Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România...”

Vineri, deschiderea anului universitar la AGORA

„Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România...”

„Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România și mai cunoscută în centrele universitare mari decât la Oradea”.

Aprecierea aparține rectorului Universității „AGORA”, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, și a fost făcută vineri (28 septembrie 2012), la festivitatea de deschidere a noului an universitar, eveniment găzduit de sala Filarmonicii de Stat din Oradea.
Din start, am asistat la o manifestare atipică, nonconformistă, care a spart tiparele cu care eram obișnuiți: cu un prezidiu pe scenă în fața publicului. Ei bine, vineri, și cei mari și cei mici au stat în sală, iar rectorul pe scenă, de unde lansa provocări, înmâna diplome și invita premianții la microfon.
Vestea că Universitatea Agora este acreditată a fost primită cu aplauze și mult entuziasm, după care domnul rector, în spiritul bunelor practici, s-a prezentat în fața asistenței. Domnia sa deține licența în matematică și doctoratul în informatică la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, și are o experiență didactică de 35 de ani...
Trecând în revistă istoria devenirii Universității Agora – „o istorie scurtă, dar densă” (fondată în 2000), dl rector Ioan Dzițac a înmânat diplome de onoare rectorului fondator, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, și decanului fondator, dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, președintele Senatului Universității.
„Dorim să oferim adrese de e-mail pe viață”
Invitat la microfon, rectorul fondator a dat vestea stingerii din viață a prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar, ctitorul Universității din Oradea, propunând un moment de reculegere.
Felicitând studenții și întreg corpul profesoral pentru performanța acreditării universității, dl rector fondator, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, a înmânat „certificate de proprietate” – adrese de e-mail pe viață – celor mai buni studenți care s-au remarcat de-a lungul întregului parcurs educațional (de 3 - 4 ani) și care au avut rezultate excepționale la examenul de licență: Ioana Roxana Herdelău și Alexandru Rareș Brânduș, Raul Bogdan Vesa și Maria Nicoleta Roșca.
În continuare, dl rector fondator l-a invitat la microfon pe dl Cristian Bitea, subprefectul județului Bihor, care a felicitat studenții și colectivul de cadre universitare pentru obținerea acreditării, îndemnându-i pe studenți să ia drept modele profesorii universității.
„Sper, ca împreună, să găsim cele mai potrivite căi să dezvoltăm Universitatea Agora”  
La rândul său, doamna decan fondator, prof. univ. dr. Adriana Manolescu, a felicitat colectivul universității pentru performanțele obținute și a înmânat câteva premii „Preocupați să dezvoltăm și să creștem valori, am gândit, la propunerea rectorului, să acordăm niște premii: Cercetătorul anului 2012 (unui număr de trei tineri lectori universitari care și-au susținut doctoratul în 2012) lui Casian Butaci (doctor în finanțe), dnei Viorina Judeu (doctor în economie) și dnei Alina Angela Manolescu (doctor în drept)”.
La propunerea rectorului și cu aprobarea senatului au fost acordate premii „Acces la succes” pentru promovarea imaginii Universității Agora dlui conf. univ. dr. Vasile Creț, dnei lect. univ. dr. Gheorghina Bîrlădeanu („o diplomă de excelență pentru meritul de a fi fost de trei ori pe locul I: prima asistentă înscrisă, prima medie generală cea mai mare și primul doctor dintre absolvenți”) – „un produs Agora”, precum și reprezentanților presei locale; au fost acordate apoi diplome de excelență dlui Dan Raț, antrenorul secției de șah din cadrul Clubului Sportiv Universitar Agora și Clubului de Karate Tradițional Universitatea Agora UAMT (doamnei Melania Mândru), conducătoarei grupului artistic universitar „Agora Artistic Grup”, dnei Cristina Cociuba.
Bursierii Agora
„Suntem o universitate particulară în care studenții pot să învețe gratuit, dacă merită.
De aceea, în colaborare cu mediul de afaceri, începând din acest an, acordăm burse studenților merituoși. Acest fenomen durează de vreo 11 ani. Cred că doar în primul an nu am acordat burse Agora. Foarte mulți studenți au terminat trei sau patru ani de zile învățând fără să plătească...” a precizat doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.  
În continuare, au fost acordate 13 burse Agora (acordate de Fundația Agora) unui număr de nouă studenți „boboci” (din anul I, de la Drept) și patru de la specializările Poliție locală, respectiv Management, contabilitate și informatică de gestiune, la care s-au adăugat 32 de burse sociale. Din această toamnă, pe lângă bursele Agora, vor fi acordate burse din partea mediului de afaceri: din partea SC Fatcom SRL (cinci burse), S.C. Coniz Romarg din Pitești (o bursă), Construct Bihor (două burse), Spitalul Pelican și Banca Comercială Română (câte o bursă), precum și Camera de Comerț și Industrie (două burse).
„Există posibilitatea ca studenții care au astfel de sponsori să ajungă să lucreze în unitățile care i-au susținut pe timpul facultății, a dăugat doamna Adriana Manolescu. Mai mult decât atât, cei mai buni dintre studenții Agora sunt premiați cu burse de merit”. Astfel am cunoscut bursierii Agora.
Cele trei domeniile acreditate: Drept, Management și Contabilitate
În continuare, dl rector Ioan Dzițac a acordat diplome de onoare doamnei  decan conf. univ. dr. Gabriela Bologa și doamnei director de departament prof. univ dr. Elena Ana Iancu.
Cele cinci programe postuniversitare
Tot la capitolul noutăți, dl rector avea să facă cunoscute cele cinci programe postuniversitare aprobate de minister prin adresa nr. 57208/ 19. 09. 2012 (programe pentru absolvenți de facultate cu diplomă de licență), trei la Drept (Instituții de dreptul muncii, Instituții de drept privat și Științe penale și criminalistică) și câte unul la Management (Managementul resurselor umane) și Contabilitate (Audit financiar contabil). La finalul festivității, dl rector Ioan Dzițac a invitat pe scenă artiștii Agora, încheindu-și misiunea de moderator cu urarea: „Dumnezeu să ocrotească Agora!”
Moment artistic ... a la „San Remo”
Momentul artistic realizat de cele șase interprete de muzică ușoară, foste eleve ale distinsei doamne profesor Monica Molnar, de la Școala de Arte „Francisc Hubic”, acum studente Agora (Carmen Stoica, Alexandra Broinaș, Cristina Romocea Cociuba, Dorina Popovici, Natalia Selegean și Andrada Breb), a fost unul special, încât ai fi fost tentat să spui că te afli nu în sala Filarmonicii de Stat din Oradea, ci la Festivalul de la San Remo. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România...” 

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 13:53:58 Ora de vară a Europei de Est