Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea din Oradea a câștigat MARELE TROFEU pentru proiectul „Învățăm creativ despre UE...”

În „Gala Multiplicatorilor de Valori Europene 2012”

Universitatea din Oradea a câștigat MARELE TROFEU pentru proiectul „Învățăm creativ despre UE...”

În cadrul competiției „Gala Multiplicatorilor de Valori Europene 2012”, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea, a câștigat MARELE TROFEU pentru proiectul „Învățăm creativ despre UE. Studenții de la Relații Internaționale în aplicație prin Regiunea Nord-Vest”, coordonator lect. univ. dr. Adrian-Claudiu Popoviciu.

Gala Multiplicatorilor de Valori Europene 2012, ediția a IV-a, își propune să răsplătească proiectele cele mai bune din Transilvania de Nord. În competiția aceasta s-au înscris 116 proiecte din care doar 42 au fost premiate cu diplome și trofee. Așa cum prezintă organizatorii pe http://europedirect.nord-vest.ro/detaliu.aspx?t=evenimente&eID=614, a fost cel mai mare număr de proiecte înscrise și cea mai acerbă competiție datorată calității ridicate a aplicațiilor, din cele patru ediții de până acum.
Proiectele au provenit din toate cele șase județe ale regiunii Transilvania de Nord, iar finanțarea lor a fost obținută în cadrul unor programe diverse, de la Programul Operațional Regional, Programul Operațional Sectorial Mediu până la Programul Operațional Competitivitate sau granturi de la bugetul național. Unele dintre proiecte au fost implementate chiar fără finanțare, doar din contribuțiile voluntarilor.
Proiectul depus de Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării are ca obiectiv general cunoașterea realităților determinate de aderarea României la UE și de poziția acesteia ca stat membru prin: vizitarea parcurilor industriale din regiune sau a construcțiilor care au fost realizate cu finanțare europeană; întâlniri cu membrii echipelor de proiecte care s-au derulat în regiune, precum și cu funcționarii publici care gestionează, pentru autoritățile publice, finanțările europene; întâlnirea cu reprezentanții ADR Transilvania de Nord la sediul central din Cluj-Napoca și din Rădaia, precum și cu șefii de birouri județene ai agenției; vizitarea obiectivelor finanțate prin fonduri europene care au impact asupra dezvoltării socio-economice la nivelul colectivităților locale și județene.
„Declararea acestui proiect ca unul dintre cele mai inovative proiecte din Transilvania de Nord și unic în mediul academic (pe ceea ce înseamnă multiplicarea valorilor europene) nu este întâmplătoare. Acest mod de învățare creativă a determinat un impact major în rândul studenților participanți, concretizat într-o mult mai pertinentă înțelegere a ceea ce înseamnă instrument financiar european, traseul de parcurs de la scrierea unui proiect la aprobarea și câștigarea lui, până la buna implementare a acestuia. Un alt aspect foarte important al aplicației este dezvoltarea relațiilor interpersonale între membrii participanților la această acțiune. Nu este lipsit de importanță și faptul că prin proiectul realizat de către noi, studenții vizitează toată Regiunea de dezvoltare Transilvania de Nord.”, precizează coordonatorul  proiectului, lect. univ. dr. Adrian-Claudiu Popoviciu.
Categoriile din concurs au fost: Solidaritate, Educație, Mediu, Competitivitate, Cultură, Inovare, Multiplicatorul Anului. Pentru înscrierea în competiție a fost necesară completarea unui formular care să scoată în evidență impactul și realizările proiectului, iar juriul a fost format din experți ai Reprezentanței Comisiei Europene în România și ai Agenției de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest.
Categoria „EDUCAÞIE”
MARELE TROFEU: Universitatea Oradea, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene – Proiectul „Învățăm creativ despre UE. Studenții de la Relații Internaționale în aplicație prin Regiunea Nord-Vest”
Locul 1: Colegiul „Pintea Viteazul” Cavnic, Maramureș – Proiectul “The Changing Face of Europe”
Locul 1: Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj – Proiectul „Centru de studii avansate, fundamentale și clinico-imagistice pentru corelarea pe termen lung a parametrilor de dezvoltare intrauterină cu statusul neuro-psiho-motor, pe parcursul dezvoltării până la vârsta adultă / IMOGEN”
Locul 2: Club Sportiv „Supersport” Baia Mare – Proiectul ,,Move Week”
Locul 3: Fundația „Transylvania College” Cluj & Fundația „Filocalia” - Iași – Proiectul „Împreună vom reuși”
Locul 3: Organizația Centrului Județean de Informare, Consiliere și Formare Profesională „Pentru Voi” Satu Mare – Proiectul „Iarba verde de acasă”
Gala s-a încheiat cu un mini-concert susținut de elevi ai școlii „Elf” din Cluj-Napoca.
Mai multe informații pot fi accesate pe  http://www.nord-vest.ro/Noutati-POR/Cele-mai-bune-proiecte-ale-Transilvaniei-de-Nord-Laureatii-Galei-Multiplicatorilor-de-Valori-Europene-2012-au-fost-omagiati--eID1368.html (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:11:11 Ora de vară a Europei de Est