Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”

Miercuri, la Biblioteca Universității din Oradea, final de proiect

„Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”

Miercuri (12 decembrie 2012), în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a avut loc activitatea de încheiere a proiectului HURO/0802/083_AF „Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”, acronim REGENERG.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007-2013, de către Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), completat de co-finanțarea națională a celor două state membre, Ungaria și România.
Proiectul a fost implementat de Universitatea orădeană în calitate de lider de proiect LP, împreună cu Universitatea din Debrecen, în calitate de partener, pe axa prioritară 2 „Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de frontieră”, domeniul major de intervenție 2.2. „Promovarea cooperării în domeniul C+D și inovației”, acțiunea 2.2.1. „Dezvoltarea comună a infrastructurii de cercetare”.
Valoarea totală a proiectului este de 873925 euro; din această valoare, 523.973 euro revin Universității din Oradea, iar 349.952 euro Universității din Debrecen.
În deschiderea evenimentului, dna Costea Monica - managerul proiectului a prezentat prezidiul, alcătuit din: cancelarul Senatului universitar - dl prof. univ. dr. Aurel Căuș; prodecanul Facultății de Protecția Mediului – dl Lucian Roman; prodecanul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației – dl Daniel Trip, alături de distinșii invitați (parteneri) din Olanda și Ungaria.
Reprezentantul Senatului universității a transmis felicitările conducerii universității echipei de proiect pentru rezultatele obținute. În nume personal, dl cancelar a făcut o mărturisire sinceră, declarând că dacă va reuși să-și facă vreodată o casă – „utilizând energiile regenerabile – să pot să mă laud cu faptul că sunt coleg cu cei care au contribuit într-o mare măsură la dezvoltarea acestui sistem”.
„S-au obținut foarte multe dotări de ultimă oră”
La rândul său, dl prodecan Daniel Trip avea să sublinieze câștigul imediat al implementării proiectului
„Pentru noi, proiectul (...) reprezintă un moment marcant, datorită următoarelor aspecte. În primul rând, ne bucurăm că am fost cooptați în acest proiect, am fost parteneri; mulți dintre colegii mei de la facultate au putut să-și desfășoare activitatea în cadrul unui colectiv internațional, alcătuit din personalități de excepție. Proiectul, fiind foarte complex, deoarece a trebuit să investighez potențialul energetic al multor surse de energie (...), a creat premisele, zic eu, pe viitor, ale unor posibile dezvoltări sau atrageri de fonduri pe această direcție. Deci, considerăm că acest proiect, care astăzi se realizează, este doar un început. Colegii noștri ne-au arătat că au pus bazele, că au reușit să adune... foarte multe informații valoroase care pot fi și valorificate... Totodată mai vreau să subliniez următorul fapt. Pentru noi ca și facultate, proiectul este important și datorită faptului că s-au obținut foarte multe dotări de ultimă oră, dotări care pot fi folosite atât în acțiunile de continuare a cercetărilor demarate în cadrul acestui proiect, dar și pentru activitatea didactică. Nu în ultimul rând, acest proiect a contribuit la creșterea vizibilității facultății noastre pe plan local, regional, dar și internațional”, a conchis dl prodecan Daniel Trip. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:56:24 Ora de vară a Europei de Est