Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea

Proiecte locale și parteneriat internațional

Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea

Ecoeducația trebuie tratată ca proces de sensibilizare și formare a copiilor, tinerilor și adulților pentru abordarea și soluționarea problemelor cu care omul și mediul se confruntă.

Dincolo de mesaje și avertismente, este momentul ca fiecare să se simtă direct responsabil și angajat în acțiunile de protecție a mediului înconjurător.
Animați de acest gând, ne-am propus să-i implicăm pe elevii noștri în activități care conduc la rezolvarea problemelor de mediu sau măcar la ameliorarea lor, având în vedere că ei sunt gestionarii și consumatorii de mâine ai resurselor naturale. Scopul final al implicării lor directe în proiecte de mediu este adoptarea unui comportament ecologic adecvat și a unei atitudini combative față de cei care distrug mediul cu bună știință sau din ignoranță.
În acest sens, beneficiem și de ajutorul celorlalte cadre didactice din școala noastră, de sprijinul Bisericii Baptiste „Emanuel”, al Primăriei municipiului Oradea, al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, precum și al părinților elevilor noștri. Fiind un efort susținut, credem că roadele se văd, activitățile de voluntariat pentru mediu, investigațiile de teren, participările elevilor la diferite concursuri locale, județene și naționale, pe teme eco, fiind numeroase și eficiente.
Dintre cele mai importante activități realizate în acest prim semestru al anului școlar 2012-2013, menționăm: plantarea de arbuști ornamentali, în curtea Bisericii Baptiste „Emanuel”, în cadrul Zilelor Naționale de Plantare, demararea unei vaste campanii de colectare de maculatură, la nivelul întregii școli, în cadrul concursului județean organizat de către S.C. ECO Bihor, APM Bihor, Primăria Oradea și alte instituții, în perioada nov.-dec. 2012, urmând ca banii obținuți prin valorificarea maculaturii să fie folosiți pentru cumpărarea unor cadouri de Crăciun, copiilor de la Centrul de Îngrijire de Zi din Oradea, cu care avem o legătură de prietenie de mai bine de doi ani. Am continuat și activitățile de mediatizare a compactării peturilor cu ajutorul aparatului Tepet, în cadrul concursului național „Școli pentru un viitor verde - Edupet”, în vederea educării copiilor în spiritul unui comportament prietenos față de mediu, prin participarea directă la colectarea și reciclarea recipientelor PET.
De asemenea menționăm participarea la secțiunea artistică a concursului județean „Colectarea selectivă și eco-estetică a DEEE-urilor (organizat de APM Bihor și asociația Ecotic) în perioada nov.-dec. 2012, organizarea unei dezbateri având ca temă „Poluarea atmosferică și surse de energie alternativă în Oradea” (noiembrie 2012), cu participarea dnei ing. Loredana Tîrț, (reprezentant APM Bihor),  activitate cuprinsă în cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității mediului în școală și în comunitate, prin implicarea elevilor în activități extraccuriculare”, finanțat de către Primăria municipiului Oradea.
O amplă activitate a constituit-o realizarea unei investigații pe echipe, de către elevii claselor a XI-a A și B,  privind problemele de mediu identificate în perimetrul localității Oradea, cu accent pe poluarea atmosferică provocată de autovehicule, în vederea conștientizării comunității locale cu privire la efectele nocive ale emisiilor de gaze în atmosferă, pentru adoptarea unor măsuri de eficientizare a  consumului de combustibil utilizat pentru motoarele de automobil, precum și de reducere a consumului de benzină cu plumb. Această activitate, cuprinsă în cadrul concursului național „Patrula eco”, la care participăm cu entuziasm pentru a treia oară, consecutiv, a oferit elevilor prilejul de a se întâlni cu specialiști din diverse domenii (de ex. dealeri auto, ingineri, polițiști etc.), de a sta de vorbă cu simpli cetățeni, dar și cu reprezentanți ai instituțiilor locale, precum dna Florica Cherecheș, consilier local, în legătură cu problemele investigate, în vederea găsirii unor soluții optime, realiste de reducere a consumului de energie a autovehiculelor utilizate de rezidenți, precum și a emisiilor de CO2.
Rezultatele investigațiilor realizate de către elevi au constituit obiectul unui portofoliu ce cuprinde: chestionare, pliante, grafice, poze, soluții proprii, interviuri cu diverse persoane abilitate în domeniu etc., ele fiind incluse și în cadrul unor prezentări ppt, vizionate la orele de geografie a mediului înconjurător.
Activitățile și proiectele menționate mai sus se înscriu și în cadrul unui parteneriat internațional, inițiat de dna prof. Bolcaș Claudia, cu școala Wartburg din Olanda- Rotterdam, intitulat „Keep your soul, house and school clean!”(Păstrează-ți  sufletul, casa și școala curate!”), parteneriat în care avem și noi onoare de a fi membri.
Considerăm că aceste proiecte merită să se realizeze și în următorii ani și să rămână un obicei al Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, iar energia consumată pentru derularea lor să fie folositoare.
Prof. Iștoc Ramona, Iștoc Florin (catedra de istorie-geografie, L.T.B. „Emanuel” Oradea)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:12:08 Ora standard a Europei de Est