Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Trepte matematice pentru clasa a VII-a

Ioana Dzițac, emblemă a generației sale

Trepte matematice pentru clasa a VII-a

Cu fiecare clasă de gimnaziu absolvită, Ioana Dzițac a urcat câte o treaptă a podiumului pe care ea însăși și l-a făurit în escaladarea „Everestului”, în cazul său, „Everestul” fiind piscul matematicii.

La sfârșitul clasei a V-a, Ioana a scris „Trepte matematice (pentru) clasa a V-a”. La finele clasei a VI-a, a scos „Trepte matematice (pentru) clasa a VI-a”. În vară, la absolvirea clasei a VII-a, a mai „săltat” („urcat”) o treaptă, ajungând la „Trepte matematice (pentru) clasa a VII-a”.
În acest mod, eleva dnei profesor Dorina Szatmari, de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea, simte să fie utilă colegilor mai mici, pasionați ca și ea de matematică, pe care o consideră „regină” între științe.
Iată ce scrie Ioana în Prefața celei de-a treia cărți din colecția „Trepte matematice”: „Nu mă consider un mic matematician, ci doar o elevă care, printre alte pasiuni, are și pasiunea de a studia, dar și de a transmite mai departe matematica colegilor mai mici, generațiilor viitoare, o matematică privită și analizată cu ochi de copil...
Scopul realizării acestei serii de cărți este unul  precis: de a ajuta elevii de gimnaziu în vederea recapitulărilor, pregătirilor pentru diverse concursuri, examene viitoare.
Am reușit, de-a lungul clasei a VII-a, să-mi completez noțiunile teoretice, temele date la școală, cu alte noțiuni și probleme din alte cărți, reviste, iar peste vară, să structurez materialele și să le introduc la calculator, așa încât să pot scoate această nouă carte. Cartea este structurată în 5 părți, care cuprind sinteza unor noțiuni teoretice, întărite cu exemple, seturi de exerciții și probleme cu diferite grade de dificultate, pornind de la nivelul programei analitice până la nivelul olimpiadelor școlare; dar neuitând că sunt copil, am încercat să dau o tentă originală cărții, prin introducerea unor jocuri, rebusuri, probleme logico-distractive, dar și a unor probleme de matematică aplicată, încercând a pune în evidență utilitatea acesteia, iar din pasiunea pentru informatică, am adaptat unele probleme practice de matematică prin realizarea unor grafice în Exel și interpretări ale acestora, dar și a unor programe de calcul în C++”, scrie Ioana în prefața cărții sale.
Pentru cei neavizați, care nu o cunosc pe Ioana, o să spunem că avem în față un elev cu reale calități de lider al generației sale, prin trăsături pozitive de voință și caracter, prin consecvență, râvnă și perseverență în a urca treaptă cu treaptă spre înnobilare. Înzestrată cu o minte luminată, cu o privire și un zâmbet cuceritor, Ioana strălucește și prin frumusețea sa morală, prin bunătate și spirit de dăruire pentru o cauză vrednică de laudă și admirație. Modestă peste măsură, ea își cunoaște limitele de copil și de elev cuminte și silitor. După palmaresul impresionant pe care îl are expus la vedere, în cartea sa, și după Referințele pe care le are consemnate, tot în acest al treilea volum al colecției, Ioana ar avea motive de mândrie, de aroganță..., dar construcția sa nu-i permite asemenea „lux”. Ioana este realmente un elev model, cuminte și silitor, care știe ce vrea, luptător, tenace și lucid, admirată și prețuită, în egală măsură, de colegi și profesori.
„Ceea ce este remarcabil la această tânără este setea de cunoaștere combinată cu un remarcabil spirit civic. Ioana iubește matematica, dar nu uită să privească în jur, să se implice”, scrie dna prof. univ. dr. Ioana Moisil.
O carte de „matematică altfel”
Vorbind despre cartea de față, doamna profesor Dorina Szatmari, profesorul și mentorul Ioanei, o apreciază a fi „o carte de „matematică altfel”, cu un parfum aparte, care cuprinde pe lângă noțiuni teoretice însoțite de probleme și exerciții cu grade diferite de dificultate și câteva capitole absolut originale, datorate în exclusivitate autoarei”. Iar doamna ing. Emma-Margareta Munteanu scrie despre Ioana ca despre un boboc care înflorește: „Acum când tinerii aleargă după distracții și discoteci, acest boboc luptă cu înverșunare pentru a ne demonstra că singurul mod de a răzbate în viață este totuși cartea. Poate veți spune că nu toată lumea are înclinații spre învățătură. Da, este adevărat, dar fiecare vis poate fi îndeplinit. De aceea încearcă acest copil să-i facă pe tinerii de vârsta ei să gândească și să spere, să muncească și tot ceea ce fac să o facă din suflet și pasiune...
Dragi oameni, luați exemplu atunci când un copil luptă pentru mai bine. Luptați și voi, ajutați-l și fiți alături de el”, ne îndeamnă dna ing. Emma Munteanu (din Udine, Italia).
Ioana, mă alătur celor mulți care te admiră pentru preocupările și realizările tale demne de o cauză mai bună, fă să triumfe iubirea și copilăria, matematica și adevărul în lume! (Ovidiu DAN)    

Trimite email

luni, 14 iunie 2021