Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conducerea Universității din Oradea a fost felicitată de președintele comisiei de evaluare, prof. Winfried Muller

S-a încheiat evaluarea instituțională internațională a UO

Conducerea Universității din Oradea a fost felicitată de președintele comisiei de evaluare, prof. Winfried Muller

Vizita delegației de evaluare instituțională internațională realizată de European University Association (EUA) s-a încheiat vineri după-amiază. Pe parcursul celor două zile, 6 și 7 decembrie 2012, evenimentele s-au desfășurat conform programului stabilit.

Au avut loc întâlniri cu rectorul Universității din Oradea (UO), prorectorii și o parte din responsabilii altor structuri din cadrul instituției. La nivelul structurilor didactice, programul a cuprins vizite de evaluare la patru facultăți (Inginerie Managerială și Tehnologică, Litere, Științe Economice și Științe Socio-Umane), unde echipa de evaluare s-a întâlnit cu conducerea facultăților (decan, prodecani), cu reprezentanții personalului academic și cu studenții.
A fost organizată o reuniune de discuții cu unele instituții publice locale, reprezentate la cel mai înalt nivel, primar, prefect, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, precum și cu principalii angajatori ai absolvenților din domeniile: tehnic, medical, juridic, economic și educațional.
Rolul acestei prime etape de evaluare a fost de a cunoaște și a se documenta cu privire la managementul instituțional al UO. Conducerea UO a fost felicitată de președintele comisiei de evaluare, prof. Winfried Muller, prin intermediul unui mesaj transmis electronic în care este apreciată „excelenta ospitalitate privind organizarea impecabilă a întâlnirilor și logistica de bună calitate pusă la dispoziție pe parcursul vizitei”.
În încheierea vizitei s-a convenit data celei de-a doua etape de evaluare care a fost stabilită pentru anul viitor, între 18 și 20 martie, în urma căreia UO va primi un raport final.
(Olimpia Popoviciu)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:35:47 Ora standard a Europei de Est