie copiii la liceul nostru (în clasele I-VIII).
-Cum ați primit noua veste și cum ați acceptat noua calitate, aceea de director al acestui liceu?
-Greu mi-a fost să mă decid să accept postul ăsta, fiindcă mie îmi plăcea meseria aia care o aveam de profesor de matematică, și îmi place și țin foarte mult la asta, dar totuși vreau să se dezvolte ceva, să facem ceva bine în școala asta!
-La ce v-ați gândit?
-O, multe, multe planuri avem. În primul rând ceea ce lipsea: disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă dureau! Deci astea vreau să se schimbe, astea se pot face acum. În rest, în funcție de bani, pe rând. Vreau renovarea clădirilor, schimbarea instalațiilor de încălzire. Sunt multe lucruri care vor trebui făcute, dar asta în funcție de bani, și gradual. Schimbările bruște nu duc la nimic.
-Cum ați gândit soluționarea problemelor legate de disciplina din școală?
-Am avut deja întâlniri cu profesorii, am făcut câteva consilii profesorale. Am discutat și le-am impus câteva cerințe și voi avea întâlniri cu elevii. Vreau o dată întâlnirea mare, cu toți, dar voi avea întâlniri lunare pe clase să văd problemele lor. Mai întâi trebuie să-i asculți; deci nu poți să le interzici anumite lucruri fără să le ceri părerea.
Fumatul este interzis în școală! Aceasta este una dintre măsuri. Am vorbit și cu colegii, cu profesorii; încercăm să amenajăm o săliță pentru profesori. Copiii însă nu vor avea voie să fumeze în școală. Acuma se lucrează la regulamentul de ordine interioară. Membrii comisiei de regulament vor fixa puncte de penalizare. Să vedem o formă legală, încât să putem să-i atingem cumva pe copii, să-i sensibilizăm, în cazul unor abateri.
-Cum vi s-a părut promovarea imaginii școlii?
-În ultimul timp, destul de slabă. Imaginea școlii a avut de suferit. Dar asta mai mult din vina noastră, a școlii, nu din partea celor din mass-media. Culmea e că avem rezultate. Avem profesori foarte buni. Pe mine m-a dezamăgit când am văzut anul acesta, în vară, admiterea la noi la școală, la clasele de matematică-informatică, media de 6,20 parcă, nu mai știu exact, ultima medie de intrare. E grav, totuși, la un liceu așa cu renume, la clase de matematică-informatică unde se intra cu medii peste 8. Sunt diverși factori care au contribuit la coborârea ștachetei. Vom lucra și la chestia asta. Trebuie să ne promovăm mai mult, să ne atragem copiii buni și să ne păstrăm copiii buni. Până în a VIII-a am avut copii buni care au plecat. Mulți copii buni au plecat, din diverse motive, nu neapărat că sunt mai bune școlile respective.
-Aveți o echipă cu care să lucrați pentru a vă pune în practică planul managerial?
- Mi-am făcut o echipă. Mi-am făcut comisii. Am schimbat membrii comisiilor. Pe parcurs mai putem îmbunătăți, mai putem face și alte modificări pentru a obține rezultatele scontate. Cred în potențialul colectivului de cadre didactice și în reușita măsurilor pe care dorim să le implementăm.
„Vreau să-mi atrag părinții”
-Cum vedeți și cum ați regândit parteneriatul cu părinții?
-Vreau să particip la ședințele cu părinții. Le-am cerut colegilor să fiu anunțat de toate ședințele cu părinții. Vreau să merg la fiecare clasă, măcar o dată, să discut cu ei, fiindcă acolo afli cele mai multe lucruri, de la părinți. Una ți se transmite și altfel îți spun părinții direct. Vreau să-mi atrag părinții. Să vedem cum putem face și cu aia 2% din venit pentru că avem asociația părinților, care acum nu are bani. Părinții trebuie încurajați să susțină școala unde învață copiii lor. Și atunci vom putea face mai multe.
Sper să fie bine. Eu am speranțe și gânduri mari! Dacă nu reușesc să schimb ceva în bine, eu oricând îmi dau demisia. Mă duc la catedră. Eu nu m-am bătut deloc pentru această funcție. Eu chiar nu mi-am dorit funcție. Îmi plăcea ceea ce făceam. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă doreau tare!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:36:45 Ora de vară a Europei de Est