Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședința Senatului universitar de luni, 17 decembrie

Comisia de Relații Internaționale și Interne informează

Ședința Senatului universitar de luni, 17 decembrie

În ultima sa ședință din acest an, Senatul Universității din Oradea a avut pe ordinea de zi „subiecte” dintre cele mai diverse și relevante pentru comunitatea academică...

...de la informarea asupra primei etape a vizitei de evaluare instituțională inițiată de Asociația Universităților Europene (6-7 decembrie 2012), aprobarea Statutului studenților reprezentanți în Senat și a rapoartelor de autoevaluare a unor programe de studii în vederea înaintării lor către ARACIS, până la avizarea unor comisii de doctorat, cadre didactice asociate, taxe de școlarizare (pentru domeniul Arte Vizuale), respectiv reconsiderarea salarizării personalului didactic angrenat în proiectele în care se derulează activități de predare.
Detaliem subiectele de interes mai larg dezbătute și aprobate luni (17 decembrie 2012) de către membrii senatului universitar.
Senatul Universității din Oradea a aprobat cu patru abțineri contractarea unei linii de finanțare de 5.000.000 de lei pentru acoperirea plăților curente, în principal salarii pentru norma de bază, respectiv utilități. Garantarea liniei de finanțare se realizează prin instituirea ipotecii asupra imobilului în care se află sediul Facultății de Medicină. Rectorul Universității, prof.univ.dr.ing. Constantin Bungău, a fost împuternicit de către membrii senatului în vederea instituirii ipotecii, a semnării actelor necesare contractării liniei de finanțare și a asumării răspunderii pentru restituirea la termen a sumei.
Accesarea unei linii de finanțare în limita fondului de salarii pentru o lună este determinată de întârzierile înregistrate la rambursarea cheltuielilor de către autoritățile finanțatoare în cazul proiectelor POSDRU și HURO finanțate din fonduri externe nerambursabile. Sumele împrumutate pentru proiectele aflate în derulare la jumătatea lunii decembrie sunt de circa 18.100.000 lei. Totodată, proiectele HURO cu termen de finanțare în această lună presupun efectuarea unor plăți de circa 5.500.000 lei până la sfârșitul anului în curs. Acestor cheltuieli li s-ar mai adăuga 310.000 lei reprezentând plățile obligatorii pentru proiectele PN cu termen de raportare în decembrie 2012.
„Nu ne putem permite să blocăm cercetarea. Cu certitudine în conturile Universității vor intra în această perioadă venituri din diverse surse. Este dificil să estimăm ordinul de mărime al acestora. Pentru a nu ne găsi în imposibilitatea de a putea plăti sumele prevăzute pentru proiectele aflate în curs de finalizare sau cu termen de raportare în această lună, am decis să contractăm linia de finanțare respectivă. Sper să avem și  șansă  în mediul bancar. Pentru noi, constituirea unui „fond de rulment” pentru cercetare este esențială în acest moment. În plus, dacă vom izbuti să contractăm cele 5.000.000 de lei, nimeni nu ne obligă să le cheltuim decât cu maximă chibzuință și în limita necesarului”, a precizat în intervenția sa rectorul instituției, invitat la ședința Senatului universitar.
Regulamentul de Organizare și Funcționare a Senatului Universității din Oradea a fost actualizat pe baza concluziilor unor analize a activității acestui for de deliberare și de decizie în perioada scursă din primul său mandat, stabilit în conformitate cu Legea Educației Naționale. Dintre articolele care au cunoscut ajustări, reține atenția cel referitor la prezența la ședințele Senatului (art. 31). În noua sa formă, acest articol elimină posibilitatea participării unor delegați la ședințe în locul titularilor, apreciindu-se că în acest mod va fi întărită răspunderea membrilor față de prezența lor la activitatea în plen a Senatului.
Prof.univ.dr. Ion Simuț a fost numit director al Școlii Doctorale Filologie, după ce în perioada septembrie 2011 – 30 iunie 2012 a asigurat interimatul, cumulând în răstimpul menționat această funcție cu cea de decan al Facultății de Litere.
Prof.univ.dr. Rodica Petrea este noul director al Școlii Doctorale Geografie, în urma demisiei prof.univ.dr. Alexandru Ilieș, decanul Facultății de Geografie, Turism și Sport.
După ideea unificării acestor școli în Școala Doctorală Interdisciplinară, Consiliul pentru Studiile Universitare de Doctorat a decis revenirea la funcționarea a șase școli doctorale în cadrul Universității din Oradea. În ședința de luni, Senatul a aprobat includerea programului de Studii Postdoctorale „Transferul de cunoștințe în domeniul tehnologiilor societății informaționale și dezvoltarea de produse și procese”, dezvoltat într-un proiect POSDRU, în cadrul Școlii Doctorale în domeniul Inginerie Electrică.
Senatul Universității din Oradea a aprobat, la inițiativa prof.univ.dr. Alexandru Ilieș, o completare la Procedura privind perfectarea, gestionarea și valorificarea resurselor obținute din contracte de cercetare-dezvoltare-inovare. Modificarea procedurii permite ca personalul didactic angrenat în proiecte în care se derulează activități de predare să beneficieze de tarife pentru plata cu ora încadrate la limita maximă, cu condiția ca aceste cheltuieli să nu depășească bugetul proiectului. Până acum, salarizarea activităților de acest gen se realiza la limita inferioară a grilei. Membrii senatului universitar au decis ca măsura adoptată să fie aplicată tuturor categoriilor de proiecte și nu doar pentru cele din categoria HURO, cu condiția expresă ca în acestea să se desfășoare activități de predare.
Senatul Universității din Oradea a aprobat luni solicitările a 9 doctoranzi de întrerupere cu un an a ciclului de studii doctorale și prelungirea cu 1-2 ani a perioadei de studii pentru 103 doctoranzi. Motivele invocate de doctoranzi sunt de la cele de ordin medical, familial, financiar sau timpul redus pentru cercetare din cauza obligațiilor profesionale, până la dificultăți de documentare, necesitatea acordării unui timp suplimentar pentru analiza, interpretarea și validarea rezultatelor unor cercetări de teren, cerința aprofundării unor cercetări și completarea unor secțiuni ale lucrărilor, decalaje în implementarea unor tehnici de lucru în țară ș.a.
Cu 29 de voturi „pentru”, 13 „împotrivă” și 4 abțineri, Senatul Universității din Oradea a aprobat prelungirea activității didactice după împlinirea vârstei de pensionare în ianuarie 2013 și menținerea calității de titular în semestrul al doilea al anului universitar în curs a conf.dr. Ioan Chelemen, din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științe ale Educației. Decizia legislativului universitar s-a fundamentat pe evaluările Consiliului de Administrație al Universității și ale Comisiei de specialitate a Senatului, pe raportul de analiză elaborat și avizat de Consiliul Facultății de Științe Socio-Umane, mai ales pe argumentele prezentate referitor la situația resurselor umane și capacitatea de susținere financiară a postului didactic în cauză.
Prof.univ.dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:42:13 Ora de vară a Europei de Est