Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă echipă managerială la C.T. „Alexandru Roman” din Aleșd

Promovarea imaginii

O nouă echipă managerială la C.T. „Alexandru Roman” din Aleșd

Miercuri (24 octombrie 2012), revenind după ani buni la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman” din Aleșd, am găsit o nouă conducere. Așadar, anul școlar 2012 - 2013 a venit cu schimbări și la C. T. ,,Alexandru Roman” din Aleșd.

În funcția de director a fost numită doamna prof. ing. Valeria Vasile, un dascăl de excepție, un profesionist, care face parte din corpul de experți al Agenției de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar; ceea ce o „obligă” la promovarea unui învățământ de calitate.
Din echipa domniei sale face parte doamna director adjunct, prof. Melania Joldea, un profesor cu experiență, „care dă dovadă de competențe manageriale foarte bune”, după aprecierea dnei director.
Din discuția avută cu managerul colegiului, doamna director Valeria Vasile, am aflat că la început de nou an școlar, s-a pornit la drum cu un efectiv de 1.122 de elevi și preșcolari, cuprinși în toate ciclurile de învățământ, de la grădiniță și până la învățământul liceal, ba chiar și postliceal.
„Există la școala noastră o bună tradiție în domeniul tehnic, dar pentru a avea generația tânără pe care ne-o dorim, bine pregătită, ne-am  creat propria „pepinieră”, dispunând și de un colectiv minunat de cadre didactice competente.
Avem grădiniță cu program prelungit, Grădinița „Holcim”, care este dotată la standarde europene; ea funcționează cu cinci grupe de preșcolari, pregătite de 10 cadre didactice.
Alternativa Step by Step de la învățământul primar, coordonată de prof. Scorțe Monica, funcționează cu un număr de 100 de elevi din Aleșd, dar și din zonele limitrofe, asigurându-se transportul gratuit al acestora. Clasa pregătitoare și clasa I au fost dotate cu mobilier adecvat vârstei, dar și alternativei step by step, realizându-se șase ateliere de lucru.
La ciclul gimnazial, avem prima generație de clasa a V-a, formată în acest an școlar, cu un efectiv de 28 de elevi, clasă pe care ne-o dorim de excelență.
Oferta educațională
În ciclul liceal, așteptăm cu drag la colegiul nostru absolvenții de gimnaziu din oraș și din zona Aleșd, care doresc sǎ urmeze profiluri sau specializǎri prin filierele teoreticǎ sau tehnologicǎ.
Prin filiera teoretică, elevii pot opta pentru unul din profilurile: matematică, informatică, științe ale naturii sau filologie.
Prin filiera tehnologică, oferim pregǎtire în: *profilul servicii - specializǎrile tehnician în activitǎți economice, tehnician în turism sau tehnician în activitǎți de comerț *profilul tehnic - specializǎrile tehnician în automatizǎri, tehnician proiectant CAD, tehnician transporturi, tehnician electrotehnist *profilul resurse naturale și protecția mediului - specializarea tehnician analize produse alimentare.
Absolvenții de liceu pot urma cursurile școlii postliceale, cu specializarea tehnician în industria cimentului; această școalǎ postliceală o realizăm în parteneriat cu S.A.. HOLCIM ROMÂNIA S.A., o firmă de talie europeană, așa încât absolvenții pot primi locuri de muncă în Europa și Australia, acolo unde firma are fabrici de ciment”.
Obiectivele noii echipe manageriale
Fiind vorba despre o nouă echipă managerială, am dorit să aflăm care sunt obiectivele pe care și le-a fixat noua conducere: *Finalizarea lucrărilor la  corpul de clădire aflat în construcție în incinta școlii, pentru a avea un campus școlar, cu sprijinul Primăriei Aleșd *Realizarea de parteneriate cu firmele economice din oraș și nu numai, cu instituții de învățământ, inclusiv de învățământ superior *Creșterea adaptabilității ofertei educaționale la cerințele pieței muncii *Eficientizarea relației școală-familie prin implicarea părinților în viața școlii *Îmbunătățirea serviciilor de consiliere și orientare profesională pentru elevi și adulți *Creșterea calității procesului educațional *Creșterea accesului la educație pentru grupurile vulnerabile și combaterea excluziunii sociale *Prevenirea și reducerea abandonului școlar *Promovarea imaginii colegiului prin intermediul mass-media și marketing.
„În școala noastrǎ se promoveazǎ egalitatea șanselor, dialogul, spiritul de echipǎ, inițiativa și originalitatea. Dorim ca elevii noștri sǎ dobândeascǎ cunoștințe temeinice, sǎ fie capabili de adaptare la nou, sǎ aprecieze și sǎ promoveze respectul reciproc, valorile morale și democratice.
În viziunea mea, educația trebuie să fie centrată pe elev, pe nevoile și particularitățile fiecăruia. Dorim, și, în consecință, va trebui să ne străduim să avem absolvenți cu capacități reale de adaptare la schimbări, păstrând însă scara valorilor morale și etice”, e de părere doamna director, prof. ing. Valeria Vasile.
De la gimnaziști, la clasa pregătitoare, clasa I, la grădiniță și printre premianții CIA
Am pornit apoi să vizităm școala, însoțiți de doamna director, în dorința de a cunoaște parte din noutățile prezentate, dar nu numai. Am trecut prin câteva cabinete și laboratoare, prin sala profesorală, i-am cunoscut pe cei mai mici „soldați” ai colegiului, dar și pe premianții CIA!
„Toamna aleșdeană”
La clasa pregătitoare (step by step), activitatea se desfășura în cadrul celor patru centre: citire, joc de rol, matematică și arte, sub coordonarea celor două înv. prof. Ioana Vancea și Manuela Dulca.
Discutând cu Ioana și Manuela despre programul și activitățile clasei, numai ce am fost invitați de Ioana la lansarea primului lor proiect educațional, intitulat „Iubesc Aleșdul!”, respectiv la prima activitate, programată vineri (26 octombrie 2012), la serbarea „Toamna aleșdeană”.
În clasa I (step by step), am găsit nu mai puțin de 31 de copii, grupați pe centre: matematică, științe, scriere și citire. Cu ajutorul fișelor de lucru, la un centru se identifica sunetul „r” în cadrul unor cuvinte  sugerate de desene; cuvintele erau apoi despărțite în silabe, după care erau reprezentate grafic atât cuvântul, despărțit în  silabe, cât și silaba care conținea sunetul respectiv; la matematică, au ajuns la scrierea cifrei 3; la științe colorau și vorbeau despre localitatea natală, ieșind la cumpărături, foloseau formule de adresare în dialog cu comercianții; pe baza imaginilor trebuiau să recunoască ocupații și instituțiile... La cele patru centre, elevii clasei I erau îndrumați de prof. Monica Scorțe și Mariana Cociorva. Trecând pe lângă cantina socială (unde iau masa circa 120 de elevi), doamna director ne-a invitat să vedem dotarea bucătăriei. Ne-a atras atenția „eticheta” galbenă pe care era scris: „Echipament achiziționat cu ajutorul co-finanțării acordate de GUVERNUL ROMÂNIEI în baza HG nr. 93/2003”. Nu l-am cunoscut pe bucătarul Ioan Cipău, dar le-am pozat pe dna administrator Amalia Archiș și pe dna  Marinela Pop, ajutorul de bucătar.
În curtea Grădiniței „Holcim”, am dat ochi cu preșcolarii grupei mijlocii, care evoluau la: „paralele, la bârnă, la sol și la inele, în cadrul exercițiilor individuale, liber alese, sub coordonarea „antrenoarei” Emilia Damjan”. Glumim! În grupa mare (a doamnei educatoare Mia Samai), ne-au reținut atenția: cele două vrăjitoare roșcate, marinarul-căpitan și polițistul... În grupa mică,  prof. Dalia Pleș și prichindeii săi erau la „educație fizică” – jocuri distractive pe covor. Aruncând o privire „prin gaura cheii” în sala de mese a grădiniței, aveam să ne minunăm de alinierea perfectă a farfurioarelor pe mese, pe care Albă ca Zăpada le-a rânduit în așteptarea piticilor...
Premianții CIA – Petru, Teodor și Răzvan
În cabinetul de informatică, dl profesor Szabo Robert ne-a prezentat premianții CIA, care în clasa a IX-a au obținut mențiuni, la etapa pe județ a Concursului de Informatică Aplicată. Ei sunt: Toșe Petru, Preluca Teodor și Fildan Răzvan, care s-au clasat în primii 15 pe județ în 2010, iar în 2011, Darius Mnerea s-a clasat al IX-lea pe județ din 140, obținând și el mențiune. De doi ani, la etapa pe sector, reprezentanții colegiului reușesc să „monopolizeze” aproape toate locurile arondate sectorului (9 locuri din 10).
Darius ne-a vorbit în fața calculatorului despre sistemul de operare PC virtual, Platforma de gestionare a informațiilor fără a utiliza Windows.
Înainte să revenim în biroul dnei director, am trecut prin sala de clasă a elevilor din a X-a H (specializarea  tehnician în transporturi) pentru a o saluta, după ani și ani, pe profesoara de matematică Ileana Bulzan, pe care o cunoscusem în anii de liceu ca un elev gojdist excepțional.
Să mai spunem că în strategia noii echipe manageriale, dezvoltarea de parteneriate cu firme și instituții de învățământ ocupă un loc important; chiar miercuri, s-au pus bazele unui parteneriat între Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” și Universitatea „Agora” din Oradea, reprezentată de rectorul său, distinsul profesor Ioan Dzițac (fost profesor de matematică al colegiului în chiar primii săi ani de apostolat, după absolvirea facultății). Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (126 de poze), accesați Galeria foto: O nouă echipă managerială la C.T. „Alexandru Roman” din Aleșd.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:52:19 Ora de vară a Europei de Est