Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii din clasa pregătitoare și clasa I coabitează în armonie

La Școala Gimnazială Nr. 2 din Livada

Elevii din clasa pregătitoare și clasa I coabitează în armonie

Joi (18 octombrie 2012), i-am văzut în activitate pe elevii din clasa pregătitoare și clasa întâi de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Livada, care din 17 septembrie învață împreună în aceeași sală de clasă, sub bagheta doamnei învățătoare Ana Brânzaș.

Nimic ieșit din comun, nimic spectaculos, nimic neobișnuit, totul firesc, obișnuit și normal, precum crengile și frunzele „Copacului toamnei”, proiect derulat la ambele clase în primele două săptămâni de școală.
Nimeni nu se plânge de nimic, nimeni nu încurcă pe nimeni, totul decurge în deplină armonie. Dacă nu i-am fi reperat după băncuțe, nici nu am fi știut unde începe clasa I și unde se termină clasa pregătitoare. Când dascălul e dascăl, înarmat cu răbdare și dragoste, cu știință și tact, lucrurile nu pot să nu meargă ca pe roate și ca la carte. Ana este un nume predestinat și o învățătoare de top, cu experiență și drag de copii, abilă și pricepută pentru a face absolut tot ce dorește cu copiii. Au cântat împreună cântece pe care le-au învățat „în cor”; au desenat și colorat, fără observații, fără indicații de regie, iar la final, nu a fost deloc zgârcită în aprecieri; rezultatul: luminițele s-au aprins în ochii lor scânteietori. Lucrările vorbesc plastic despre tema propusă, iar artiștii s-au străduit să redea cât mai fidel potrivit experienței, priceperii și talentului. Am parcurs și regulile clasei, fiind toți o clasă, adică un colectiv și nu două clase simultane, cum am vrea noi să-i disecăm, pentru că ei formează o singură familie, având aceeași mămică. Am trecut în revistă cele trei ateliere: Biblioteca, Ludoteca și Construcțiile, iar în final am stat de vorbă cu doamna Ana, o profesionistă, pe care nu o încurcă simultanele, pe care nu o obosesc întrebările celor mici, dar nici indiscrețiile noastre, de a scotoci prin „unghere”...
„Copacul toamnei”, e un proiect emblematic, am înțeles, pentru toți elevii din ciclul primar. „Mai întâi, am făcut observații în natură: schimbările ce se petrec, oprindu-ne la caracteristicile toamnei; cu acest prilej, am adunat materiale: frunze de toate felurile, culorile și nuanțele, pe care apoi le-am clasificat. Până la un punct, am lucrat cu toții ca o singură echipă, după care am diversificat sarcinile de lucru. Încerc în permanență să compatibilizez cele două programe până la un punct comun. Mă străduiesc să predau interdisciplinar și nu pot să nu observ avantajele și eficiența în formarea competențelor”, ne-a spus doamna înv. Ana Brânzaș.
S-a hotărât introducerea uniformelor
Cu doamna director adjunct, prof. Maria Popa, am povestit despre noutățile la început de an școlar la Livada. La grădinița din sat învață 41 de preșcolari, în grupa mixtă și în grupa mare, iar la școală, 65 de elevi în ciclul primar și 46 în cel gimnazial. La nivelul celor trei școli ale comunei Nojorid (Școala Gimnazială Nr.1 Nojorid, Școala Gimnazială Nr.2 Livada și Școala Gimnazială nr. 3 Leș) s-a hotărât, având acceptul părinților, ca de la 1 noiembrie, să se introducă uniforma școlară în toate cele trei școli: vestă (bleumarin sau neagră), cămașă (albă sau albastră) și emblemă. „Pentru a se ajunge la cea mai interesantă emblemă, s-a lansat un concurs la nivelul celor trei școli, fiecare elev având posibilitatea să propună o siglă desenată, cât mai sugestiv”, ne-a precizat doamna director adjunct Maria Popa. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii din clasa pregătitoare și clasa I coabitează în armonie.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:22:09 Ora de vară a Europei de Est