Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități înscrise în Cartea Recordurilor

Joi, la Aleșd – „Mai încrezători fără televizor”

Activități înscrise în Cartea Recordurilor

Preșcolarii din grupa mixtă și grupa mare de la Grădinița „Holcim” Aleșd, îndrumați de educatoarele: Florica VESA, Ancuța TUNDUC, Florina PLEȘ și Maria SIMAI, au participat joi (15 noiembrie 2012) la activități înscrise în Cartea Recordurilor.

Activitățile desfășurate în cadrul proiectului cu tema ,,Mai încrezători fără televizor” (proiect implementat în parteneriat cu Pro Cariere Oradea) au avut drept scop dezvoltarea capacităților socio - emoționale și formarea deprinderii de a-și petrece timpul liber participând la activități practice, sportive și distractive.
În abordarea temei, copiii din grupa mixtă s-au întrecut în cadrul unor jocuri de perspicacitate (Cel mai mare castel din pahare de unică folosință), jocuri de îndemânare (Scrierea a cât mai multor   cercuri cu piciorul), de precizie (Aruncarea la țintă fixă a cărților de joc), de mișcare (Săritura în lungime de pe loc) și creativitate (Cel mai atractiv platou cu fructe sau legume).
Copiii au fost foarte încântați și atenți să realizeze recordul de pricepere la grupa din care au făcut parte. La sfârșitul activității, au fost desemnați cei care au reușit să stabilească un nou record (pentru Cartea Recordurilor din grădiniță):
Turcuș Victoria – la săritura în lungime (95 cm), Butiri Ștefania – cel mai frumos platou, Ivan Alexandru – un castel din 60 de pahare, Mihoc Darius – 18 cărți aruncate în pălărie, din 20, Modog Patricia – 27 de cercuri scrise cu piciorul.
Entuziasmul cu care au participat copiii la activitate ne-a demonstrat că inițierea jocurilor de orice fel, atât la grădiniță, cât și acasă, este benefică preșcolarului, că angajarea copiilor în activități practice și distractive constituie alternativa cea mai fericită care poate concura cu succes televizorul și calculatorul (timpul pierdut de copii în fața televizorului și calculatorului).
Părinții, prezenți în număr mare la activitățile noastre, s-au convins, o dată în plus, de puterea motivației (cum a fost în cazul nostru anunțul primit de la primarul orașului de a economisi curent electric, iar pentru copii provocarea de a figura în Cartea Recordurilor grădiniței noastre) și de modalitățile nenumărate pe care le avem pentru a oferi copiilor alternative viabile de petrecere a timpului liber, departe de televizor și calculator. Manifestările s-au vrut invitații la joacă, folosind obiecte obișnuite, la îndemâna oricui, dar care pot produce efecte nebănuite și mai cu seamă multă plăcere copiilor noștri.
În ideea că recordurile pot fi oricând doborâte, sperăm ca părinții și copiii să petreacă cât mai mult timp împreună, exersând și jucându-se, spre binele celor mici.
În căutarea unei comori
La grupa mare, copiii au pornit în căutarea unei comori, „uitând” astfel de televizor; acțiunea avea să ne demonstrează că dorința de a cerceta, a descoperi, a se mișca, a se juca, este mai puternică decât a sta în fața televizorului.
Jocurile propuse de educatoare au fost distractive și antrenante, iar copiii au participat cu plăcere, bucurându-se de ele, alături de părinți. Au fost selectate acele jocuri în care au fost antrenați și părinții. Așa încât, momentele de relaxare totală și bucuria reușitei au fost trăite și împărtășite în comun cu colegii de grupă, dar și cu părinții.
Joi, toată lumea s-a simțit bine, bucuria și mulțumirea au fost împărtășite; copiii, educatoarele și părinții au acționat împreună, au simțit și au trăit aceleași emoții. La final, cu toții am avut satisfacția lucrului bine făcut! (prof. Florica VESA)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități înscrise în Cartea Recordurilor.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:15:46 Ora de vară a Europei de Est