Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Micii artiști”

La Școala „Ion Bogdan” a fost lansat

Proiectul „Micii artiști”

Emoții mari, miercuri, 31 octombrie 2012, la Școala Gimnazială „Ion Bogdan” – structură a Școlii Gimnaziale Nr. 11, când s-a pus piatra de temelie a proiectului „Micii artiști”, în prezența unei numeroase audiențe.

În prima parte a acțiunii, dna învățătoare Zaha Paula, inițiatoarea proiectului, a prezentat pe scurt scopul, obiectivele și activitățile lunare propuse pentru a fi realizate în colaborare cu diverși parteneri. Astfel, proiectul urmărește dezvoltarea și promovarea unui parteneriat educativ viabil și eficient în comunitatea locală, prin derularea unor activități extraccuriculare, creșterea gradului de implicare a elevilor în activități de educație culturală, pe parcursul a  patru ani, 2012 - 2016, prin organizarea unor activități culturale și participarea la activități artistice în parteneriat. Prin organizarea de concursuri, spectacole, expoziții, vizite la muzee, vizionarea de spectacole teatrale se urmărește stimularea gustului pentru lectură, realizarea progresului școlar, dezvoltarea competențelor cheie, prevenirea eșecului școlar, promovarea conceptului de educație incluzivă/incluziune socială, dar și creșterea implicării familiei și a comunității locale în desfășurarea activităților școlare.
Instituțiile partenere au fost reprezentate de dna Mirela Lupu, actriță la Teatrul „Regina Maria” Oradea, dna ing. Săteanu Miorița, președintă a Uniunii Femeilor Bihor - Oradea, dna Mihaela Dindelegan de la Orășelul copiilor, dna Eleonora Mircescu, președintă Ecotop - Oradea, dna prof. Sziki Doina de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”, dna prof. Gălan Lucia de la Liceul de Artă Oradea, dra Anca Brănescu de la Centrul Comunitar „Plopii fără soț”, dra educatoare Loredana Pirtea de la Grădinița Nr. 19, structură a Școlii Gimnaziale „Juhasz Gyula”, Oradea.
Micii artiști, elevii clasei a IV-a, îndrumați de dna Zaha Paula au adus apoi în fața publicului o lume de basm, dând viață personajelor din poveștile „Cenușăresa” și „Fata babei și fata moșneagului”. Cu emoții dar și cu dezinvoltură, micii actori și-au demonstrat talentul încântându-i pe cei prezenți cu jocul de scenă inspirat și recuzita confecționată cu ingeniozitate. Publicul i-a răsplătit cu aplauze binemeritate. Felicitări micilor artiști! (Paula Zaha)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:54 Ora standard a Europei de Est