Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala din Livada a-nflorit!

Învățământul rural se primenește

Școala din Livada a-nflorit!

Din 12 iunie 2007, de la serbările preșcolarilor, și până joi, 10 ianuarie 2008, Școala din Livada (comuna Nojorid) a-nflorit! Se vede că directorul adjunct, prof. Gheorghe Mărincean, e un om de acțiune. Tace și face.

S-a muncit și în vacanța de iarnă
În vară, directorul adjunct nu ne-a spus tot ce avea pe suflet, tot ce-și propusese să înfăptuiască în lunga vară fierbinte, ca nu cumva alții să-l încurce, iar intențiile și proiectele sale să rămână doar vorbe-n vânt. Joi, la ora vizitei noastre, școala era de nerecunoscut, zugrăvită în interior și exterior, cu gresie și lambriuri, neoane peste tot, și cu o încălzire centrală de nota zece, chiar dacă parterul e încă în șantier după ridicarea anexei pentru grupurile sanitare. Doi muncitori (și jumătatea unuia) trebăluiesc din zori și până-n seară să dea gata grupurile sanitare interioare. Ca să poată lucra foc continuu, muncitorii i-au cerut directorului cazare în școală, și de aceea, jumătatea unuia dintre muncitori (adică soția), când nu face mâncare, lucrează cot la cot cu ei.
  "În vară, s-au făcut lucrări mari: s-au schimbat țiglele, lemnăria, și toată instalația electrică, peste tot avem neoane, lambriuri în toate sălile de clasă, tavane cu rigips, au fost înlocuite caloriferele și țevile, peste tot, inclusiv la grădiniță. În cancelarie, laboratorul de fizică și chimie și în centrul de informare și documentare avem parchet laminat. S-a zugrăvit în interior și-n exterior... Termopanele sunt de anul trecut.
Să știți că s-a lucrat inclusiv în vacanța de iarnă, după Crăciun, în zilele de 28, 29 și 30 decembrie, dar și după Anul Nou, în 3, 4 și 5 ianuarie.”
Acum, directorul adjunct spune tot.
„În vară nu v-am spus mare lucru pentru că nu știam dacă vom putea realiza tot ceea ce-mi propusesem. Aveam eu planuri mari, dar aveam și rezerve în privința meseriașilor care puteau să mă încurce.”
Uniforme, ecusoane personalizate
Conducătorul unității ne-a prezentat școala și grădinița, În unele clase, elevii aveau uniforme și ecusoane personalizate (cu imaginea școlii și portretul elevului), o pavoazare în scop didactic, cu mult material confecționat de cadrele didactice, un exemplu de creativitate, precum în clasa dnei învățătoare Floare Tripe, unde am admirat macheta „Ca la țară”, ingenioasele colaje: „La poli”, „Ciocnitul ouălor, „Ca la țară” și „Felicitare de 8 Martie”, toate cu pozele elevilor clasei plasate ingenios de dna prof. Constanța Mărincean în acel cadru care duce ochiul în eroare și dă impresia de un tot și o singură imagine, admirabile realizări artistice! Pentru animarea machetei „Ca la țară”, s-a apelat la patru „actori” (Adina Maghiar, Florin Turon, Camelia Jurău și Romeo Pantea).
Mici talente, mari speranțe... la pictură! 
În clasa a III-a, învățătoarea Maria Popa avea să ni-i prezinte pe: Bianca Luncan, Andrei Martin, Octavian Bogdan, Ionuț Gabrian, Andreea Mereu, Gabriela Purda, Andrei Tanc, Anca Ianc și Mirabela Paina, cu lucrările lor, ca „mici talente, mari speranțe la pictură.”
La sfâșitul orelor de curs, aveam să-i cunoaștem și pe premianții I și II ai școlii, „crema” (vorba doamnei profesor Constanța Mărincean): Mădălina Dumitrița Nicorici (din clasa a V-a), Alexandru Marin Paina și Florica Mihaela Purda (a VI-a), Anca Sorina Roșca (a VII-a), Ionuț Crupca și Ioana Filip (din clasa a VIII-a), iar despre Sorina Anca Roșca s-a dus vestea că ar cânta precum o privighetoare (talentată la muzică, dar și la engleză).
Calculatoare sunt, dar din epoca de „piatră”
Ce poți face cu Pentium I și II, decât să te joci de-a informatica, să-ți plimbi degetele pe tastatură și să înnebunești mouse-ul. Orele de informatică opțional se desfășoară în Centrul de informare și documentare, acolo unde s-au desfășurat și activitățile organizate împreună cu comunitatea în timpul derulării proiectului „Educarea spiritului democratic în școală și comunitate”. Aici sunt depozitate cele 12 calculatoare achiziționate în timp cu sprijinul părinților, ba primite de la unii și de la alții care nu mai aveau ce face cu ele, fiind uzate moral. Dar, și așa, elevii erau încântați de ele, pentru că citeau și butonau tastatura și plimbau mouse-ul de ici-colo, vorba aceea: învățau să „lucreze” pe calculator. De-acum, așteaptă și ei calculatoare adevărate cu care să poată ieși în lume, dacă tot au internet în școală (și acasă).
Transmiterea unor obiceiuri din generație în generație
Dna profesoară Constanța Mărincean ne-a povestit despre transmiterea unor obiceiuri din generație în generație. Este vorba de torsul cânepii, țesutul și cusutul fețelor de masă cu diferite motive tradiționale - „activități care s-au desfășurat având ca fundal sonor cântece populare interpretate cu mult drag de participanți. Nu au lipsit snoavele, zicătorile și  poeziile ce încă mai circulă prin viu grai în sat.
Sărbătoarea Nașterii Mântuitorului a antrenat întregul colectiv al școlii în organizarea programului artistic prezentat în CCID. S-au întrecut în interpretarea colindelor elevii din ciclul primar, grupul vocal al claselor a IV-a și a V-a, băieții din clasa a VIII-a, precum și grupul vocal al clasei a VII-a...”
„Lipsa lor de interes ne doare cel mai tare!” 
În cadrul proiectului „Educația spiritului democratic în școală și comunitate”, dar și în afara lui, prin intermediul lectoratelor cu părinții și al altor activități, dascălii din Livada caută să determine părinții să-și dea mai mult interes pentru pregătirea propriilor copii, să fie mai receptivi la semnalele care vin din partea cadrelor didactice. „Încercăm, ne luptăm cu comunitatea, și reușim în multe privințe să-i câștigăm pe părinți de partea noastră, dar adesea ne izbim ca de un zid, în cazul părinților elevilor cu probleme. Lipsa lor de interes ne doare cel mai tare, declară prof. Constanța Mărincean. În alt mod ar răspunde și s-ar comporta elevul dacă ar vedea și ar simți mai mult interes din partea părinților.”
Prin urmare, dascălii nu se plâng de frecvența elevilor la cursuri, ci de lipsa de interes a părinților copiilor cu probleme.
Altfel, școala dispune de cadre calificate la toate materiile, iar directorul școlii coordonatoare din Nojorid, prof. Mihai Pop, răspunde prompt solicitărilor. „Elevii din Livada au participat în nenumărate rânduri la activități în comun (activități cultural-artistice și întreceri sportive), organizate în moderna sală de sport de la Nojorid, beneficiind și ei de transport cu microbuzul școlii coordonatoare”, după cum ține să sublinieze directorul adjunct, prof. Gheorghe Mărincean. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (136 de poze), accesați Galeria foto: Școala din Livada a-nflorit!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 23:00:46 Ora de vară a Europei de Est