Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Unity through diversity” - proiect multilateral Comenius

De la Școala Gimnazială Nr. 16

„Unity through diversity” - proiect multilateral Comenius

„Unity through diversity” este titlul proiectului multilateral Comenius cu finanțare de la Comisia Europeană, pe care Școala Gimnaziala Nr. 16 din Oradea îl desfășoară în parteneriat cu opt țări europene: Italia, Spania, Finlanda, Franța, Polonia, Portugalia, Irlanda și Croația, pe durata a doi ani (septembrie 2012- iunie 2014).

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Este o acțiune care are ca scop îmbunătațirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale. Acțiunea se adresează cu precădere învățământului preuniversitar, de la grădinițe până la școli post-liceale, întregii comunități educaționale: elevilor, tuturor categoriilor de personal didactic, precum și comunității locale, asociațiilor non guvernamentale sau de părinți cu scopul de a facilita diseminarea rezultatelor și a bunei practici și discutarea aspectelor calitative și cantitative ale educației în școli.
Proiectul „Unity through diversity” va ajuta aproximativ 2.000 de elevi de vârstă primară din 9 țări europene, să intre în contact cu identitatea europeană comună (unitate), dar și cu propriile caracteristici (diversitate), să împartășească informații despre țara lor și să învețe despre modul de viață din alte țări (sistem de educație, școală, oraș, țară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, mâncare), să găsească asemănări și deosebiri între acestea.
Obiectivele proiectului „Unity through diversity” sunt: promovarea diversității culturilor și valorilor europene, a respectului, toleranței și aprecierii față de acestea, depășirea barierelor culturale și de limbă între participanți, respectarea identității și a conștiinței naționale, pentru a fi în armonie cu conștiința membrilor comunităților europene și a întregii lumi,valorificarea moștenirii culturale a popoarelor având la bază vechile tradiții și obiceiuri, însușirea și transmiterea de informații referitoare la modul de viață, sistemul de educație, școală, oraș, țară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, încurajarea studiului limbilor străine, dezvoltarea competențelor digitale.
Pe parcursul celor doi ani de implementare a proiectului (2012-2014), pentru realizarea obiectivelor se vor derula mai multe activități precum: prezentarea fiecărui partener, (a școlii și regiunii), prezentarea fiecărei țări, expoziție de fotografii, ierbare (colecții de plante), CD-uri cu cântece tradiționale si imnurile naționale (compunerea unui imn Comenius), cărți de rețete culinare, expoziție de picturi, dicționar ilustrat în mai multe limbi și, bineînțeles, mobilitățile transnaționale în fiecare țară parteneră.
Întâlnirea de proiect din Polonia
Prima întâlnire din cadrul acestui proiect s-a desfășurat în Polonia, în perioada 30 septembrie – 6 octombrie 2012.
Tema întâlnirii din Polonia a fost „Þara mea”. Fiecare coordonator din cele 9 țări a prezentat țara sa prin intermediul prezentărilor PowerPoint, a unor filmulețe și a diverselor materiale realizate de către elevi. România a fost reprezentată de profesorul coordonator Violeta Roman.
În cadrul acestei întâlniri ne-am familiarizat cu sistemul de învățământ polonez. În cele 5 grădinițe și 4 școli pe care le-am vizitat am fost primiți de către copii, părinți și cadre didactice. Copiii ne-au pregătit scurte programe artistice, au dansat și cântat în diferite limbi străine. Am asistat la lecții și am răspuns întrebărilor care ne-au fost adresate de către cei mici, apoi am participat împreună cu ceilalți colegi parteneri la ședințe de lucru privind evaluarea activităților desfășurate până în prezent și am discutat despre calendarul viitoarelor activități.
În ultima zi petrecută în grădiniță, s-a organizat o serbare în cinstea noastră. Am asistat la programul pregătit de către copii, iar apoi am participat la o seară cu specific polonez unde am degustat mâncăruri tradiționale.
Pe durata șederii în Polonia am avut întâlniri cu diferite oficialități. Am fost primiți la Inspectorul Școlar al regiunii, care ne-a făcut o prezentare a sistemului de educație polonez. În cadrul vizitei la Primăria orașului Borough, ne-au întâlnit cu primarul, autoritățile locale și cu angajații primariei, care susțin acest parteneriat. Primarul orașului a subliniat în cuvântul de primire importanța educației și a învățământului în societatea noastră. Reprezentanții țărilor participante au mulțumit pentru primire, au făcut schim de opinii și s-au oferit cadouri, pliante, cărți, albume și de o parte și de cealaltă..
În cadrul acestei mobilități, am făcut și câteva vizite: am vizitat Stadionul Lech Poznañ și Fabrica de bere Lech, precum și un tur al orașului Poznañ cu tramvaiul. Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor poloneze. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente. Ne-am împrietenit cu colegii parteneri cu care lucrăm și cu care urmează să se revedem în decembrie 2012 în Finlanda și pe care îi așteptăm cu mare drag să ne viziteze în 2013. (Violeta Roman)

Trimite email

duminic, 18 august 2019