Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

“GeneXis” – pentru o atitudine pro-știință!

Un nou proiect școlar la “Dimitrie Cantemir” Oradea

“GeneXis” – pentru o atitudine pro-știință!

În decembrie 2007, un grup de profesori de la Școala cu clasele I-VIII “Dimitrie Cantemir” din Oradea a lansat un proiect școlar pentru inocularea “microbul GeneXis” elevilor din clasa a VI-a A și contaminarea în masă a elevilor școlii pentru o schimbare de atitudine.

Prin activități la clasǎ, teoretice și  practice, vizite, excursii și confecționarea de diferite materiale, echipa de proiect (alcătuită din: Szatmari Dorina - prof. matematicǎ – coordonatoarea proiectului, Galiș Viorica – prof. fizicǎ, Radu Ani – prof. psiholog, Ciomoș Melania – prof. limba românǎ, bibliotecar, și nu în ultimul rând prof. Codǎu Teodora – director) urmărește: “dezvoltarea unei atitudini pro-științǎ, abordând un domeniu prea puțin tratat în gimnaziu, dar de mare interes pentru elevi și omenire: astronomia, după cum am aflat de la coordonatoarea proiectului.
Activitǎțile vor căuta să îmbine armonios noțiuni din  matematică, astronomie, fizicǎ, chimie, prin implicarea directǎ a profesorilor de specialitate, membri ai echipei de proiect. Colaborarea dintre diferite discipline are drept scop promovarea transdisciplinaritǎții.”
“Pentru o viață cât mai împlinită!”
Prin vizitele și excursiile planificate se urmărește punerea elevilor în contact cu lumea științei, formarea unei atitudini de protejare a planetei, a mediului înconjurǎtor, stimularea  imaginației și creativității elevilor prin implicarea lor în diferite scenarii, în crearea portofoliului personal, în redactarea unei reviste a școlii, cu profil de astronomie, dezvoltarea spiritului de echipǎ prin crearea unor însemne distinctive, prin împǎrțirea responsabilitǎților în grup și instaurarea unor relații mai apropiate între profesori și elevi.          
Toate aceste obiective au fost stabilite în urma experienței didactice a dascălilor implicați în proiect. În decursul anilor, și mai cu seamă în ultimii 10-15 ani, “se constată faptul că elevii se orienteazǎ din ce în ce mai puțin spre studiul matematicii, fizicii, cercetǎrii în științe, preferând activitǎți care nu îi solicită prea mult intelectual. În cazul multor elevi, mediul din care provin, modelele promovate, îi fac sǎ se autolimiteze în aspirații. Prin acest proiect, dorim sǎ îi determinǎm pe copii sǎ-și descopere aptitudini, sǎ fie receptivi la oportunitǎți, sǎ aibǎ încredere în ei, pentru a avea o viațǎ cât mai împlinitǎ”, ține să ne convingă prof. Dorina Szatmari, coordonatoarea de proiect.
“Suntem în grafic!”
Din decembrie 2007, pânǎ acum, s-au  realizat multe lucruri, într-un timp atât de scurt: sigla proiectului, tricouri cu sigla proiectului (pe care  elevii și profesorii le poartǎ cu mândrie!); a fost adaptat un cântec personalizat pentru “GeneXis”; s-au ținut lecții demonstrative: prof. Szatmari Dorina, ca profesor de matematicǎ, a extins aplicațiile practice ale matematicii în zona astronomiei: eclipsele - puncte coliniare în spațiu, unghiurile orbitelor planetelor Sistemului Solar fațǎ de planul orbitei terestre, “Revelionul” pe alte planete (calcul matematic legat de perioada de revoluție) și altele; prof. Galiș Viorica (profesor de fizică) a abordat anumite lecții din programǎ, astfel încât sǎ permitǎ aplicații practice în legǎturǎ cu tema proiectului:  mǎsurarea masei și densitatea pietrei  (a rocilor); elevii și-au întocmit portofolii personale (extrem de complexe și interesante); prof. psiholog Radu Ani a aplicat chestionare și a făcut observații încercând să determine evoluția interesului elevilor în scopul perfecționării activității didactice; sâmbătă, 12 ianuarie (așa după cum am consemnat deja), elevii au făcut o vizită la Aeroclubul “Smaranda Brăescu” din Oradea.
 “Deocamdatǎ, putem spune cu bucurie  că suntem “în grafic”, conchide cordonatoarea de proiect. Următorul pas va fi o vizitǎ la Universitatea Oradea pentru a vedea pendului lui Foucault și laboratoarele din dotare, dar mai avem multe, multe lucruri propuse, chiar spectaculoase și originale!”
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “GeneXis” – pentru o atitudine pro-știință! 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 00:19:45 Ora de vară a Europei de Est