Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor

Pagini speciale PractiPASS

Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor

În perioada octombrie 2012 - mai 2013, în școlile din 20 de comune din județul Bihor, se desfășoară campania de informare - Drepturile copilului.

În această campanie sunt implicați 32 de studenți și 6 cadre didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea. Activitatea este organizată în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS) și are ca scop aplicarea de către studenți, în mediu real, diferit de metoda clasică de practică, în special fără sprijinul tutorilor, a  unor proceduri orientate spre protecția copilului.
Broșura „Povestea drepturilor copilului”
Cu sprijinul cadrelor didactice, studenții au realizat broșura „Povestea drepturilor copilului”. Materialul informativ prezintă principalele drepturi ale copiilor, expuse sub forma unor povești care fac referire la situații concrete de încălcare sau de respectare a unui drept. Broșura de informare este distribuită tuturor elevilor și cadrelor didactice din școlile selectate pentru campania de informare. În cadrul activității au fost selectate școlile din 20 de comune din județul Bihor și satele aferente acestora. Campania de informare vizează elevii din clasele a IV-a și este planificată sub forma unor lecții, sesiuni de informare care sunt susținute de către studenți, sub supervizarea cadrelor didactice.
După încheierea campaniei de informare în luna mai 2013, studenții vor fi responsabilizați în vederea elaborării unui ghid de bune practici în protecția socială a copiilor din mediul rural. Specificul acestui material rezidă în fapul că el va fi un instrument creat de către studenți pentru studenți.
Până în prezent au fost realizare întâlniri cu elevii și cadrele didactice din școlile din localitățile Sîntandrei, Tileagd, Bălaia, Tilecuș, Ineu, Oșorhei, Alparea, Hidișelu de Sus, Husasău de Criș, Botean, Mierlău, Sântelec, Drăgești, Goila, Dicănești, Tășad, Sâmbăta, Răbăgani, Nojorid, Leș și Livada.
Impact și feedback pozitive
În general, activitatea se bucură de un feedback pozitiv din partea elevilor și învățătorilor din mediul rural. Studenții și cadrele didactice au fost impresionați de participarea elevilor la întâlniri, de interesul și implicarea activă a acestora în activitate.
Activitatea are un impact pozitiv atât din perspectiva informațiilor comunicate cu ocazia lecțiilor susținute în școli, dar și din punctul de vedere al inițierii colaborării cu învățătorii din mediul rural, ale căror experiență, opinii și perspective prezentând un real interes pentru continuarea activității din cadrul proiectului, dar și a activității academice desfășurate în cadrul Facultății de Științe Socio-Umane. Totodată, rezultatele acestei campanii de informare se regăsesc la nivelul întregii comunități, care beneficiază la rândul ei de informațiile transmise prin intermediul comunicării directe cu elevii și al materialului informativ diseminat acestora.
Gânduri și impresii
„În momentul în care m-am înscris în acest proiect nu credeam că o să îmi aducă satisfacție sau că o să mă facă să reflectez asupra ideii de a lucra în învățământ, dar chipurile copiilor din sala de clasa, pe care se citește ,,vrem ceva nou”, te îndeamnă nu doar să apreciezi această meserie, dar și să îți dorești să o practici. Prin realizarea materialului didactic, necesar predării, deja ne imaginam reacțiile copiilor și astfel am reușit să îl facem cât mai accesibil. Când am pășit la ei în clasă și ne-au văzut, fețele lor s-au luminat, aveau și emoții, dar erau și curioși să vadă ce surprize avem pentru ei. Fiecare moment al predării a fost savurat de elevi cu intensitate, iar pentru noi fiecare zâmbet de-al lor și fiecare expresie că au înțeles ce sunt și care sunt ,,DREPTURILE COPILULUI” a însemnat o confirmare că munca noastră a fost răsplătită, că obiectivele campaniei de informare au fost îndeplinite cu succes și cel mai important lucru că ei au rămas cu ceva din experiența trăită. La final, pentru a ne demonstra că le-a plăcut ne-au spus în cor: ,,Vă mai așteptăm pe la noi!” A fost o experiență pe care nu o vom uita, care ne-a reamintit de copilăria noastră și de faptul că este important să îți cunoști drepturile”. (Ioana - studentă la specializarea Psihologie)
„Chiar dacă inițial am avut o reținere cu privire la prezentarea drepturilor copilului, ținând cont că am renunțat la a parcurge modulul pedagogic, am fost impresionată de modul în care copiii s-au implicat, de curiozitatea de care au dat dovadă, de cunoștințele pe care le-au avut și de bucuria cu care ne-au primit. În localitățile în care am fost prezenți, feed-back-ul a fost unul neașteptat de pozitiv. Pot să afirm că activitatea mi-a produs mulțumire și a fost o experiență utilă în relaționarea cu copiii”. (Monica - studentă înscrisă la master)
„Îl cam uitasem pe Duiliu Zamfirescu (nici nu știu dacă se mai studiază în școală), dar simt nevoia să-l parafrazez, aducând în atenția celor interesați de această problematică, o viziune idilică, dar totuși realistă a ceea ce este astăzi școala din mediul rural.
Prezentă, prin natura împrejurărilor, în mai multe școli din comunele Drăgești și Hidișelul de Sus, m-am lăsat cuprinsă de nostalgia ciclului primar parcurs într-un sat din zona Beiușului, a celor doi dascăli (soț și soție) Munteanu Petru și Munteanu Elena, care schimbau anual clasele la care predau, fiind oarecum specializați pentru clasele I-III, respectiv II-IV. Le datorez celor doi cunoștințe și deprinderi fundamentale de muncă intelectuală, cum ar fi ortografia limbii române, calculul mintal sau dragostea de lectură.
Probabil că la fel vor vorbi sau vor scrie, peste mulți ani, măcar unii dintre elevii pe care i-am văzut în ultimele luni cu ochii ațintiți asupra învățătoarelor din cele două comune, al căror nume doresc să-l amintesc într-un gest de admirație pentru munca lor, dar și de solidaritate față de profesia nobilă de învățător: Moza Elena, Buda Maria, Bala Emilia, Perțe Andreea, Cuc Florica, Jarca Florina, Sârbu Mirela, Iovan Ioana, Creț Alina.
Cu ocazia participării la campania de informare cu privire la drepturile copilului, am avut bucuria de a constata deschiderea primarilor și a asistenților sociali din cele două comune, a directorilor de școli și învățătoarelor pentru colaborare în cadrul proiectului, o colaborare benefică, deopotrivă pentru inițiatori, cât și pentru beneficiari. Noi, reprezentanții Universității din Oradea, profesori și studenți, am luat contact cu problemele și cu realizările școlilor din mediul rural, reprezentanții școlilor și primăriilor au avut o întâlnire interesantă, spunem noi, cu problematica drepturilor copiilor expusă de studenți. S-a stabilit și o formă de comunicare interinstituțională, pe viitor, în vederea găsirii de noi activități comune, de dezbatere a unor probleme de interes pentru ambele părți, de soluționare a unor situații care țin de atribuțiile instituțiilor implicate sau de mijlocire a accesului la specialiști din diferite domenii pentru rezolvarea unor probleme specifice copiilor din mediul rural.
Sper ca broșurile cuprinzând drepturile copilului, frumos ilustrate, realizate de către studenți și dăruite copiilor din școlile vizitate, să rămână pentru ei ca o amintire frumoasă a acestei activități și, de ce nu, o punte peste timp, până când ei înșiși vor deveni studenți”. (cadru didactic la Facultatea de Științe Socio-Umane).
PractiPASS
Este vorba despre activități organizate în cadrul proiectului PractiPASS - Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957
Partenerii proiectului
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Manager de proiect - prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea
Persoană de contact - cercetător științific Sorana Săveanu, director de promovare
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:58:58 Ora de vară a Europei de Est