Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice „Emanuel”

În prezența ambasadorului SUA Mark Gitenstein și a soției sale Elisabeth,

A fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice „Emanuel”

„Azi, 12 septembrie 2012, în prezența Excelențelor Sale, Doamna și Domnul Ambasador al SUA Mark Gitenstein și a Domnului Primar Ilie Bolojan, a fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice Emanuel, proiect realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea, a firmei S.C. Repcon S.A, a comunității orădene și a unor parteneri din Marea Britanie și SUA”.

Acesta este mesajul inscripționat pe placa așezată, ieri (miercuri, 12 septembrie 2012), la temelia viitorului Centru de Îngrijiri Paliative Hospice „Emanuel”, de către doamna Elisabeth Gitenstein, soția Excelenței sale Mark Gitenstein, ambasadorul SUA la București.
La ceremonie au onorat cu prezența Excelenta sa ambasadorul SUA la București Mark Gitenstein și soția sa Elisabeth, primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, consilierul local Florica Cherecheș (inițiatorul campaniei „Oradea pune suflet”), doctorul Gheorghe Carp (managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea), pastorul Paul Negruț (președinte al Consiliului Director al Fundației Hospice „Emanuel”, conducerea firmei S.C. Repcon S.A., în frunte cu directorul general al companiei, dl Mircea Nistreanu, reprezentanți ai unor inistituții publice locale și județene, oameni politici, cadre medicale de la Secția de Oncologie a Spitalului Județean și Municipal, voluntari, reprezentanți mass-media...
 „Centrul, situat pe Strada Thurzo Sandor, va avea o suprafață de 4.900 mp construiți, pe trei nivele, și va cuprinde o únitate cu 15 paturi pentru adulți și cinci paturi pentru copii, ambulator de specialitate, centre de zi și facilități pentru îngrijiri paliative la domiciliu pentru adulți și copii, precum și un centru de educație pentru formarea specialiștilor care vor dori să lucreze în domeniu. Valoarea investiției și funcționarea centrului timp de 12 luni sunt estimate la 4,3 milioane de euro.
Investiția se va realiza pe un teren oferit de Consiliul Municipal Oradea. Proiectul a fost realizat pro bono de un colectiv de arhitecți și ingineri coordonați de doamna arh. Raluca Covăcesu. Construcția va fi realizată de SC Repcon SA din resurse proprii. Lucrările de construcție vor fi încheiate în circa trei ani, după cum ne-a asigurat domnul Mircea Nistreanu, directorul general al companiei Repcon. Centrul este astfel rodul unui parteneriat între Fundația Hospice „Emanuel”, Primăria Municipiului Oradea, SC Repcon SA și a cetățenilor care ne vor întinde în continuare o mână de ajutor, contribuind astfel la alinarea suferințelor semenilor noștri cu boli incurabile.
Hospice „Emanuel” funcționează din 1996, fiind o organizație  neguvernamentală, aflată în subordinea Bisericii „Emanuel”, și asigură servicii de îngrijiri paliative la domiciliu pacienților cu boli incurabile avansate din Oradea și Bihor. În cei 16 ani de existență, echipa Hospice a oferit îngrijiri la circa 1.400 de pacienți adulți și 200 de copii”, după cum aveam să aflăm de la dna Marinela Murg, director executiv al Fundației Hospice „Emanuel”.
„Vom sta alături de acest proiect până la capăt”
 În cuvântul său dl primar Ilie Bolojan a mulțumit domnului ambasador Mark Gitenstein pentru prezență, implicare și sprijin în acest proiect, iar doamnei Elisabeth Mark, în calitatea domniei sale de asistent medical, susținător și voluntar al serviciilor paliative din București, pentru informațiile prețioase furnizate legate de îmbunătățirea comportamentului cadrelor medicale în relația cu pacienții. Domnul primar a adresat apoi mulțumiri reprezentanților Fundației Hospice „Emanuel” pentru tot ceea ce fac de ani de zile pentru orădeni și nu numai și pentru acest proiect,  companiei Repcon și tuturor celor care susțin acest proiect.
„Eu vă spun sincer, am fost foarte sceptic pentru că nu am crezut că vom găsi donatori care să finanțeze cu sume atât de mari o astfel de construcție în termen atât de scurt... În ceea ce ne privește, primăria, vom sta alături de acest proiect până la capăt, în așa fel încât, împreună cu finanțatorii, toți cei care au suflet și fac ceva pentru nevoile acestui oraș, să-l putem finaliza”.
„Sunt oameni care pe unde trec deschid izvoare”
În cuvântul său, distinsul pastor Paul Negruț a plecat de la Psalmul 84, al cărui mesaj înălțător l-a adaptat condițiilor de față și a încheiat prin a traduce semnificația numelui „Emanuel”.
 „Ferice de cei ce-și pun tăria-n Domnul, în a căror inimă locuiește încrederea. Când străbat aceștia Vale Plângerii, o prefac într-un loc plin de izvoare. Suferința este partea condiției umane pe pământ, dar nu doar suferința, ci și încrederea și ajutorul și inima bună și sufletul... Sunt oameni care pe unde trec deschid izvoare”.
Se deschide astăzi un izvor de speranță pentru bolnavii terminali, un izvor de mângâiere pentru familiile lor, un izvor de sprijin pentru oamenii care pierd totul când primesc vestea unei boli terminale...”
„Numele acestui edificiu și al acestei fundații este Emanuel, care înseamnă „Dumnezeu este cu noi!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (63 de poze), accesați Galeria foto: A fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice „Emanuel”. 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:49:08 Ora de vară a Europei de Est