Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Despre înlocuirea manualelor școlare cu e-book-uri

Stelian Fedorca

Despre înlocuirea manualelor școlare cu e-book-uri

Stelian Fedorca, secretarul de stat în cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, a declarat, joi, la Þăndărei, în cadrul unei conferințe de presă, că de anul viitor va începe procesul de implementare a proiectului privind înlocuirea manualelor școlare cu e-book-uri, proces care va costa în total aproximativ 600 de milioane de euro.

 „Manualele școlare existente nu sunt bune. Ele sunt din 1996 - 1998 și se retipăresc. O cheltuială inutilă de bani. De aceea, am venit cu un proiect, cu aceste e-book-uri, proiect pe care vom încerca să-l implementăm chiar din 2013. Pe acestea vor exista noile manuale. Sperăm ca până în luna martie să terminăm cu curriculum, iar din 2013 - 2014 să dăm unui număr cât mai mare de copii aceste e-book-uri, unde să aibă manualul în sistem electronic”, a declarat Fedorca. Secretarul de stat este de părere că prin implementarea acestui sistem se pot economisi patru milioane de euro anual, bani care se cheltuie pe retipărirea unor manuale, în mare parte nefolositoare la clasă pentru că sunt depășite.
De asemenea, acesta susține că proiectul are numeroase alte avantaje, atât pentru elevi cât și pentru mediu.
  „Acei bani ar putea fi utilizați, din aproape în aproape, pentru dotarea școlilor cu aceste e-book-uri unde elevii să aibă manualele în format electronic. Pe de o parte, este bine și pentru sănătatea lui, mai ales pentru cei care au foarte multe manuale și sunt destul de grele, adunate, iar pe de altă parte, din punct de vedere ecologic, pentru că astfel se taie mai puțini copaci și se consumă mai puțină hârtie. În plus, manualele sunt în format electronic și pot fi ușor adaptate, actualizate, în cazul în care se modifică ceva și nu trebuie să arunci la topit un manual. Mai mult decât atât, dacă va avea și conexiune la internet există foarte multe platforme de comunicare între elevi și profesori, profesorul putând chiar să-i corecteze temele, iar părintele poate intra pe fir pentru a-l urmări. Ar fi păcat să nu folosim această tehnologie, în avantajul pregătirii copiilor”, a adăugat Stelian Fedorca.
Proiectul este estimat la valoarea de 600 de milioane de euro, pentru a putea fi implementat în toată țara. Potrivit oficialului, există fonduri europene nerambursabile în acest sens, cofinanțarea urmând a fi plătită „de Ministerul Educației prin Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale”.
Stelian Fedorca a participat, joi, împreună cu deputatul liberal Cristina Pocora, la o dezbatere publică între cadrele didactice și reprezentanți ai ministerului educației, administrației locale și județene, pe teme de actualitate ce privesc sistemul de învățământ. (AGERPRES)

Trimite email

duminică, 29 mai 2022