Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ziua Porților Deschise la C.S.E.I. „Cristal” Oradea

3 decembrie - Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Ziua Porților Deschise la C.S.E.I. „Cristal” Oradea

Ziua Porților Deschise la C.S.E.I. „Cristal” Oradea Luni, 3 decembrie 2012, la C.S.E.I. „Cristal” Oradea a avut loc sărbătorirea Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități.

Ziua a avut drept scop promovarea înțelegerii problemelor cu care se confruntă copiii cu dizabilități, susținerea demnității, a drepturilor și bunăstării acestora. Acțiunile intreprinse au  constituit astfel o ocazie pentru schimbarea de atitudine față de acești copii prin eliminarea barierelor între ei și comunitate.
În unitate s-au desfășurat o multitudine de activități în parteneriat cu unități școlare din învățământul de masă, partenere în diverse proiecte educaționale.
Un loc central l-a avut activitatea de confecționare a felicitărilor de Crăciun pentru partenerii din proiectul Comenius Young Europe - invitați  copiii și cadrele didactice de la Grădinița „Orsolya” Oradea și Grădinița „Csillagocska” Oradea, parteneri în proiectul „Prietenia, un dar de preț”.  În ideea de a obișnui copiii să trăiască în relație cu cei din jur, să-și dezvolte stări afective pozitive, să manifeste prietenie, armonie, toleranță, să-și adapteze comportamentul propriu la cerințele grupului cu care vin în contact, să respecte normele de conviețuire socială, copiii din cele trei instituții amintite au conlucrat la realizarea felicitărilor, au cântat, au dansat și au petrecut împreună într-o zi specială. Scopul central al acțiunii l-a constituit educarea copiilor în spiritul păcii, al cooperării și prieteniei, ca valori principale ale „Europei extinse”, prin formarea comportamentelor de prietenie și prețuire reciprocă.
Au contribuit la buna desfășurare a activităților director, prof. Lezeu Rodica,  prof. Opriș Aurelia, prof. Vesa Ramona, prof. Szabo Ana (Grădinița „Orsolya” Oradea ) prof. Kecses Edit, prof. Dobrai Julia (Grădinița „Csillagocska”), prof. Pleș Gabriela, prof. Mihaela Moldovan, prof. Drimba Rita.
Programul zilei a cuprins o multitudine de alte acțiuni printre care pot fi amintite:   activități în cadrul proiectului „Succesul continuității grădiniță - școală – invitați copiii și cadrele didactice de la Liceul Romano-Catolic „St. Laszlo” Oradea, parteneri în proiect, activități în cadrul S.N.A.C. cu parteneri elevi voluntari  de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea – „Suflet pentru suflet”, acțiuni în proiectul „Draga mea copilărie” - invitați copiii clasei a II-a de la Liceul de Artă, activități S.N.A.C. în parteneriat cu elevii voluntari de la Liceul de Artă Oradea, confecționare „Inimioarele prieteniei”, moment artistic pentru marcarea Zilei Naționale a României, montarea inimioarelor și candelelor, colinde, parteneriatul „Inimi pentru inimi”, cu C.S.E.I. „Orizont”, teatru experiențial în parteneriat cu familiile copiilor, moment artistic – „Dansul prieteniei”,  în parteneriat S.N.A.C. cu elevii de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea ș.a.
Ziua s-a încheiat cu masa rotundă  cu tema „Solidaritate pentru dizabilitate” la care au participat toate cadrele didactice ale centrului.
Așa cum remarca doamna profesor Maria Ivănescu, ziua a constituit un prilej de a așeza mai mult decât oricând copiii în centrul preocupărilor cadrelor didactice și satisfacția supremă vine din faptul că aceștia au trăit experiența la cote maxime și s-au simțit valorizați într-o zi specială. (Ramona VESA)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Porților Deschise la C.S.E.I. „Cristal” Oradea. 
i

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 12:40:29 Ora standard a Europei de Est