Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 88 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 88 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu Simpozionul „Drumul bolnavului în Bihor”, la care dl dr. Gheorghe Carp a tras câteva semnale de alarmă, înainte să apară Legea sănătății, care s-ar putea să închidă unele spitale din județ, dacă nu se iau măsuri din timp;

în pagina a II-a, despre Simpozionul „Protocoale comune de tratament și proceduri medicale în Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea” și obișnuita rubrică de Noutăți de la Papetăria „MONA”; în pagina Eveniment: savantul german Rudolf Windisch a conferențiat la Oradea despre originea românilor; la Universitaria, despre ședința de luni (din 19 nov.) a Senatului Universității din Oradea; în pagina de Internet, distinsul profesor Ioan Dzițac ne aduce în atenție Poșta electronică; în pagina de Administrație locală, trei articole ale Biroului de presă, despre Grădina zoologică, Sala de sport a C.N. „Emanuil Gojdu” și despre cele două Centre sociale care vor sta la dispoziția tinerilor aflați în situație de risc social; în rubrica sa juridică, notarul public Gârba Cornel continuă serialul despre Tutela minorului (partea a II-a); în aceeași pagină, Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea; în mijlocul revistei, fotoreportajul realizat la cea de-a IV-a ediție a Târgului de jucării de la Casa de Cultură a Sindicatelor și târgul de la „Iosif Vulcan”; în următoarele două pagini, fotoreportaj de la prima ediție a Târgului de jucării organizat la Liceul „Don Orione”; în perioada 9-14 noiembrie 2012, peste 50 de credincioși ai Parohiei Sf. Apostol Andrei din Oradea au făcut un pelerinaj în Þara Sfântă; în cadrul rubricii săptămânale „Cu noi este Dumnezeu”, au început colindele: prima colindă publicată este „Colo-n sus pe vremea ceea”; studenta Camelia Popa și elevii Daniel Madar și Elisei Sorițău, de la Liceul Teologic Baptist  „Emanuel” ne-au scris despre excursia pe care au făcut-o în Polonia, împreună cu domnii profesori de istorie - geografie Ramona și Florin Iștoc, prilej cu care au fost la Auschwitz, Cracovia, Zakopane, cu o oprire la Poprad, în Slovacia; doamna profesor Lidia Petrica (de la Grădinița nr. 31) ne-a scris despre proiectul cu Grădinița din Lăzăreni, dar și despre puterea dragostei și educației în grupa mare A, o echipă cu inițiativă; joi, la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” aveam să participăm la Carnavalul Toamnei, la clasa pregătitoare B, îndrumată de prof. Mariana Lucaci și Gașpar Eva Monika, activitate derulată în parteneriat cu preșcolarii grupelor mari A și B de la Grădinițele „Trei Ursuleți”, însoțiți de prof. Laura Oșvat, Ioana Roșca, Gabriela Ban și Timea Curta. În săptămâna 19-23 nov. doamnele prof. Florica Jurcuț (de la Grădinița nr. 31, grupa mare B) și Cozma Aurica (de la Eco Școala „Avram Iancu”, clasa a IV-a ) au desfășurat un proiect în colaborare cu Astroclub „Meridian 0”, reprezentat de dna prof. Nicoleta Pazmany – președintele astroclubului.
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale nr. 88, apărut marți, 27 noiembrie 2012; cu un total de 54 de poze. (Ovidiu DAN)  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:07:43 Ora de vară a Europei de Est