Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecția despre Ziua Națională, predată de istoricul Viorel Faur

Joi, la Școala „Dimitrie Cantemir”

Lecția despre Ziua Națională, predată de istoricul Viorel Faur

Joi (29 noiembrie 2012), elevii Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” din Oradea au avut privilegiul de a afla în premieră (națională) cum a devenit ziua de 1 Decembrie – Ziua Națională a României, chiar de la părintele acestei idei – istoricul Viorel Faur.

„Trăiesc un sentiment special, determinat de sărbătorirea zilei de 1 Decembrie. Sunt emoționat. Știți de ce? Pentru că sunt părintele acestei idei. Aveți în față un martor important al istoriei, care a determinat Parlamentul României în 1990 să voteze ziua de 1 decembrie ca Zi Națională a României, le-a mărturisit distinsul prof. univ. dr. Viorel Faur.
Sunteți singurii copii care auziți povestea asta prima dată, că n-am scris-o... O s-o scriu... la 80 de ani, că acuma scriu alte cărți.
În 1990, mă aflam în luna iunie în Senatul României... M-am dus la tribună și am zis: Ce ne facem, vine 23 August? Până atunci, sărbătoarea noastră națională era ziua de 23 August (1944). A fost o sărbătoare pusă mai mult de comuniștii de atunci. Și mulți erau acum împotriva ei, pentru că toți deveniseră un fel de anticomuniști. E amuzant!... S-au făcut tot felul de propuneri. Unii au zis să revenim la Ziua Monarhiei României, la 10 mai. Eu am susținut o altă idee, fiind din Oradea. Am zis așa: Dragilor! Voi, moldovenii și muntenii, ați pus temelia statului român, ați format statul național român pe care Alexandru Ioan Cuza l-a modernizat și ați mutat capitala de la Iași la București. Am avut o singură capitală dincolo de Carpați, la București. Am avut un singur domn la București, pe Alexandru Ioan Cuza. Voi ați pus deja însemnele în istoria noastră. 24 Ianuarie, oricum, este o sărbătoare de suflet pentru toți românii... Haideți să căutăm o zi pentru transilvăneni. Noi, de dincoace de Carpați lipseam din istorie, nu eram pe nicăieri... Și noi ardelenii ce să facem? Trebuie să așezăm ca zi de sărbătoare pentru toți românii ziua de 1 Decembrie. Pentru că atunci toți laolaltă am format o patrie, se numea România Mare. De ce i-am zis România Mare, pentru că dincolo de Carpați era deja o Românie Mică, aia fondată de Cuza. E drept, lipseau din ea câteva părți. Lipsea partea dintre Prut și Nistru, pe care Imperiul țarist o smulsese; lipsea partea din nord Bucovina, pe care Imperiul habzburgic o smulsese; dar exista o parte din Moldova, cea mai mare parte din Moldova era în componența României vechi, hai să-i spunem așa, România veche, pentru că la 1 Decembrie am întemeiat România nouă - România tuturor românilor, patria adevărată a tuturor românilor... Senatul a votat imediat. Am făcut un proiect de lege, au semnat 35 de oameni, de senatori și am făcut legea într-o oră. Cred că a fost cea mai mare performanță a Parlamentului României... Nu era mare, erau doar trei rânduri, în care se spunea: „Senatul României decide... ca ziua de 1 Decembrie să fie Ziua națională a tuturor românilor”. De ce? Pentru că atunci toți românii au fost într-o singură patrie. De ce accentuez acest lucru? Pentru că acum nu sunt toți...
„Voi aveți datoria asta!”
Avem pământuri românești în afara granițelor actuale ale țării pe care voi, voi va trebui să le aduceți aici lângă România de astăzi. Voi aveți datoria asta! Pentru că să știți că moștenirea pe care o avem n-o putem da nimănui...”, a ținut să sublinieze dl prof. univ. dr. Viorel Faur.
În continuare, distinsul invitat le-a povestit copiilor ce s-a întâmplat la Alba Iulia la 1 Decembrie 1918.
„La Alba Iulia s-au dus reprezentanții românilor din toată partea asta de dincoace de Carpați. Și din Bihor. Anul viitor, eu voi publica trei cărți mari, de sute de pagini despre românii din Bihor care s-au dus la Alba Iulia și au votat unirea cu patria mamă. Din Bihor au plecat 132 de deputați la Alba Iulia... Au format împreună 1.228  de deputați. Ce parlament, ce parlament! Știți câți are Parlamentul României acuma? 500. Nici jumătate.... Ei, ce ziceți de asta? A fost poporul român reprezentat cum trebuie acolo?”
Distinsul istoric Viorel Faur ne-a ținut joi o admirabilă lecție de istorie vie, trăită cu intensitate și cu putere de convingere. În replică, asistența l-a
aplaudat îndelung, iar dna director prof. dr. Viorica Popa i-a mulțumit și a dat cuvântul artiștilor să se exprime. Elevii din clasele a VII-a A și B, coordonați de dna prof. de muzică Rodica Galea au cântat și recitat, iar cei îndrumați de dna prof. Mariana Pădureanu au pictat; lor li s-au alăturat elevii clasei a II-a B, elevii doamnei înv. prof. Tatiana Coșarcă, cu lucrările lor de desen și stegulețele anume pregătite pentru Ziua Națională. În sală au mai fost prezenți: dna prof. Szekely Erszebet – director adjunct și dna prof. de română Amalia Turcu, precum și elevi din clasele a V-a și a VI-a A și B. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (31 de poze), accesați Galeria foto: Lecția despre Ziua Națională, predată de istoricul Viorel Faur.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:12:39 Ora de vară a Europei de Est