Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Fii atent! Circulă prudent!”

Poliția e cu noi!

„Fii atent! Circulă prudent!”

Joi, 11 octombrie 2012, la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Oradea, poliția e fost alături de elevii școlii, prin reprezentantul său, îndrăgitul politist de proximitate Marius Vasi. La inițiativa câtorva dascăli, s-a desfășurat o activitate de educație rutieră, intitulată „Fii atent! Circulă prudent!”

Adunați în sala festivă a școlii, elevii claselor a III-a B (prof. Negruț Constantin), a III-a C (prof. Cîrciumaru Stelieana), a IV-a C (prof. Toader Monica) și clasa a VI-a B (prof. Covaci Claudia) au dialogat cu agentul-șef principal pe tema regulilor de circulație elementare pe care trebuie să le cunoască și să le respecte orice pieton pentru a nu se expune unor accidente de circulație pe drumurile publice. Discuțiile au fost „aprinse”, micii pietoni dovedind că se „pricep” la circulație. La final, dl polițist le-a prezentat consecințele nerespectării regulilor de circulație prin intermediul unui filmuleț pe această temă. Participanții la întâlnire au fost apoi încântați să urce în mașina poliției, parcată în curtea școlii.
Ca o concluzie a lecției de circulație, luați aminte la câteva sfaturi:
„Dragi copii, pentru prevenirea accidentării, vă sfătuim să circulați numai pe trotuare sau pe poteci laterale; circulați pe partea dreaptă a trotuarului; nu vă jucați și nu staționați pe trotuar, în grupuri care să stânjenească circulația pietonilor; nu staționați pe bordura trotuarelor; traversați pe partea dreaptă a marcajului pietonal; nu vă jucați pe partea carosabilă a drumurilor publice; nu vă angajați în traversarea căilor rutiere în fugă, prin fața sau spatele autovehiculelor staționate ori a mijloacelor de transport în comun oprite în stații; traversați numai pe „zebră” și la culoarea verde a semaforului electric; folosiți bicicleta, rolele doar în locuri permise, special amenajate...” (Marius & Monica)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:55 Ora standard a Europei de Est