Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

Matematica online

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (8)

Matematica online

Matematica și inteligențele multiple. Psihologul american Howard Gardner susține că toți oamenii au 9 tipuri de inteligență [1]. Citiți articolul indicat în bibliografie despre inteligențele multiple și încercați apoi să vă faceți un clasament al acestor inteligențe.

Iată clasamentul meu personal (subiectiv, evident): 1) inteligența logico-matematică; 2) inteligența spațio-vizuală; 3) inteligența verbal-lingvistică; 4) inteligența intrapersonală; 5) inteligența interpersonală; 6) inteligența existențială; 7) inteligența naturalistă; 8) inteligența kinestezică; 9) inteligența muzicală. Confirmări din viața personală: la matematică am fost olimpic și am devenit profesor de matematică, iar la proba de muzică am fost respins când am dat admitere la liceul pedagogic și n-am reușit să-mi realizez visul inițial de a deveni învățător.
Ca elev, la matematică, învățam cel mai ușor, ajungând olimpic și apoi student la matematică. Absolvind facultatea de matematică-informatică, înainte de a mă reprofila total pe informatică, am predat matematică, preuniversitară și universitară, timp de 30 ani. Ca profesor de matematică la gimnaziu, timp de 5 ani, am pregătit lotul olimpic al județului Bihor pentru etapa națională a olimpiadei de matematică. Am scris două culegeri de probleme de matematică (pentru ciclul primar și liceu) și 5 cursuri universitare (analiză matematică, matematici speciale, matematică economică).
Așa cum eu mă chinuiam cu muzica în liceu, ca să obțin o notă de trecere, afon fiind, tot așa unii din colegii mei se chinuiau cu matematica. Nu înțeleg de ce trebuia să fac eu solfegii la un liceu teoretic, tot așa cum nu înțeleg de ce se cere și azi matematică în învățământul obligatoriu la nivel de olimpiadă, iar la liceu se pretinde o matematică pe care americanii o învață doar la facultate. La facultățile noastre, chiar și de alt profil decât cel matematic, matematica se predă total greșit: mai mult teorie, cu teoreme, demonstrații și formule pe care studenții trebuie să le memoreze, în dauna învățării paradigmelor de utilizare a unor softuri matematice, care încapsulează toată matematica aplicată (Excel, Maple, Mathcad, MathLab etc.).
Prin acest sistem greșit, România pierde enorm: marea masă a elevilor nu are capacitatea de a ține pasul cu nivelul cerințelor și se scârbește de matematică (vezi rezultatele la bacalaureat), iar olimpicii, prin care ne lăudăm așa-zisa superioritate a sistemului de învățământ, ne părăsesc aproape toți.
Modelul american. După 30 de ani de experiență în predarea matematicii, susțin cu toată tăria ideea profesorului Radu Gologan, antrenorul olimpicilor români la matematică, cea de trecere la modelul american: „scoaterea informațiilor-balast din programa elevilor și introducerea unor noțiuni aplicabile și în viața reală” [2].
După cum deja am pomenit în [3], pledoaria pentru revizuirea programelor școlare o exprimă și Acad. Solomon Marcus: „Noi predăm lucruri complet prăfuite. Sunt programe în urmă cu 100 de ani, 150 de ani. Lucrurile cele mai interesante care au apărut în știință în ultima sută de ani nu apar deloc în manuale”.
De asemenea, putem prelua modelul american de a ne folosi de resursele online, ca și la alte discipline, și în procesul de predare-învățare a matematicii [4-7]. Vizitând paginile indicate în bibliografie, veți vedea singuri câtă și ce fel de matematică învață americanii la fiecare nivel.
Petiție online. Modelul îl avem, susținători ai modelului avem (și mai putem găsi (trebuie să punem presiune mare pe clasa politică și pe decidenți, ca să pună modelul în practică. Din acest motiv am deschis o petiție online [8], pe care vă invit s-o semnați, dacă subscrieți la acest model [8]. Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://www.nlpexplorer.eu/articole-nlp/teoria-inteligentelor-multiple.html
[2] http://www.evz.ro/detalii/stiri/SCHIMB-ROMNIA-Modelul-american-salvarea-colii-romneti-1009134.html
[3] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.7667
[4] http://www.ixl.com/  (Online Math practice and lessons, clasele 0-8)
[5] http://www.math.com/ (The World of Math Online, clasele 0-12)
[6] http://www.sosmath.com/ (S.O.S. MATHematics, clasele 9-12)
[7] http://mathworld.wolfram.com/ (Matematici superioare, pentru facultate)
[8] http://www.petitieonline.com/vreau_matematica_dupa_modelul_american

Trimite email

duminică, 19 septembrie 2021