Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

F.E.„Hobby”, de la C.T. „Mihai Viteazul” – premiul pentru cel mai bun logo

La Târgul internațional al firmelor de exercițiu de la Bratislava

F.E.„Hobby”, de la C.T. „Mihai Viteazul” – premiul pentru cel mai bun logo

În perioada 27-28 noiembrie 2007, s-a desfășurat la Bratislava, în Slovacia, cea de-a10-a ediție a Târgului internațional al firmelor de exercițiu din acest oraș. Manifestarea s-a bucurat de o largă participare:123 de firme expozante din opt țări: Slovacia, Cehia, România, Italia, Finlanda, Austria, Ungaria și Bulgaria. Þara noastră a deplasat cel mai mare număr de participanți, exceptând gazdele: 25 de firme de exercițiu din orașele Oradea, Reșița, Timișoara, Târgu-Jiu, Craiova, Pașcani, Marghita, Lupeni, Iași și Sibiu, specializate în foarte multe domenii de activitate: comerț cu articole electrocasnice, bijuterii, jucării, papetărie și birotică, cosmetice, articole de artizanat, articole sportive și de timp liber, băuturi răcoritoare, agenții de turism, etc.

  Ne-am prezentat la târg cu șase firme!
Prezența noastră la târg, a firmelor de exercițiu de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, a fost remarcabilă nu numai din punct de vedere numeric – șase firme expozante -, dar mai ales în ceea ce privește calitatea și imaginea standurilor expuse, a materialelor promoționale prezentate: cataloage, pliante, fluturași. Firmele participante au fost: AS-Mob S.A. (clasa a XII-a B) și Sensation S.A. (a XII-a C), coordonate de dl prof. Lucian Popa;  Baby Love S.R.L. (a XI-a C),  coordonată de dna prof. Rodica Tiutin,  Bijou4U S.R.L. (clasa a XII-a D), și Hobby S.R.L. (clasa a XI-a B), coordonate de dna prof. Mariana Bara)  și Tour Star S.R.L. (clasa a XI-a E), coordonată de dna prof. Simona Ardelean.
Colegii noștri s-au prezentat aici ca adevărați profesioniști, reușind să-și pună în valoare creativitatea în amenajarea standurilor și în programele de prezentare electronice. Acestea au fost adevarate momente de măiestrie artistică, dovedindu-și  abilitățile în programare și animația computerizată.
Am avut două zile intense, timp în care s-au încheiat numeroase tranzacții cu partenerii de la târg (comunicarea desfășurându-se doar în limba engleză), întocmire de documente, schimb de cărți de vizită și pliante, vizionare de cataloage, comenzi, ofertare... Din păcate, spațiul rezervat de organizatori în acest scop s-adovedit a fi neîncăpător, mai ales atunci când au început să se reverse grupuri masive de elevi slovaci aduși în vizită.
 Pe lângă participanții înscriși oficial la târg, au fost destui cei care au venit în vizită, din pură curiozitate ori din alte raționamente, numeroase grupuri, între care și colegii noștri din clasa a XI-a D, însoțiți de dna prof. Camelia Pop și Stohor Hortensia. Un alt grup pe care l-am recunoscut și care ne-a contactat a fost cel al colegilor de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea. De altfel, Oradea a fost orașul din România cu cel mai mare număr de firme participante. Alături de noi, au participat și cinci firme de la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, precum și o firmă de la Colegiu Tehnic „Transilvania”.
   Activitățile curente de la târg care au avut  ca scop relaționarea cu partenerii, atragerea de noi parteneri, creșterea prestigiului firmelor, autoevaluarea, exersarea limbii engleze comerciale au fost dublate și de o jurizare atentă din partea arbitrilor -  târgurile sunt în același timp și competiții care se desfășoară pe mai multe secțiuni. A fost o concurență acerbă pentru titlurile puse în joc: cel mai frumos stand, cel mai bun catalog, cel mai bun program de prezentare, cea mai performantă echipă și numeroase premii speciale: cel mai bun slogan, cel mai bun logo, cea mai „prezentabilă”( miss) reprezentantă a unei firme. S-au acordat aceste premii cu dublură - atât pentru firmele slovace, cât și pentru cele străine. România a luat tot ce se putea lua la secțiunea firme străine: două premii la clasamentul general (locul1 și 3), locul 2 pentru cel mai bun catalog , locul 3 pentru cel mai bun program de prezentare, premiu pentru cel mai bun slogan și cel mai bun logo.
Singurul premiu acordat firmelor din Oradea
 Suntem mândri că premiul pentru cel mai bun logo a revenit firmei Hobby S.R.L. de la colegiul nostru (singurul premiu acordat firmelor din Oradea), ceea ce confirmă valoarea acestei echipe premiate și la alte târguri la care a participat. De altfel, firma Hobby a fost la cea de-a 3-a participare la acest târg internațional, dar de fiecare dată cu alți elevi, din generații diferite.
  Deplasarea noastră la acest târg ne-a oferit  și ocazia de a vizita trei capitale europene remarcabile: Budapesta, Bratislava și Viena. Fiecare ne-a copleșit cu măreția și unicitatea obiectivelor turistice vizitate, cu grandoarea clădirilor, arhitectura, magazinele și multe altele. Chiar dacă vremea nu a ținut cu noi, am rezistat eroic în nenumărații kilometri pe care i-am străbătut „la picior” în orele libere dedicate turismului tematic. Am beneficiat și de serviciile unui ghid răbdător și empatic care a reușit să  focalizeze  interesul nostru nu numai spre magazinele  de marcă, gen New Yorker, Zara etc, ci și  spre obiective istorice, muzee, palate, vestigii arhitecturale.
A fost o excursie de neuitat pentru toți participanții, elevi și profesori, deopotrivă, iar pentru cei mai tineri dintre noi - elevii din clasele a IX-a și a X -a care au fost la prima lor participare la un târg internațional – o experiență benefică și un imbold în a continua tradiția școlii noastre pentru a obține rezultate de excepție cu firmele de exercițiu.
În foto: patru dintre câștigătorii trofeului: Rareș Brânduș, Cosmina Ivan, Cseke Thomas și Radu Buboi (de la F.E. "Hobby" S.R.L. - clasa a XI-a B) - premiul pentru cel mai bun logo.
 Adina DUMA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: F.E.„Hobby”, de la C.T. „Mihai Viteazul” – premiul pentru cel mai bun logo.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:19:46 Ora de vară a Europei de Est