Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De la admiterea de toamnă la Conferința internațională de sociologie

Miercuri, la conferința de presă de la Universitatea Oradea

De la admiterea de toamnă la Conferința internațională de sociologie

Pe agenda conferinței de presă de miercuri (26 septembrie 2012) de la Universitatea din Oradea, au figurat cinci puncte mari și late, toate importante: admiterea de toamnă, gradul de ocupare a locurilor în căminele studențești, festivitatea de deschidere a noului an universitar, un proiect transfontalier și Conferința internațională de sociologie.

„Avem vești bune legate de admiterea de toamnă”
Pentru început, dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău, s-a referit la agenda încărcată a lunii septembrie – „luna cea mai grea din punct de vedere administrativ din cadrul unei universități. Toată lumea lucrează la planuri de învățământ, state de funcții, dosare pentru cadrele didactice, concursuri, finalizări, punerea la punct a spațiilor de laborator, a spațiilor de curs, tot ceea ce înseamnă până la urmă logistica necesară începerii și bunei organizări a noului an universitar”.
Legat de admiterea de toamnă, domnul rector ne-a dat vești bune: „în sensul că avem cereri atât pentru licență, cât și pentru master...; La Facultatea de Medicină, cererea a fost foarte mare pentru medicină, pentru stomatologie și de aceea am spus că este foarte bună o suplimentare a capacității de școlarizare. Avem astfel posibilitatea să înmatriculăm până la 150 de studenți în anul I, la Medicină generală, pe lângă cele 50 de locuri în limba engleză și avem posibilitatea să înmatriculăm până la 85 de studenți, față de 50 câți am avut în vară la Stomatologie. Aceasta înseamnă că cele 50 de locuri le-am scos la concurs în această săptămână, la Medicină generală și 35 de locuri la Stomatologie. Suplimentar, după noua Lege a învățământului, pentru prima dată, Facultatea de Medicină are un masterat acreditat; masteratul Managementul afecțiunilor aparatului locomotor, pentru care, la fel organizăm admitere”.
Se organizeză admitere și la doctorat, urmând ca toate rezultatele (cifrele finale) să fie comunicate la începutul săptămânii viitoare.
Taxele de cămin vor crește cu 10 lei
Despre gradul de ocupare a spațiilor din căminele studențești ne-a vobit doamna prorector Simona Trip.
„În urma unui calcul financiar, pe baza unei statistici primite de la departamentul economic, anul acesta am decis să creștem taxele de cămin cu 10 lei, față de anul trecut, având în vedere că se anunță scumpiri pentru utilități. Media anuală, împărțind veniturile la cheltuieli, pe toate căminele, a rezultat în jur de 120 de lei. Am menținut categoriile de tarife pe care le-am avut și anul trecut, doar că le-am diferențiat, mărindu-le cu 10 lei pentru studentul subvenționat, studentul cu taxă, în căminul C1 și C2; în căminul „Înfrățirea”, prețurile au rămas nemodificate, au rămas aceleași ca și anul trecut. În schimb, am crescut un pic mai mult, respectiv cu 30 de lei, taxele pentru căminul nou, condițiile fiind mult mai bune: sunt trei în cameră cu baie proprie. Noi am înaintat aceste taxe Senatului Universității. Pot să survină modificări, ca urmare a hotărârii Senatului”...
În cămin sunt 1.246 de locuri. În cazul băieților au fost onorate 63 la sută din cereri, iar la fete, 69 la sută. În stabilirea clasamentului și a priorităților s-au luat în calcul: media, cazurile sociale și cazurile medicale. În căminul nou sunt circa 200 de locuri; „aripa 2 nu este încă finalizată din punct de vedere constructiv”, a ținut să precizeze dl rector.
Luni, la ora 10, deschiderea oficială. În sala de jocuri sportive
Pentru al treilea an, consecutiv, festivitatea de deschidere a noului an universitar se va desfășura în sala de jocuri sportive, luni, 1 octombrie, la ora 10.00.
Proiect transfrontalier cu partener din Ungaria
Doamna conf. univ. dr. Alexandrina Fodor, de la Facultatea de Științe (responsabil implemetare proiect în România), împreună cu managerul de proiect, dna cercetător principal dr. Gyöngyössiné Papp Zsuzsanna (de la Institutul de Pescuit, Acvacultură și Irigații HAKI, din Szarvas, Ungaria - partenerul de proiect), ne-au prezentat proiectul transfrontalier HURO 0901/086/2.2.2, desfășurat în perioada martie 2011 - septembrie 2012, cu titlul „Studiul proprietății de acumulare al diferitelor medicamente și metaboliți asupra ecosistemului Bazinului Crișurilor”.
„Sociologia europeană: noi provocări și oportunități”
În perioada 27-29 septembrie 2012, Oradea va găzdui cea de-a III-a ediție a Conferinței internaționale de sociologie, organizată de Asociația Română de Sociologie, Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, Institutul de Cercetare a Calității Vieții al Academiei Române, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Bihor. Tema conferinței internaționale este „Sociologia europeană: noi provocări și oportunități”, după cum aveam să aflăm de la doamna decan, prof. univ. dr. Floare Chipea, organizatorul principal al manifestării. În cele trei zile de conferință, în cadrul celor 29 de secțiuni, vor prezenta lucrări peste 210 teoreticieni și practicieni.
„Avem specializări... , domenii și profesii atractive!”
Cu permisiunea dlui rector, doamna decan Floare Chipea a ținut să ne informeze și despre admiterea la Facultatea de Științe Socio-Umane.
„Contrar așteptărilor (pesimiste), la admitere, am fost, constant, pe locul III, aproape de Științele Economice (la două locuri sau un loc). Avem specializări atractive, este una dintre explicațiile noastre; sunt domenii atractive..., cu posibilitatea de a insera pe piața muncii... La admiterea din acest an, ne-am ocupat toate locurile încă din vară... În cadrul practicii noastre compacte, ne propunem să organizăm un studiu care să fie al nostru, în care vom cerceta niște probleme care ne interesează pe noi în județ, inclusiv o anumită structură, configurare a obțiunilor politice în această toamnă...”, a conchis doamna decan Floare Chipea. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:43:44 Ora de vară a Europei de Est