Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Președintele și vicepreședintele Academiei Române au participat la deschiderea „Zilelor medicale orădene”

Luni, în Aula Magna

Președintele și vicepreședintele Academiei Române au participat la deschiderea „Zilelor medicale orădene”

Luni (19 noiembrie 2012), în Aula Magna a Universității din Oradea a avut loc deschiderea „Zilelor medicale orădene”, eveniment la care au participat: academicianul Ionel Haiduc - președintele Academiei Române, academicianul Marius Sala – vicepreședinte al Academiei Române, o delegație din Germania și o delegație a Centrului de afaceri româno-elvețiene din Elveția, precum și vicepreședintele Consiliului Județean, dl Ioan Mang, în calitate de invitați.

În sală au fost prezenți membrii Senatului universitar, alte cadre didactice universitare și studenți.
Distinșii invitați au fost salutați și prezentați de către secretarul de stat conf. univ. dr. Florian Bodog, decan al Facultății de Medicină și Farmacie, principal organizator al evenimentului științific „Zilele medicale orădene”. Domnia sa a mulțumit distinșilor invitați pentru onoarea de a fi prezenți la manifestare și a adresat dlui rector Constantin Bungău invitația de a lua cuvântul în calitate de gazdă.
„Este o zi frumoasă la Oradea, pentru că la Facultatea de Medicină și Farmacie, astăzi, încep zilele săptămânii științifice medicale orădene. Este, în același timp, o zi frumoasă pentru că avem oaspeți însemnați la universitatea noastră”.
Citându-l pe distinsul președinte al Academiei Române – „toată viața mea a fost un șir de coincidențe fericite” -, dl rector a adăugat că și pentru Universitatea din Oradea este o coincidență fericită aceea de a-l avea ca oaspete. Pe dl academician Marius Sala, dl rector l-a salutat și în calitatea pe care vicepreședintele Academiei Române o are de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, din anul 2000. În continuare, dl rector a prezentat instituția pe care o conduce, subliniind importanta activitatea de cercetare care se desfășoară la Universitatea din Oradea (proiecte și contracte în valoare totală de 12 milioane de lei,  231 de lucrări științifice publicate în ultimii doi ani, cotate ISI, 11 brevete elaborate), resursa umană uriașă de care dispune universitatea: 1.126 de cadre titulare la 15 facultăți, aproape 17.000 de studenți la licență, masterat și doctorat, și până la 23.000 sunt înscriși la diferite forme de perfecționare; dl rector a încadrat apoi activitățile științifice organizate de Facultatea de Medicină și Farmacie în „șiragul manifestărilor științifice care se desfășoară la nivelul universității”, cel puțin opt manifestări la nivelul fiecărei facultăți, în 12 luni, la 15 facultăți sunt în medie cam două manifestări științifice pe lună. La finalul intervenției sale, dl rector a înmânat președintelui Academiei Române, dl academician Ionel Haiduc o plachetă, un simbol al universității, pentru ca domnia sa să-și aducă cu plăcere aminte de Universitatea din Oradea.
Salutând prezența conducerii Academiei Române în Aula Magna, dl președinte al Senatului universitar, prof. univ. dr. Sorin Curilă, a reluat subiectul activității de cercetare dezvoltat de dl rector, avansând ideea înființării la Oradea a unui Institut de Cercetare sub egida Academiei Române.
„Sunt de acord să sprijinim această idee...”
Ideea avansată de președintele Senatului a fost îmbrățișată de președintele Academiei Române care avea să declare: „Ideea care a fost sugerată aici ca să avem un centru sau un institut de cercetare sub egida Academiei, vă mărturisesc că m-a surprins, dar îmi place, și sunt de acord să sprijinim această idee cu mijloacele pe care le vom avea la dispoziție. Nu știu care va fi domeniul pe care o să-l abordăm cu ideea aceasta de înființare a unui centru de cercetări, institut poate-i mai greu, nu de alta da-i mai multă birocrație când vrei să creezi un institut nou; e nevoie de hotărâre de guvern și asta înseamnă mult efort și durată până se realizează; un centru de cercetări, în schimb, se poate realiza mai ușor pentru că acesta ar ține numai de autoritatea Academiei. Dacă autoritățile locale sunt dispuse să sprijine acest demers, cred că am putea avea succes”, a conchis președintele Academiei Române, academician Ionel Haiduc.
„Puteți conta pe mine ca fiu al Bihorului”
Dacă președintele Academiei este clujean, vicepreședintele, dl academician Marius Sala, este bihorean, născut la Vașcău.
„Eu v-am spus că sunt fiu al Bihorului, pentru că m-am născut la Vașcău. Și nu voi uita niciodată că sunt născut acolo. Puteți conta pe mine ca fiu al Bihorului. Cred că în această calitate, de fiu al Bihorului, am primit și Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, titlu cu care, de asemenea, mă mândresc.”
Numai oamenii mari stiu să fie sinceri, cumplit de sinceri și mărturisitori, așa cum au fost și cei doi academicieni ieri.
Cu atâta larghețe și bun-simț, ne-a mărturisit vrednicul fiu al Bihorului ceea ce a făcut în cei 80 de ani împliniți. „Am făcut și eu ce-am putut. Am făcut pentru că am avut noroc. Am spus și în discursul de la Academie că am avut noroc. Și continui să sper că maică mea a avut dreptate când mi-a zis odată: Dragule, să știi că o să ai noroc, ești născut într-o zi sfântă, la Sfânta Mărie mică. Am avut noroc, dar n-am stat cu gura căscată să-mi cadă norocul din cer, ci am făcut cât am putut, m-am străduit să depun eforturi în această luptă pe care am dus-o fără îndoială...”, a mărturisit dl academician Marius Sala. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Președintele și vicepreședintele Academiei Române au participat la deschiderea „Zilelor medicale orădene”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:02:00 Ora de vară a Europei de Est