Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Matematica online

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (8)

Matematica online

Matematica și inteligențele multiple. Psihologul american Howard Gardner susține că toți oamenii au 9 tipuri de inteligență [1]. Citiți articolul indicat în bibliografie despre inteligențele multiple și încercați apoi să vă faceți un clasament al acestor inteligențe.

Iată clasamentul meu personal (subiectiv, evident): 1) inteligența logico-matematică; 2) inteligența spațio-vizuală; 3) inteligența verbal-lingvistică; 4) inteligența intrapersonală; 5) inteligența interpersonală; 6) inteligența existențială; 7) inteligența naturalistă; 8) inteligența kinestezică; 9) inteligența muzicală. Confirmări din viața personală: la matematică am fost olimpic și am devenit profesor de matematică, iar la proba de muzică am fost respins când am dat admitere la liceul pedagogic și n-am reușit să-mi realizez visul inițial de a deveni învățător.
Ca elev, la matematică, învățam cel mai ușor, ajungând olimpic și apoi student la matematică. Absolvind facultatea de matematică-informatică, înainte de a mă reprofila total pe informatică, am predat matematică, preuniversitară și universitară, timp de 30 ani. Ca profesor de matematică la gimnaziu, timp de 5 ani, am pregătit lotul olimpic al județului Bihor pentru etapa națională a olimpiadei de matematică. Am scris două culegeri de probleme de matematică (pentru ciclul primar și liceu) și 5 cursuri universitare (analiză matematică, matematici speciale, matematică economică).
Așa cum eu mă chinuiam cu muzica în liceu, ca să obțin o notă de trecere, afon fiind, tot așa unii din colegii mei se chinuiau cu matematica. Nu înțeleg de ce trebuia să fac eu solfegii la un liceu teoretic, tot așa cum nu înțeleg de ce se cere și azi matematică în învățământul obligatoriu la nivel de olimpiadă, iar la liceu se pretinde o matematică pe care americanii o învață doar la facultate. La facultățile noastre, chiar și de alt profil decât cel matematic, matematica se predă total greșit: mai mult teorie, cu teoreme, demonstrații și formule pe care studenții trebuie să le memoreze, în dauna învățării paradigmelor de utilizare a unor softuri matematice, care încapsulează toată matematica aplicată (Excel, Maple, Mathcad, MathLab etc.).
Prin acest sistem greșit, România pierde enorm: marea masă a elevilor nu are capacitatea de a ține pasul cu nivelul cerințelor și se scârbește de matematică (vezi rezultatele la bacalaureat), iar olimpicii, prin care ne lăudăm așa-zisa superioritate a sistemului de învățământ, ne părăsesc aproape toți.
Modelul american. După 30 de ani de experiență în predarea matematicii, susțin cu toată tăria ideea profesorului Radu Gologan, antrenorul olimpicilor români la matematică, cea de trecere la modelul american: „scoaterea informațiilor-balast din programa elevilor și introducerea unor noțiuni aplicabile și în viața reală” [2].
După cum deja am pomenit în [3], pledoaria pentru revizuirea programelor școlare o exprimă și Acad. Solomon Marcus: „Noi predăm lucruri complet prăfuite. Sunt programe în urmă cu 100 de ani, 150 de ani. Lucrurile cele mai interesante care au apărut în știință în ultima sută de ani nu apar deloc în manuale”.
De asemenea, putem prelua modelul american de a ne folosi de resursele online, ca și la alte discipline, și în procesul de predare-învățare a matematicii [4-7]. Vizitând paginile indicate în bibliografie, veți vedea singuri câtă și ce fel de matematică învață americanii la fiecare nivel.
Petiție online. Modelul îl avem, susținători ai modelului avem (și mai putem găsi (trebuie să punem presiune mare pe clasa politică și pe decidenți, ca să pună modelul în practică. Din acest motiv am deschis o petiție online [8], pe care vă invit s-o semnați, dacă subscrieți la acest model [8]. Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://www.nlpexplorer.eu/articole-nlp/teoria-inteligentelor-multiple.html
[2] http://www.evz.ro/detalii/stiri/SCHIMB-ROMNIA-Modelul-american-salvarea-colii-romneti-1009134.html
[3] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.7667
[4] http://www.ixl.com/  (Online Math practice and lessons, clasele 0-8)
[5] http://www.math.com/ (The World of Math Online, clasele 0-12)
[6] http://www.sosmath.com/ (S.O.S. MATHematics, clasele 9-12)
[7] http://mathworld.wolfram.com/ (Matematici superioare, pentru facultate)
[8] http://www.petitieonline.com/vreau_matematica_dupa_modelul_american

Trimite email

luni, 21 iunie 2021

Poza zilei

Bucurii și multă fericire tuturor!

Astăzi, de Sfintele Rusalii,
Bucurii și multă fericire tuturor!