Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Spitalele să facă ceea ce știu și ceea ce pot!”

Vineri, în cadrul simpozionului „Drumul bolnavului în Bihor”,

„Spitalele să facă ceea ce știu și ceea ce pot!”

Vineri (23 noiembrie 2012) în sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea, s-a desfășurat simpozionul intitulat „Drumul bolnavului în Bihor”, manifestare științifică organizată de Fundația pentru Sănătate, Centrul de Cercetări în Medicina de Înaltă Performanță/Facultatea de Medicină și Farmacie/Universitatea Oradea, Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea și Primăria Municipiului Oradea, „având ca și scop major asigurarea serviciilor necesare și optime pentru bolnavi, evitarea paralelismelor, respectiv stabilirea unor măsuri care ar contribui la evitarea risipei în anumite domenii”...

Dl dr. Foldes Adalbert, președintele Fundației pentru Sănătate, moderatorul evenimentului, a salutat prezența la simpozion a specialiștilor în domeniu, a primarilor din județ, precum și a distinșilor invitați: dl prof. Cornel Popa – președintele Consiliului Județean Bihor, dl ing. Ilie Bolojan, primarul Municipiului Oradea, și nu în ultimul rând dl conf. dr. Florian Bodog, decanul Facultății de Medicină și Farmacie, în calitate de secretar de stat în Ministerul Sănătății.
În stilu-i caracteristic, dl primar Ilie Bolojan a pus punctul pe i, scurt și concis: „Noi suntem interesați în modul direct atât din punct de vedere financiar, pentru că sistemele de decontări sunt influențate de drumul bolnavului, dar suntem interesați și din punct de vedere al unui sistem care să fie în serviciul pacienților și să rezolve cât mai repede problemele de sănătate ale bolnavilor...”
Președintele C.J. Bihor, dl Cornel Popa, a recunoscut și a subliniat faptul că pentru rezolvarea problemelor „trebuie făcut un front comun în jurul sănătății pentru o viață de calitate... și în acest sens, îmi doresc să comunicăm mai fluent și mai organizat. Poate că în buna noastră credință și intenție de a ajuta putem greși. Susțin tot ceea ce înseamnă demers pentru îmbunătățirea vieții oamenilor și cred că ne-am dovedit buna credință. Trebuie însă să comunicăm mai organizat, mai des pentru a ști ce avem de făcut, decizile politice și deciziile administrative să vină cât mai repede și să fie puse în practică în folosul bolnavului, pentru sănătatea mai deplină a oamenilor”.
În calitate de secretar de stat, dl Florian Bodog a insistat ca „fiecare spital să-și respecte nivelul de competență... „să lucrăm pentru a câștiga încrederea pacienților noștri pentru a nu-i aduce într-o stare de disperare să ceară transfer într-un spital dintr-o altă țară”. Primarilor le-a cerut să susțină centrele de permanență. „Pentru a scurta drumul pacientului, este foarte important să avem centrele de permanență pentru că altfel toată presiunea pacienților se răsfrânge asupra unităților de primire-urgență din spitalele județean și municipal care sunt pur și simplu „inundate” de pacienții din județ”...        
La rândul său dl manager, dr. Gheorghe Carp, a spus lucrurilor pe nume, evidențiind toate neajunsurile sistemului și trăgând semnale de alarmă „pentru a găsi soluții pentru situațiile care se schimbă cu rapiditate ieșită din comun...” Făcând trimitere la noua lege a sănătății, care va rezolva unele probleme, domnia sa a lansat chemarea la luarea unor măsuri urgente pentru a nu se ajunge la închiderea unor spitale din județ atunci în legea va intra în vigoare. Managerul a prezentat o statistică realizată la nivelul celor două spitale principale care funcționează în Oradea, Spitatul județean și Spitalul municipal, și care în primele 9 luni ale anului au asigurat 3.700 și respectiv 3.200 de internări pe lună. Din care 60 la sută, chiar 97 la sută dintre pacienți sunt din județ. Este de-a dreptul alarmant numărul de transferări care au loc de la spitalele din județ la spitalele din Oradea. „de la spitalul din Aleșd s-au transferat în primele 9 luni, 608 pacienți, de la Marghita - 457, de la Beiuș - 389, iar de la Salonta - 346. Am luat legea și am vrut să văd care este gradul de competență în categorisirea acestor spitale și am descoperit niște lucruri surprinzătoare care, din păcate, nici Casa Națională și nici Casa Județeană, nici spitalele nu le-au pus niciodată în balanță. În această clasificare a spitalelor, depinde foarte mult ce fel de proporție este între cei care sunt transferați în altă unitate sanitară. Legea spune că trebuie să fie transferați în timp mai scurt de 48 de ore în proporție de 1,5 la sută, și după 72 de ore doar 0,5 la sută. Dacă luăm fiecare spital din județ și analizăm în ce proporție fac acest transfer la Spitalul Județean sau la Spitalul Municipal înseamnă că spitalele care acum au clasificarea IV vor trece la clasificarea V. Cred că nu toți ați citit legea, pentru că sunt criterii care oricând vă desclasifică și aceasta înseamnă că nu mai aveți niciun fel de posibilități de a asigura asistența medicală de bază pentru că spitalele de categoria a IV-a trebuie să asigure tratamente de bază și diagnostice de bază. Tot legea spune că în momentul în care un pacient se transferă dintr-un spital într-altul, dacă mai mult de 75 la sută din tratament s-a făcut în spitalul primitor, banii se iau de la spitalul care l-a trimis”. Dl dr. Gheorghe Carp a dat și multe exemple alarmante, în care unii au luat decizii aberante pentru care respectivele spitale trebuiau să fie automat închise (datorită faptului că patru specialități nu au putut fi asigurate sau datorită unor dezinfecții care trebuiau făcute sau și mai grav pentru că ATPA-ul este scump trimit bolnavul cu salvarea la Oradea).
„Deci este un interes comun ca aceste spitale (spitalele din județ – n.n.) să facă ceea ce știu și ceea ce pot, iar spitalele complexe să se dezvolte în așa fel încât să poată prelua toată patologia din teritoriu”, a mai spus dl dr. Gheorghe Carp. Tot domnia sa a arătat aberațiile care se întâmplă în sistemul actual în care 22 la sută din pacienții tratați la Spitalul Județean nu sunt decontați de Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru că criteriul de alocare a cazurilor pe lună nu iese la socoteală după formula aplicată...
În cadrul schimbului de experiență pe care l-a avut anul trecut în USA, dl dr. Gheorghe Carp a aflat cum se gospodăresc și cum se tratează americanii. „Era un consorțiu de 18 spitale în care 14 erau mici și managerul general al unui spital din Florida mi-a spus că intenția lor a fost să ajute acele spitale mici să nu se închidă, dar că fără această tutelă a unui spital puternic, spitalele mici se închideau. Am să vă trimit la toți managerii și la toți primarii acest concept de consorțiu prin care nu vă taie cu absolut nimic din personalitatea juridică, din competențele pe care le aveți, dar vă oferă o mână de ajutor în așa fel încât să nu se irosească banii. Pacientul să fie cât mai bine tratat, să nu mai avem cazuri în care, din varii motive, este plimbat între servicii și spitale și ajunge la televiziune, pentru că aici a fost o greșeală de sistem, nu o greșeală de spital”, a conchis dr. Gheorghe Carp - managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Spitalele să facă ceea ce știu și ceea ce pot!”  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:28:57 Ora de vară a Europei de Est