Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„O poveste de iarnă”

Cei mai răsfățați copii au vizionat

„O poveste de iarnă”

Joi, 29 noiembrie 2012, elevii claselor pregătitoare A (prof. Lidia Pop), pregătitoare B (prof. Anița Susa), I A (prof. Elena Bejușca), I B (Marta Lovas), I C (prof. Ramona Anghel), I D (prof. Claudia Bei) și a IV-a C (prof. Monica Toader) au considerat că e oportun să iasă din spațiul școlii noastre pentru a participa la o activitate educativă.

Astfel au vizionat la Casa de Cultură a Municipiului Oradea, piesa de teatru „O poveste de iarnă”, interpretată de actorii Teatrului Tomis din Constanța.
Cu acest prilej s-au realizat mai multe obiective: să urmărească cu atenție o poveste pusă în scenă, să se deplaseze în mod corespunzător pe drumul de la școală la teatru (cu tramvaiul, cu mașina și pe jos), să socializeze cu alți colegi și nu în ultimul rând să se poarte civilizat într-o sală de spectacole.
Povestea fetiței Zvetlana care călătorește prin Rusia, Grecia, Italia și America în căutarea soldățelului de jucărie primit de la Moș Crăciun, și furat de Crăiasa Zăpezii a adus ropote de aplauze și zâmbetele tuturor copiilor spectatori. 
În final, s-a putut citi mulțumirea și bucuria pe chipul lor. Acest lucru a dus la acordarea de către elevi a  calificativului FB * poveștii vizionate.
Dascălii însoțitori îi felicită pe copii pentru buna lor comportare pe tot parcursul desfășurării spectacolului și le promit că vor mai viziona și alte piese de teatru. (Dorina Toader)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:56 Ora standard a Europei de Est