Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Spectacol în cinstea partenerilor de proiect din Spania și Portugalia

Vineri, la S.AM. „I. Bococi” din Oradea

Spectacol în cinstea partenerilor de proiect din Spania și Portugalia

Românul e ospitalier, sincer și prietenos!
Le-au dovedit-o ieri (vineri, 18 ianuarie 2008), partenerilor de proiect din Spania și Portugalia, dascălii, elevii și conducerea Școlii de Arte și Meserii „Ioan Bococi” din Oradea, director, prof. ing. Ileana Varga și prof. Mihaela Popovici, director adjunct, coordonator de proiect din partea română.

Sub semnul Luceafărului
Grupul vocal "Lioara" și solistele de primă mână ale școlii, prof. Mihaela Șumălan și maistrul instructor Maria Matei, dirijorul grupului vocal al școlii, au prezentat un spectacol de muzică și poezie, sub semnul Luceafărului. Au fost selectate versuri din lirica eminesciană pe tema dragostei și naturii, iar piesele interpretate, în special romanțe, l-au avut ca autor al versurilor tot pe Poetul nostru național, Mihai Eminescu. Emoționantul recitalul a fost urmat de obiceiul popular tradițional bihorean „Lioara”, iar la final, elevii manechini au prezentat distinșilor oaspeți cartea de vizită a școlii, defilând prin fața lor, echipați corespunzător, potrivit profilurilor și meseriilor, produsele reprezentative fiind expuse pe toate laturile careului magic din sala festivă. La sărbătoarea lor de suflet, închinată partenerilor de proiect, au participat și doi reprezentanți ai Inspectoratului Școlar, prof. Doina Gyori și Florin Negruțiu, inspectori școlari de specialitate (respectiv insp. coordonator cu proiectele școlare).
„Tineri în Europa”
De la coordonatorul de proiect, prof. Mihaela Popovici, aveam să aflăm faptul că partenerii de proiect din Spania și Portugalia se află în România, respectiv în Oradea, în vizită pregătitoare.  Acum se vor pune bazele, se vor trasa directivele, se vor formula obiectivele noului proiect școlar internațional, intitulat „ Tineri în Europa”, care e posibil să aibă nu mai puțin de11 țări participante (pe lângă Portugalia, Spania și România, Italia, Lestonia, Lituania, Turcia...), și în care Portugalia este țara coordonatoare, prin reprezentantul său, dl Luis Militao, din orașul Caldas Da Rainha. Rămâne de văzut câte țări vor ajunge să primească finanțare și să participe la derularea acestui proiect care se întinde pe doi ani. Din Spania, de la liceul din Madrid, sunt prezenți la Oradea: Ana Sanchez Morante, Mateo Ramos și Jesus Martin. Până la15 februarie, fiecare țară trebuie să-și trimită formularele de înscriere la Agenția Națională Socrates, unde urmează să se decidă cine va primi finanțare.
Cum a ajuns S.A.M. „Ioan Bococi” în acest proiect?
Aflăm tot de la coordonatorul de proiect.
„Am înregistrat școala pe site-ul cu proiecte, am trimis prezentarea școlii, și vedem că portughezilor li s-a părut interesant că avem atât clase speciale, cu copii cu cerințe educative speciale (CES), cât și clase normale. Așa am ajuns să fim contactați de portughezi, și ei sunt un liceu vocațional, un fel de colegiu cu diferite meserii.
În formularea obiectivelor și domeniilor de activitate, am ales artele și meseriile, integrarea copiilor cu CES și un schimb de experiență între sistemele educaționale...”
În cadrul proiectului, vor avea loc, începând cu luna septembrie 2008, schimburi reciproce de elevi, de dascăli  și de directori, în etape diferite, fiecare ajungând să cunoască realitățile din țările, școlile partenere, prin contact direct, prin vizite și excursii, prin întâlnirile de poiect care vor avea loc în țările respective. „Acum, la Oradea, la întâlnirea directorilor, vom stabili mobilitățile și perioada lor”, a mai adăugat prof. Mihaela Popovici.
Până marți (la plecare), oaspeții spanioli și portughezi vor avea parte de un program deosebit, care va cuprinde, în afara întâlnirilor de lucru, vizite și excursii în județ (la Peștera Urșilor și Băile Felix), un tur al orașului pentru cunoașterea principalelor obiective cultural –turistice din municipiul Oradea.  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Spectacol în cinstea partenerilor de proiect din Spania și Portugalia.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 14:31:32 Ora de vară a Europei de Est