Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea deține titlul de școală europeană

Marți, la C.Ș.E.I. ,,Orizont” – diseminare de proiecte

C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea deține titlul de școală europeană

Marți, 4 decembrie 2012, în cadrul unei manifestări care a vizat diseminarea a două proiecte și lansarea unui nou proiect, aveam să află că C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea deține din acest an titulatura de școală europeană – „prin strădania și proiectele derulate de întreg colectivul” - după cum avea să sublinieze directorul adjunct, dna prof. Elena Erdeli.

În deschiderea evenimentului doamna director, prof. dr. Angela Marușca, a salutat participanții și distinșii invitați: dl inspector școlar prof. Ilie Crăciun, dna prof. Ligia Antonia Mirișan – director manager al Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai”, alți directori de instituții, cadre didactice...
Așadar, activitatea de diseminare a avut pe agendă trei puncte tari: 1. lansarea proiectului de parteneriat bilateral Comenius: „Ways via IT” (Comunicăm prin cuvânt și artă utilizând tehnologia informației) - proiect 2012-2014
 2. diseminarea proiectului de parteneriat multilateral Comenius: „S.O.S. Natura” (2010-2012)
3. diseminarea proiectului de parteneriat multilateral Comenius: „Magia naturii ne invită la joacă” - proiect 2010-2012, cotat ca fiind „Cel mai bun proiect Comenius din țară” în 2012...
Vorbind despre munca titanică pe care o depun coordonatorii de proiecte Comenius, doamna director adjunct, prof. Elena Erdeli, ne-a spus povestea proiectului ,,S.O.S. Natura”, proiect pe care l-a zămislit și al cărui coordonator de proiect este dna prof. Petruț Raluca, cea care avea să ne prezente apoi obiectivele și activitățile proiectului. Beneficiari direcți ai proiectului sunt 970 de elevi din toate școlile partenere (50 din România, iar ceilalți din școlile partenere din: Ungaria, Polonia, Spania, Turcia, Estonia, Lituania, Cehia și Bulgaria), 185 cadre didactice din toate școlile partenere (15 din România), beneficiari indirecți - alți profesori, alți elevi, părinții elevilor, comunitatea locală, alte instituții.
„Cuvânt și artă prin intermediul IT”
Proiectul „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” – „Cuvânt și artă prin intermediul IT” - este un proiect de parteneriat bilateral Comenius; proiectul, conceput de dna director adjunct Elena Erdeli, își propune dezvoltarea abilităților lingvistice, de comunicare în limbile română și maghiară, precum și perfecționarea abilităților artistice și tehnologice ale copiilor cu cerințe educative speciale. Parteneri în cadrul acestui proiect sunt instituția coordonatoare - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea - și instituția parteneră din Ungaria, Budapesta, BÁRCZI GUSZTÁV ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, KÉSZSÉGFEJLESZTÕ SPECIÁLIS. Beneficiarii proiectului sunt elevii celor două instituții, aproximativ 100 de elevi, care vor participa la activitățile prevăzute pe parcursul celor doi ani de proiect, iar 20 de elevi vor fi cuprinși în mobilitățile proiectului 10 elevi din Oradea, România vor petrece 10 zile la școala parteneră din Ungaria în 2013, iar 10 elevi din Budapesta, Ungaria, vor fi găzduiți de C.Ș.E.I. „Orizont” Oradea în 2014.
„Cel mai bun proiect Comenius din țară”
Cea de-a doua „bombă” a maniferstării a fost detonată de  directorul centrului, dna prof. dr. Angela Marușca în momentul în care ne-a făcut cunoscut faptul că proiectul „Magia naturii...” a fost cotat de către Agenția națională drept „Cel mai bun proiect Comenius din țară”. Mai întâi, proiectul a fost selectat între primele trei din 260, ca în finală să ajungă pe primul loc din cele trei proiecte finaliste.
„Mai mult, în 2011, în cadrul unei mobilități desfășurate în Polonia, aveam să aflăm de la partenerii germani că în 2011, în Germania, proiectul a fost socotit ca „Cel mai bun proiect (al anului)”, a mai adăugat doamna director.
Așadar, „Magia naturii”... e cu adevărat o magie... greu de egalat!    
Proiectul școlar multilateral Comenius „Magia naturii ne invită la joacă” s-a realizat prin programul de învățare continuă Comenius, în parteneriat cu patru instituții de învățământ special din patru țări europene: România (coordonator), Marea Britanie, Polonia și Germania. Realizarea acestui parteneriat s-a născut din dorința profesorilor din aceste instituții de a cunoaște mai bine tehnicile de recuperare folosite în munca cu elevii din școlile speciale, de a lărgi gama metodelor și tehnicilor terapeutice, de a îmbogăți experiențele profesionale.
Prin acest parteneriat s-au derulat activități de ateliere unde au fost realizate diferite obiecte: instrumente muzicale, jucării și jocuri, decorațiuni specifice culturii și obiceiurilor tradiționale din fiecare țară parteneră.
Toate obiectele confecționate în cei doi ani, au fost prezentate în cadrul unor expoziții organizate la diferite activități locale, naționale și internaționale cum sunt: Festivalul internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun” și Festivalul internațional „Flori de mai”.
Obiectele realizate, tehnicile de confecționare și aplicația lor în activitățile de predare și recuperare pot fi găsite în cartea comună, „Magia naturii ne invită la joacă” (care include și un DVD); coordonatorul de  proiect este prof. Balla Enikõ. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:07:48 Ora de vară a Europei de Est