Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

S.O.G. „Euclid” – Unitate clinică

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

a. Apropierea deschiderii anului universitar intensifică activitatea Senatului Universității din Oradea.

Forul legislativ universitar a dezbătut și aprobat în ședința de luni, 17 septembrie 2012, o serie de proceduri privind: elaborarea și aprobarea planurilor de învățământ; înscrierea, finalizarea și certificarea programului de studii psihopedagogice al Departamentului pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic; inițierea, aprobarea, monitorizarea și evaluarea programelor de studii; fundamentarea, încasarea și evidența taxelor aferente procesului de învățământ. Totodată, au primit votul membrilor Senatului Statele de funcții, Regulamentul de organizare și funcționare a Departamentului pentru Asigurarea Calității și Regulamentul de exploatare și valorificare a bazei sportive.
b. Departamentul pentru Asigurarea Calității din cadrul Universității din Oradea va dispune de o structură de personal consolidată: 1 director, 1 analist calitate, 1 specialist în tehnologia informației, 3 secretare, aprobate de Senatul universitar. Posturile vor fi ocupate prin redistribuire, fără a angaja cheltuieli administrative suplimentare la nivelul instituției. Miza acestei măsuri este creșterea funcționalității departamentului în managementul asigurării calității academice. Senatul a aprobat, de asemenea, Regulamentul de asigurare și funcționare a Departamentului pentru Asigurarea Calității, precum și procedura de lucru a Consiliului Calității, organism de specialitate al Consiliului de Administrație al Universității.
c. Luni, Senatul Universității din Oradea a aprobat propunerea pentru obținerea statutului de unitate clinică de către Spitalul de Obstetrică - Ginecologie „EUCLID” Oradea (administrator, prof. univ. dr. Doru Ioan Crăiuț). Această propunere urmează să fie avizată de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și, ulterior, aprobată de Ministerul Sănătății.
d. Noul director al Departamentul de limba și literatura engleză din cadrul Facultății de Litere este lectorul univ. dr. Dan Negruț, fiind ales cu majoritate de voturi față de contracandidata sa  lector univ. dr. Suciu Giulia. Membrii Consiliului Departamentului, aleși prin vot secret sunt: prof. univ. dr. Magda Danciu, lector. univ. dr. Suciu Giulia și lector univ. dr. Szekelyi Eva. Senatul Universității din Oradea a validat rezultatele alegerilor pentru funcția de director al departamentului, noua componență a Consiliului Facultății de Litere, precum și a biroului acestuia.
e. Prin decizia rectorului Universității din Oradea de marți, 18 septembrie 2012, doamna conf. univ. dr. Olimpia Ban a fost numită director interimar al Departamentului de Economie din cadrul Facultății de Științe Economice, ca urmare a revocării doamnei prof. univ. dr. Anca Dodescu din funcție, la propunerea Consiliului Departamentului. În ședința de luni, Senatul a validat revocarea din punct de vedere a respectării procedurii. Până la organizarea de noi alegeri, conducerea departamentului va fi asigurată de noul director. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:53:11 Ora standard a Europei de Est