Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala primară internațională AGORA

Noutăți AGORA

Școala primară internațională AGORA

Abordarea educațională a școlii internaționale AGORA se bazează pe teoria „inteligențelor multiple” (Howard Gardner) care presupune că un singur stil de predare nu poate fi potrivit tuturor copiilor.

La AGORA se aplică teoria inteligențelor multiple, practicată cu rezultate foarte bune în cele mai prestigioase instituții de învățământ din străinătate. În acest fel, se valorifică potențialul individual al tuturor elevilor, identificând profilul de inteligență al acestora pentru a îi orienta spre acele domenii profesionale în care fiecare dintre ei poate fi performant. Astfel, pe parcursul unei zile, elevii se vor întâlni cu diferite stiluri de predare și învățare: de la discuții informale în jurul unei mese rotunde la flash-uri informaționale oferite pe laptop, de la învățare extrasă dintr-un context conversațional la tradiționalele prezentări coordonate de profesor, de la libertatea oferită de hârtia de pictat la interpretarea originală a unui rol memorat, în fine de la ardoarea competițională a orei de sport la fluiditatea oferită de muzicalitatea dansului. Selectați pe criteriul profesionalismului, profesorilor le este ulterior evaluată activitatea permanent, fiind instruiți în cadrul zilelor de training cu privire la curricule alternative și noi metode de predare.
Abordarea școlii este diferită de cea a școlii de stat: „în loc să ne concentrăm exclusiv pe procesul de predare, punem accent pe rezultatele acestui proces. Pentru a produce rezultate pe care elevul și societatea în care trăiește să le aprecieze trebuie să ne concentrăm pe nevoile fiecărui elev în parte. Profesorul trebuie să reprezinte un mentor mai mult decât un simplu transmițător de informații, într-o societate în care tinerii au mai mult acces la informație ca oricând. Ei au nevoie de un „antrenor” care să îi ajute să își folosească la maximum propriul potențial creativ și de învățare”, spune directorul școlii, Daniela Pop.
Un aspect care este comun tuturor membrilor echipei AGORA este conștientizarea rolului pe care îl au față de copii dincolo de limitele stricte ale materiei pe care o predau. Astfel, dna învățătoare de la clasa pregătitoare, Alina Popa, ne dezvăluie că la AGORA „se pune accent pe rolul tuturor profesorilor în dezvoltarea personală și emoțională a copiilor, asigurându-ne că adoptăm un stil de predare deschis și permisiv pentru comunicare, pentru experiment și pentru eroare. Credem că succesul procesului de predare constă în oportunitatea oferită profesorului de a fi el însuși, creativ, implicat, pasionat, informat”.
Școala internațională AGORA este o școală modernă, care dorește să-și modeleze ritmul de adaptare la standardele europene în educație. De aceea, pornind de la adevărul că învățarea este un proces continuu, dincolo de achizițiile specifice fiecărei discipline de studiu, AGORA pune accent pe formarea de competențe, pe cultivarea încrederii în sine, pe stimularea curiozității și pe formarea abilităților de a învăța să înveți, pe dezvoltarea de atitudini pozitive. (A. M.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:01:51 Ora de vară a Europei de Est