Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor

Pagini speciale PractiPASS

Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor

În perioada octombrie 2012 - mai 2013, în școlile din 20 de comune din județul Bihor, se desfășoară campania de informare - Drepturile copilului.

În această campanie sunt implicați 32 de studenți și 6 cadre didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea. Activitatea este organizată în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS) și are ca scop aplicarea de către studenți, în mediu real, diferit de metoda clasică de practică, în special fără sprijinul tutorilor, a  unor proceduri orientate spre protecția copilului.
Broșura „Povestea drepturilor copilului”
Cu sprijinul cadrelor didactice, studenții au realizat broșura „Povestea drepturilor copilului”. Materialul informativ prezintă principalele drepturi ale copiilor, expuse sub forma unor povești care fac referire la situații concrete de încălcare sau de respectare a unui drept. Broșura de informare este distribuită tuturor elevilor și cadrelor didactice din școlile selectate pentru campania de informare. În cadrul activității au fost selectate școlile din 20 de comune din județul Bihor și satele aferente acestora. Campania de informare vizează elevii din clasele a IV-a și este planificată sub forma unor lecții, sesiuni de informare care sunt susținute de către studenți, sub supervizarea cadrelor didactice.
După încheierea campaniei de informare în luna mai 2013, studenții vor fi responsabilizați în vederea elaborării unui ghid de bune practici în protecția socială a copiilor din mediul rural. Specificul acestui material rezidă în fapul că el va fi un instrument creat de către studenți pentru studenți.
Până în prezent au fost realizare întâlniri cu elevii și cadrele didactice din școlile din localitățile Sîntandrei, Tileagd, Bălaia, Tilecuș, Ineu, Oșorhei, Alparea, Hidișelu de Sus, Husasău de Criș, Botean, Mierlău, Sântelec, Drăgești, Goila, Dicănești, Tășad, Sâmbăta, Răbăgani, Nojorid, Leș și Livada.
Impact și feedback pozitive
În general, activitatea se bucură de un feedback pozitiv din partea elevilor și învățătorilor din mediul rural. Studenții și cadrele didactice au fost impresionați de participarea elevilor la întâlniri, de interesul și implicarea activă a acestora în activitate.
Activitatea are un impact pozitiv atât din perspectiva informațiilor comunicate cu ocazia lecțiilor susținute în școli, dar și din punctul de vedere al inițierii colaborării cu învățătorii din mediul rural, ale căror experiență, opinii și perspective prezentând un real interes pentru continuarea activității din cadrul proiectului, dar și a activității academice desfășurate în cadrul Facultății de Științe Socio-Umane. Totodată, rezultatele acestei campanii de informare se regăsesc la nivelul întregii comunități, care beneficiază la rândul ei de informațiile transmise prin intermediul comunicării directe cu elevii și al materialului informativ diseminat acestora.
Gânduri și impresii
„În momentul în care m-am înscris în acest proiect nu credeam că o să îmi aducă satisfacție sau că o să mă facă să reflectez asupra ideii de a lucra în învățământ, dar chipurile copiilor din sala de clasa, pe care se citește ,,vrem ceva nou”, te îndeamnă nu doar să apreciezi această meserie, dar și să îți dorești să o practici. Prin realizarea materialului didactic, necesar predării, deja ne imaginam reacțiile copiilor și astfel am reușit să îl facem cât mai accesibil. Când am pășit la ei în clasă și ne-au văzut, fețele lor s-au luminat, aveau și emoții, dar erau și curioși să vadă ce surprize avem pentru ei. Fiecare moment al predării a fost savurat de elevi cu intensitate, iar pentru noi fiecare zâmbet de-al lor și fiecare expresie că au înțeles ce sunt și care sunt ,,DREPTURILE COPILULUI” a însemnat o confirmare că munca noastră a fost răsplătită, că obiectivele campaniei de informare au fost îndeplinite cu succes și cel mai important lucru că ei au rămas cu ceva din experiența trăită. La final, pentru a ne demonstra că le-a plăcut ne-au spus în cor: ,,Vă mai așteptăm pe la noi!” A fost o experiență pe care nu o vom uita, care ne-a reamintit de copilăria noastră și de faptul că este important să îți cunoști drepturile”. (Ioana - studentă la specializarea Psihologie)
„Chiar dacă inițial am avut o reținere cu privire la prezentarea drepturilor copilului, ținând cont că am renunțat la a parcurge modulul pedagogic, am fost impresionată de modul în care copiii s-au implicat, de curiozitatea de care au dat dovadă, de cunoștințele pe care le-au avut și de bucuria cu care ne-au primit. În localitățile în care am fost prezenți, feed-back-ul a fost unul neașteptat de pozitiv. Pot să afirm că activitatea mi-a produs mulțumire și a fost o experiență utilă în relaționarea cu copiii”. (Monica - studentă înscrisă la master)
„Îl cam uitasem pe Duiliu Zamfirescu (nici nu știu dacă se mai studiază în școală), dar simt nevoia să-l parafrazez, aducând în atenția celor interesați de această problematică, o viziune idilică, dar totuși realistă a ceea ce este astăzi școala din mediul rural.
Prezentă, prin natura împrejurărilor, în mai multe școli din comunele Drăgești și Hidișelul de Sus, m-am lăsat cuprinsă de nostalgia ciclului primar parcurs într-un sat din zona Beiușului, a celor doi dascăli (soț și soție) Munteanu Petru și Munteanu Elena, care schimbau anual clasele la care predau, fiind oarecum specializați pentru clasele I-III, respectiv II-IV. Le datorez celor doi cunoștințe și deprinderi fundamentale de muncă intelectuală, cum ar fi ortografia limbii române, calculul mintal sau dragostea de lectură.
Probabil că la fel vor vorbi sau vor scrie, peste mulți ani, măcar unii dintre elevii pe care i-am văzut în ultimele luni cu ochii ațintiți asupra învățătoarelor din cele două comune, al căror nume doresc să-l amintesc într-un gest de admirație pentru munca lor, dar și de solidaritate față de profesia nobilă de învățător: Moza Elena, Buda Maria, Bala Emilia, Perțe Andreea, Cuc Florica, Jarca Florina, Sârbu Mirela, Iovan Ioana, Creț Alina.
Cu ocazia participării la campania de informare cu privire la drepturile copilului, am avut bucuria de a constata deschiderea primarilor și a asistenților sociali din cele două comune, a directorilor de școli și învățătoarelor pentru colaborare în cadrul proiectului, o colaborare benefică, deopotrivă pentru inițiatori, cât și pentru beneficiari. Noi, reprezentanții Universității din Oradea, profesori și studenți, am luat contact cu problemele și cu realizările școlilor din mediul rural, reprezentanții școlilor și primăriilor au avut o întâlnire interesantă, spunem noi, cu problematica drepturilor copiilor expusă de studenți. S-a stabilit și o formă de comunicare interinstituțională, pe viitor, în vederea găsirii de noi activități comune, de dezbatere a unor probleme de interes pentru ambele părți, de soluționare a unor situații care țin de atribuțiile instituțiilor implicate sau de mijlocire a accesului la specialiști din diferite domenii pentru rezolvarea unor probleme specifice copiilor din mediul rural.
Sper ca broșurile cuprinzând drepturile copilului, frumos ilustrate, realizate de către studenți și dăruite copiilor din școlile vizitate, să rămână pentru ei ca o amintire frumoasă a acestei activități și, de ce nu, o punte peste timp, până când ei înșiși vor deveni studenți”. (cadru didactic la Facultatea de Științe Socio-Umane).
PractiPASS
Este vorba despre activități organizate în cadrul proiectului PractiPASS - Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957
Partenerii proiectului
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Manager de proiect - prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea
Persoană de contact - cercetător științific Sorana Săveanu, director de promovare
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 15:43:10 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).