Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„Sunt mândru că sunt român”

Clasele pregătitoare A și C de la „O. Ghibu”

„Sunt mândru că sunt român”

Elevii claselor pregătitoare A și C de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea au desfășurat joi (29 noiembrie 2012) o activitate comună în sala festivă, sub genericul „Sunt mândru că sunt român”.

„Activitatea noastră a urmărit cunoașterea de către copii a însemnelor țării noastre: imnul, harta și drapelul”, ne-a declarat dna prof. Violeta Taichiș, învățătoarea clasei pregătitoare A. Împărțiți pe trei grupe, elevii celor două clase au confecționat flori - petale din hârtie glasată, în cele trei culori ale drapelului, după care florile lor au fost aplicate pe harta României și aranjate în așa fel încât să se distingă clar cele trei culori ale drapelului.
Răsplata pentru munca depusă a fost un tort în cele trei culori”.
Reîntorși în sălile lor de clasă, elevii clasei pregătitoare A s-au pozat cu tortul, cu domna învățătoare prof. Violeta Taichiș și cu dl director Mircea Pop; la fel au procedat și elevii clasei pregătitoare C; ei s-au pozat cu tortul, cu doamna învățătoare prof. Camelia Manoliu și cu dl director Mircea Pop.
Costume populare pe linguri de lemn
Elevii doamnei profesor Violeta Taichiș au desfășurat apoi o activitate împreună cu părinții: aplicarea unor costume populare desenate pe linguri de lemn.
Clasa a fost împărțită pe ateliere de lucru grupate în trei echipe; fiecare echipă avea de mototolit hârtie creponată într-una din cele trei culori ale drapelului, după care hârtiile mototolite au fost aplicate pe harta României. Tot cu ajutorul părinților, elevii au colorat costume populare pe care le-au aplicat pe linguri de lemn.
Înainte să se treacă la muncă, elevii au avut parte de un invitat special, dl prof. Blaga Mihoc (bunicul unui coleg de-al lor), care le-a vorbit pe limba lor, adică la nivelul lor de înțelegere, despre Unirea cea Mare, parcurgând drumul istoriei, începând cu dacii și romanii, provinciile românești, Unirea sub Mihai voievod Viteazul, Unirea cea Mică și Unirea cea Mare, Regele Ferdinand și Regina Maria. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sunt mândru că sunt român”.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:25:08 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00