Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Școala primară internațională AGORA

Noutăți AGORA

Școala primară internațională AGORA

Abordarea educațională a școlii internaționale AGORA se bazează pe teoria „inteligențelor multiple” (Howard Gardner) care presupune că un singur stil de predare nu poate fi potrivit tuturor copiilor.

La AGORA se aplică teoria inteligențelor multiple, practicată cu rezultate foarte bune în cele mai prestigioase instituții de învățământ din străinătate. În acest fel, se valorifică potențialul individual al tuturor elevilor, identificând profilul de inteligență al acestora pentru a îi orienta spre acele domenii profesionale în care fiecare dintre ei poate fi performant. Astfel, pe parcursul unei zile, elevii se vor întâlni cu diferite stiluri de predare și învățare: de la discuții informale în jurul unei mese rotunde la flash-uri informaționale oferite pe laptop, de la învățare extrasă dintr-un context conversațional la tradiționalele prezentări coordonate de profesor, de la libertatea oferită de hârtia de pictat la interpretarea originală a unui rol memorat, în fine de la ardoarea competițională a orei de sport la fluiditatea oferită de muzicalitatea dansului. Selectați pe criteriul profesionalismului, profesorilor le este ulterior evaluată activitatea permanent, fiind instruiți în cadrul zilelor de training cu privire la curricule alternative și noi metode de predare.
Abordarea școlii este diferită de cea a școlii de stat: „în loc să ne concentrăm exclusiv pe procesul de predare, punem accent pe rezultatele acestui proces. Pentru a produce rezultate pe care elevul și societatea în care trăiește să le aprecieze trebuie să ne concentrăm pe nevoile fiecărui elev în parte. Profesorul trebuie să reprezinte un mentor mai mult decât un simplu transmițător de informații, într-o societate în care tinerii au mai mult acces la informație ca oricând. Ei au nevoie de un „antrenor” care să îi ajute să își folosească la maximum propriul potențial creativ și de învățare”, spune directorul școlii, Daniela Pop.
Un aspect care este comun tuturor membrilor echipei AGORA este conștientizarea rolului pe care îl au față de copii dincolo de limitele stricte ale materiei pe care o predau. Astfel, dna învățătoare de la clasa pregătitoare, Alina Popa, ne dezvăluie că la AGORA „se pune accent pe rolul tuturor profesorilor în dezvoltarea personală și emoțională a copiilor, asigurându-ne că adoptăm un stil de predare deschis și permisiv pentru comunicare, pentru experiment și pentru eroare. Credem că succesul procesului de predare constă în oportunitatea oferită profesorului de a fi el însuși, creativ, implicat, pasionat, informat”.
Școala internațională AGORA este o școală modernă, care dorește să-și modeleze ritmul de adaptare la standardele europene în educație. De aceea, pornind de la adevărul că învățarea este un proces continuu, dincolo de achizițiile specifice fiecărei discipline de studiu, AGORA pune accent pe formarea de competențe, pe cultivarea încrederii în sine, pe stimularea curiozității și pe formarea abilităților de a învăța să înveți, pe dezvoltarea de atitudini pozitive. (A. M.)

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:30 Ora standard a Europei de Est