Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Doamne, ferește învățământul de o privatizare politică!

Domnul ministru Adomniței vrea să meargă prea departe cu managementul în învățământ!

Doamne, ferește învățământul de o privatizare politică!

Ministrul Educației, Cristian Adomniței, a participat joi, 17 ianuarie, la dezbaterile privind proiectul de Legi ale Educației din județele Mehedinți și Caraș Severin. Ministrul a prezentat profesorilor, directorilor de instituții de învățământ, părinților, elevilor, reprezentanților sindicatelor și autorităților publice locale, prevederile proiectului legislativ. Ministrul a solicitat ca toți cei interesați să trimită la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului până pe 17 februarie propunerile și sugestiile cu privire la proiecte.

În județul Mehedinți, la dezbaterea organizată la Colegiul Tehnic "Decebal", Cristian Adomniței a prezentat celor peste 200 de participanți modul în care MECT își propune să realizeze descentralizarea sistemului de învățământ. Un alt subiect de dezbatere l-a constituit structura ciclurilor de studiu. Directorii de școli s-au arătat extrem de interesați de modul în care se propune să se realizeze titularizarea profesorilor și finanțarea instituțiilor de învățământ.
În cadrul dezbaterii de la Reșița, județul Caraș Severin, o amplă temă de discuții a reprezentat-o Statutul personalului didactic. Ministrul Adomniței  a declarat că la nivelul fiecărei instituții de învățământ se va crea un post de director educativ. Ministrul a precizat că la concursurile pentru funcția de director vor putea participa pe lângă profesorii din instituție și alte persoane. Scopul prevederii este acela de a avea un adevărat manager care să poată să își asume, alături de directorul educativ și de Consiliul de administrație, responsabilitatea pentru buna gestionare a școlii. "Prin Legea învățământului preuniversitar se dorește implicarea reală a comunității în viața școlii, prin importanța acordată deciziilor Consiliilor de administrație", a afirmat ministrul…
 Am citat din comunicatul Biroului de presă al M.E.C.T.
Domnule ministru, vă vorbește un dascăl
Domnule ministru, se vede treaba că de la o vreme se tot vehiculează ideea că dascălii noștri nu s-ar mai pricepe să conducă școala, și de aceea se dorește să se importe manageri din afara sistemului, probabil milionari și miliardari, care s-au îndeletnicit cu fabricarea de bani, prin orice mijloace, iar acum ar dori să fie și directorași  de școli ca să poată manipula părinții și elevii, singurii pe care nu au reușit încă să-i cumpere!
Acum vorbim despre un director educativ în fiecare școală, ca paravan sau ca marionetă, iar directorul, fie el de unde o fi, manager bun să fie! Iar dacă se va nimeri să fie de la partidul nostru, cu atât mai bine! Nu vi se pare că săriți peste cal, domnule inginer?
Dacă ați lucra în învățământ, domnule ministru, nu ați gândi astfel!  Sunt printre dascălii noștri destui manageri, numai că legile nu sunt bune, nu-i lasă să facă așa cum i-ar duce capul! Știți cum e pe la noi? Dacă nu joacă după cum cântă cel de la putere ori nu obține fonduri ori nu e bun manager și-atunci este schimbat!
Știți de ce merge tot mai prost învățământul românesc?
Pentru că tot mai mulți neaveniți din politică își vâră coada și pilele în sistem, conduc sistemul după bunul plac, nu se pricep la învățământ, dar, cică, revoluționează  învățământul, mai schimbă termenii, mai inventează un concurs și o teză (unică) pentru elevi, mai lansează un proiect educativ cu care înnebunește lumea!
Mai vorbim ... zilele următoare!
(Ovidiu DAN, dascăl)

Trimite email

joi, 6 mai 2021