Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Doamne, ferește învățământul de o privatizare politică!

Domnul ministru Adomniței vrea să meargă prea departe cu managementul în învățământ!

Doamne, ferește învățământul de o privatizare politică!

Ministrul Educației, Cristian Adomniței, a participat joi, 17 ianuarie, la dezbaterile privind proiectul de Legi ale Educației din județele Mehedinți și Caraș Severin. Ministrul a prezentat profesorilor, directorilor de instituții de învățământ, părinților, elevilor, reprezentanților sindicatelor și autorităților publice locale, prevederile proiectului legislativ. Ministrul a solicitat ca toți cei interesați să trimită la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului până pe 17 februarie propunerile și sugestiile cu privire la proiecte.

În județul Mehedinți, la dezbaterea organizată la Colegiul Tehnic "Decebal", Cristian Adomniței a prezentat celor peste 200 de participanți modul în care MECT își propune să realizeze descentralizarea sistemului de învățământ. Un alt subiect de dezbatere l-a constituit structura ciclurilor de studiu. Directorii de școli s-au arătat extrem de interesați de modul în care se propune să se realizeze titularizarea profesorilor și finanțarea instituțiilor de învățământ.
În cadrul dezbaterii de la Reșița, județul Caraș Severin, o amplă temă de discuții a reprezentat-o Statutul personalului didactic. Ministrul Adomniței  a declarat că la nivelul fiecărei instituții de învățământ se va crea un post de director educativ. Ministrul a precizat că la concursurile pentru funcția de director vor putea participa pe lângă profesorii din instituție și alte persoane. Scopul prevederii este acela de a avea un adevărat manager care să poată să își asume, alături de directorul educativ și de Consiliul de administrație, responsabilitatea pentru buna gestionare a școlii. "Prin Legea învățământului preuniversitar se dorește implicarea reală a comunității în viața școlii, prin importanța acordată deciziilor Consiliilor de administrație", a afirmat ministrul…
 Am citat din comunicatul Biroului de presă al M.E.C.T.
Domnule ministru, vă vorbește un dascăl
Domnule ministru, se vede treaba că de la o vreme se tot vehiculează ideea că dascălii noștri nu s-ar mai pricepe să conducă școala, și de aceea se dorește să se importe manageri din afara sistemului, probabil milionari și miliardari, care s-au îndeletnicit cu fabricarea de bani, prin orice mijloace, iar acum ar dori să fie și directorași  de școli ca să poată manipula părinții și elevii, singurii pe care nu au reușit încă să-i cumpere!
Acum vorbim despre un director educativ în fiecare școală, ca paravan sau ca marionetă, iar directorul, fie el de unde o fi, manager bun să fie! Iar dacă se va nimeri să fie de la partidul nostru, cu atât mai bine! Nu vi se pare că săriți peste cal, domnule inginer?
Dacă ați lucra în învățământ, domnule ministru, nu ați gândi astfel!  Sunt printre dascălii noștri destui manageri, numai că legile nu sunt bune, nu-i lasă să facă așa cum i-ar duce capul! Știți cum e pe la noi? Dacă nu joacă după cum cântă cel de la putere ori nu obține fonduri ori nu e bun manager și-atunci este schimbat!
Știți de ce merge tot mai prost învățământul românesc?
Pentru că tot mai mulți neaveniți din politică își vâră coada și pilele în sistem, conduc sistemul după bunul plac, nu se pricep la învățământ, dar, cică, revoluționează  învățământul, mai schimbă termenii, mai inventează un concurs și o teză (unică) pentru elevi, mai lansează un proiect educativ cu care înnebunește lumea!
Mai vorbim ... zilele următoare!
(Ovidiu DAN, dascăl)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 16:22:36 Ora de vară a Europei de Est