Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Festivalul „Toamna orădeană” are o identitate proprie

Flavius Bunoiu

Festivalul „Toamna orădeană” are o identitate proprie

Directorul Casei de Cultură a Municipiului Oradea, dl. Flavius Bunoiu, a susținut luni, 29 octombrie 2012, o conferință de presă în care a prezentat rezultatele Festivalului „Toamna orădeană”, reacțiile publicului la programul pregătit, dar și bugetul festivalului pentru această ediție.

„Cred că după patru ani de muncă, am reușit să dăm o identitate proprie Festivalului „Toamna orădeană”, iar acesta este direcția pe care vrem să mergem în continuare. Anul acesta am ajuns să implicăm în construirea festivalului aproape 1.000 de persoane, iar acest lucru cred că a avut un impact pozitiv”, a spus directorul Flavius Bunoiu.
Bugetul Festivalului  „Toamna orădeană” a fost format în acest an din venituri alocate de la bugetul local în sumă de  245.000 lei și din veniturile proprii ale Casei de Cultură în cuantum de 256.073 lei.
„Față de anul trecut, avem o creștere a sponsorizărilor cu un procent de  22%, acestea fiind 100.701 lei, dar și o creștere cu 69 % a vânzărilor de bilete, suma încasată din acestea fiind de  54.445 lei.  Totodată, s-a înregistrat o scădere cu 10% a veniturilor încasate din Festivalul „Toamna orădeană”, dat fiind faptul că perioada de desfășurare a acestuia a fost redusă și că am fost mult mai selectivi în alegerea comercianților”, a completat directorul Casei de Cultură, dl.Flavius Bunoiu.
În total au participat la festivalul orădean 530 de artiști din afara orașului împreună cu membrii echipelor lor tehnice.
De asemenea, festivalul a cuprins 14 spectacole în sală, dintre care 6 s-au jucat cu casa închisă și 4 concerte în aer liber. În total, aceste evenimente au adunat  3.000 de spectatori la spectacolele cu bilet și 40.000 de spectatori la concertele în aer liber.
Organizatorii au pus, și în acest an, un mare accent pe promovarea online a festivalului, astfel încât și-au dat concursul pentru mediatizarea programelor dedicate publicului, un număr de 31 de bloggeri din Oradea, București, Timișoara, Sibiu, Baia Mare, Alba Iulia, dar și 42 de ziariști, fotoreporteri și cameramani acreditați, reprezentând presa scrisă, radio, presa online, agențiile de știri și TV.
Rezultatele campaniei de promovare online nu s-au lăsat așteptate, astfel încât s-au înregistrat  2.400.000 de vizualizări cu 700.000 de vizitatori unici (date culese de pe www.toamnaoradeana.ro, facebook, twitter, bloguri și presă online). (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 02:51:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...