Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Există mai multe tipuri de internet

Educație pentru și prin internet: educație netățenească (5)

Există mai multe tipuri de internet

Cuvinte și sintagme cheie: internet, Internet, intranet, extranet, Secret Internet Protocol Router Network (SIPRNET), FidoNet, internet2, PlanetLab.

Bibliografie
1. I. Dzițac, G. Moldovan; Sisteme distribuite; Editura Universității Agora, 2006
2. SIPRNET: http://www.fas.org/irp/program/disseminate/siprnet.htm;
3. FidoNet:  http://www.fidonet.org/ ;
4. Internet:  http://www.internet.com/;
5. Internet2: http://www.internet2.edu/;
6. PlanetLab: http://www.planet-lab.org/.
 Cuvântul internet provine din concatenarea prescurtărilor a două cuvinte englezești, interconnected (interconectat) și network (rețea) și desemnează o rețea de mari dimensiuni formată prin interconectarea mai multor rețele autonome eterogene. Astfel, substantivul comun „internet” desemnează, în general, o reuniune de rețele, văzută ca o rețea unitară, împreună cu informația și serviciile care sunt oferite utilizatorilor prin intermediul acestei rețele (Web, E-Mail, FTP etc.). Exemple de rețele mari de tip internet sunt: SIPRNET, FidoNet, Internet, Internet2 și PlanetLab.
Un intranet este o rețea închisă sau o sub-rețea dintr-un internet sau chiar din Internet care este administrată autonom și pentru care există un sistem de securitate local. Un intranet poate fi format din mai multe rețele de tip Local Area Network (LAN), legate între ele prin anumite sisteme de comutare. Un intranet poate fi conectat la Internet printr-un router, care permite utilizatorilor din intranet să utilizeze servicii ca: Web, FTP sau EMAIL. De asemenea, permite utilizatorilor din exterior (din Internet) să acceseze servicii pe care le pune eventual la dispoziție intranetul. Pentru a se proteja de diferite atacuri malițioase, sunt utilizate soft-uri de tip firewall, care previn utilizatorul că anumite mesaje neautorizate încearcă să intre sau să plece. Un firewall este implementat să filtreze anumite mesaje conform unor criterii, de exemplu, el permite trecerea doar a mesajelor legate de poșta electronică. Extranetul este un intranet particular al unei firme, la care însă au acces limitat și anumite persoane sau grupuri din exterior, din alte firme, ca de exemplu, de la firme-furnizor sau firme-client.
Internet/The NET (rețeaua). Cea mai mare, mai notorie și uzuală dintre rețele de tip internet la ora actuală este numită Internet (nume propriu, scris cu majusculă), adică super-rețeaua mondială unică de computere, interconectate prin protocolul IP/TCP. Precursorul Internetului datează din 1965, când Defence Advanced Research Projects Agency (DARPA) din SUA a creat prima rețea de computere interconectate sub numele Arpanet. Super-rețeaua Internet de azi a rezultat din extinderea rețelei Arpanet. Prin Internet multe resurse dintr-o anumită locație geografică pot fi partajate (exploatate în comun) de către utilizatori din cele mai diverse locuri geografice.
Internet2 este cel mai avansat consorțiu de networking din SUA, organizat pe principiul non-profit. Înființat de comunitatea de cercetare și educație începând cu anul 1996, Internet2 are în vedere dezvoltarea de aplicații și tehnologii de rețea avansate, cu scopul de a accelera modernizarea Internetului și utilizarea tehnologiilor sale revoluționare. Din punct de vedere practic, Internet2 nu este o rețea fizică separată și această rețea nu-și propune să înlocuiască omniprezentul Internet. Ideea pe care se merge este accelerarea procesului de dezvoltare de noi tehnologii și aplicații, pe platforma Internet existentă deja, prin colaborarea universităților, institutelor de cercetare și companiilor. Cine se conectează la Internet2? Evident că deocamdată universitățile, organizațiile și cei care au acces la această rețea ca parteneri în consorțiu. Doriți să aflați dacă computerul vostru este conectat la Internet2? Puteți afla, fără dificultate, folosind un applet Java de la adresa http://detective.internet2.edu/applet/index.html.
PlanetLab era la sfârșitul anului 2006 format dintr-o rețea de 723 de servere distribuite pe tot globul, fiind găzduit de 353 de site-uri, de pe cuprinsul a peste 25 de țări. Azi (vineri, 19.10.2012) are 1.134 de servere găzduite de 545 de site-uri. Majoritatea serverelor este găzduită de institute de cercetare, deși unele dintre ele sunt găzduite în co-locație și cu diverse centre de rutare (cum ar fi Internet2 Abilene backbone). Toate serverele sunt conectate la Internet. (Ioan Dzițac)

Trimite email
joi, 6 februarie 2025, 21:41:17 Ora standard a Europei de Est