Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studenți din opt universități europene participă la un program Erasmus

Timp de 10 zile, la Universitatea din Oradea

Studenți din opt universități europene participă la un program Erasmus

Timp de 10 zile (începând de luni, 15 octombrie 2012), 40 de studenți străini și 10 profesori din opt universități europene (din Suedia, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Finlanda, Ungaria și Lituania) participă la Universitatea din Oradea, la un program intensiv cu tema „Physical Education and a Sustainable Society” („Educația fizică și o societate durabilă”), alături de șase studenți ai Facultății de Geografie, Turism și Sport.

Marți, după-amiază, i-am găsit în Sala de Jocuri Sportive a universității, la activități pe ateliere. Dl Paul Szabo, coordonator relații internaționale, Facultatea de Geografie, Turism și Sport, departamentul Educație fizică, sport și kinetoterapie, ne-a oferit toate informațiile legate de acest program.
„În perioada 15-25 octombrie, facultatea noastră, Universitatea din Oradea, găzduiește, organizează  programul Erasmus cu titlul „Physical Education and a Sustainable Society” („Educația fizică și o societate durabilă”), la care participă studenți de la opt universități. Programul este organizat în cadrul rețelei I3PE, adică „Integrare, inovare și implementare” a educației fizice în sistemul european. Acest program se derulează de peste 10 ani...
Timp de 10 zile, ei vor trebui să desfășoare o serie de activități, atât teoretice, cât și practice, vor lucra în grupuri internaționale, totul va culmina joi, 25 octombrie, cu organizarea unui festival european de activități fizice pentru studenți în interiorul Campusului. Sunt cinci grupuri internaționale și vor avea de făcut o prezentare în funcție de tema pe care și-au ales-o”.
„Înțelegere și prietenie!”  
Aceasta este prima întâlnire la Oradea, iar cea de-a doua s-ar putea să fie chiar anul viitor, după cum ne-a spus interlocutorul nostru. Universitatea Oradea face parte din această rețea din 2001, de când participă la astfel de programe intensive. Sâmbătă (20 oct.), va avea loc la Oradea ședința membrilor componenți ai rețelei, iar pe președintele rețelei, dl Jan-Eric Ekberg (cel care finanțează programul, de la Universitatea din Malmo – Suedia), l-am cunoscut chiar atunci. Jan-Eric se arată încântat de atmosfera de lucru, de strădania organizatorilor și de primire. Desigur sunt diferențe între Oradea și Malmo, dar apreciază eforturile depuse de gazde pentru buna desfășurare a programului intensiv. Mesajul său pentru studenți și pentru orădeni este: „Înțelegere și prietenie!”
„De fapt, acest program se bazează foarte mult pe prietenie. Unul dintre gesturile simbolice de la festivitatea de deschidere de luni a fost îmbrățișarea; efectiv o îmbrățișare pe care președintele rețelei a avut-o împreună cu prodecanul facultății, în fața tuturor invitaților, pentru că aceasta stă la baza  cooperării și colaborării între instituțiile partenere în cadrul acestui program”, a conchis dl Paul Szabo. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenți din opt universități europene participă la un program Erasmus.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:46:21 Ora de vară a Europei de Est