Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Studiul proprietății de acumulare al diferitelor medicamente și metaboliți asupra ecosistemului Bazinului Crișurilor”

Miercuri, la Universitatea Oradea, ne-a fost prezentat proiectul transfrontalier

„Studiul proprietății de acumulare al diferitelor medicamente și metaboliți asupra ecosistemului Bazinului Crișurilor”

În cadrul conferinței de presă (de miercuri, 26 septembrie 2012), dna conf. univ. dr. Alexandrina Fodor, de la Facultatea de Științe (responsabil implemetare proiect în România), împreună cu managerul de proiect, dna cercetător principal dr. Gyöngyössiné Papp Zsuzsanna (de la Institutul de Pescuit, Acvacultură și Irigații HAKI, din Szarvas, Ungaria - partenerul de proiect), ne-au prezentat proiectul transfrontalier HURO 0901/086/2.2.2, desfășurat în perioada martie 2011 - septembrie 2012, cu titlul „Studiul proprietății de acumulare al diferitelor medicamente și metaboliți asupra ecosistemului Bazinului Crișurilor”.

Implementarea proiectului transfrontarier HURO 0901/086/2.2.2 a scos la iveală aspecte legate de un lucru îmbucurător pentru ecosistemul acvatic al Bazinului Crișuri și totodată pentru locuitorii județului Bihor: în apele Crișurilor concentrația metaboliților de medicamente este mai mică decât cea cunoscută din literatura de specialitate pentru unele ape curgătoare și lacuri naturale, însă a fost relevat faptul că în sediment, în organismele bentonice și în unele plante au loc acumulări de xenobiotice (antibiotici, antiinflamatori nonsteroidici și metaboliți ai acestora). În majoritatea punctelor de prelevare a probelor situate în amonte de localități au fost măsurate concentrații mai mici decât în aval de localități, în apropierea deversărilor de ape uzate. Din datele noastre se poate vedea că acest tip de poluare nu influențează calitatea apei râului, deoarece din determinările efectuate s-a înregistrat o scădere a poluării la câțiva kilometri în aval de deversarea apelor uzate. În ceea ce privește probele de sedimente s-a observat o acumulare a medicamentelor (atât antibiotice cât și antiinflamatoare). Studiile au fost făcute asupra acumulării produselor farmaceutice (antibiotice și antiinflamatoare nesteroidice) și a metaboliților acestora în ecosistemul acvatic al Bazinului Crișuri. Antibioticele (din clasa: tetraciclinei, sulfometazinei și nitrofuranului) și antiinflamatoarele (diclofenac, ibuprofen, ketoprofen, naproxen, acetaminophen, indomethacin) au fost monitorizate în: apă, sediment, vegetație, bentos și pești.
Existența unei concentrații mai mici de agenți poluatori în ape poate explica datorită mediului anaerob care nu este propice descompunerii acestor medicamente în cazul sedimentelor. Deoarece în probele de vegetație (Typha, Myriophyllum sp. etc.), comparativ cu cele din sedimente, nivelul de poluare cu medicamente este semnificativ mai mare, se poate concluziona că speciile vegetale datorită capacității lor de bioacumulare pot fi folosite la îndepărtarea resturilor de medicamente din apele epurate pe cale naturală (de exemplu prin crearea de zone umede). Concentrația mai mare de metaboliți ai medicamentelor determinată în nevertebratele bentonice ne permite să concluzionăm faptul că analgezicele non-steroidice (diclofenac, ibuprofen, ketoprofen, naproxen, acetaminophen, indomethacin) se pot bioacumula în organismele animale. În cazul probelor prelevate din pești s-au detectat atât în peștii răpitori, cât și în cei omnivori prezența diclofenacului în mușchi, fapt ce reprezintă un semnal de atenționare privind poluarea mediului acvatic.
Valoarea proiectului este de 160.000 de euro (din care Universității din Oradea îi revin 80.000 de euro).
Ca rezultate ale proiectului s-au propus: elaborarea unei prezentări a  rezultatelor proiectului, elaborarea de publicații în reviste științifice internaționale cu factor de impact, elaborarea de publicații în alte reviste și/sau conferințe de nivel internațional și național, elaborarea unei propuneri pentru stațiile de epurare a apei pentru îmbunătățirea performanțelor acestora.
Grupurile țintă cele mai importante ale proiectului sunt cercetătorii din cadrul universităților și institutelor de cercetare din domeniul ecosistemelor acvatice, experții în epurarea apelor reziduale și personalul agențiilor de protecția mediului. Un grup țintă important este și populația din zona transfrontarieră Ungaria-România cuprinsă în studiu.
Membrii în proiect au fost: lider-Institutul de Pescuit, Acvacultură și Irigații HAKI, Szarvas HU (echipă- cercetător principal dr. Gyöngyössiné Papp Zsuzsanna, cercetător dr. Jakabné Sándor Zsuzsanna, cercetător dr. Józsa Vilmos, cercetător dr. Györe Károly, cercetător Györéné Cseres Ildikó, cercetător Bíró Janka, asistent Bogar Gáborné) și partener - Universitatea din Oradea, Facultatea de Știinte  (echipa - conf. univ. dr. Fodor Alexandrina, conf. univ. cr. Cupșa Diana, șef lucrări dr. Petruș Adriana și șef lucrări Petrehele Anda Ioana Grațiela).
Pagina web a proiectului www.pharmaricer.eu conține informații despre obiectivele proiectului, organizatori, activitățile desfășurate, rezultate și galerie foto. (A.F.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:18:05 Ora de vară a Europei de Est