Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premierea câștigătorilor concursului de eseuri „Cartea care m-a impresionat”

Fii și tu voluntar!

Premierea câștigătorilor concursului de eseuri „Cartea care m-a impresionat”

Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor a derulat proiectul „Fii și tu voluntar”, proiect al cărui scop a fost stimularea voluntariatului în rândul tinerilor în general, inclusiv în ce privește promovarea lecturii, printre activitățile proiectului numărându-se și realizarea unui concurs de eseuri „Cartea care m-a impresionat”, precum și activități stradale de promovare a lecturii.

Prioritățile avute în vedere de acest proiect au fost dezvoltarea și diversificarea acțiunilor privind implicarea tinerilor în viața comunității, stimularea creativității tinerilor și a participării civice, sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat. Concursul s-a adresat elevilor din liceele județului Bihor; s-au înscris cu eseuri 115 elevi de la Colegiul Național Mihai Eminescu, Liceul Teoretic Aurel Lazăr, Colegiul Tehnic Alexandru Roman din Aleșd, Liceul Teoretic Lucian Blaga, Liceul Teoretic Onisifor Ghibu, Liceul Don Orione, Colegiul Național Samuil Vulcan din Beiuș, Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș din Beiuș, Colegiul Național Octavian Goga din Marghita, Liceul Pedagogic Nicolae Bolcaș din Beiuș. Elevii au avut libertatea de a aborda oricare gen literar. Evaluarea eseurilor nu a trasat granițe între literatura pentru copii și adolescenți și literatura „grea”, pentru că a urmărit originalitatea eseurilor realizate de elevi, nu încadrarea critică a operelor citite. Opțiunile de lectură ale elevilor au fost variate, de la cărți ale copilăriei, precum Cireșarii, La Medeleni, romane de Jules Verne, până la filosoful Marcus Aurelius sau Faust de Goethe. Un loc special l-au avut romanele scriitoarelor Charlotte Bronte și Jane Austin, povestiri de E.A.Poe, romane de Paulo Coelho, dar și cărți din programa școlară citite acum cu o pasiune nouă, inspirată de libertatea de a scrie un eseu.
Premierea participantilor a avut loc joi, 20 decembrie 2012, la Centrul Pro Cariere. Au fost acordate 18 premii, câte 6 pentru fiecare nivel școlar (clasa a IX-a, a X-a și a XI-a). Jurizarea a fost făcută de către dna Dana Sala, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Litere a Universității din Oradea. Doamna conferențiar a menționat că „evaluarea eseurilor nu a trasat granițe între literatura pentru copii și adolescenți și literatura „grea”, pentru că a urmărit originalitatea eseurilor realizate de elevi, nu încadrarea critică a operelor citite”.
Proiectul a fost organizat și derulat de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor, fiind finanțat de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret prin Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor. (Daniela Băltățescu)
Premiile
La clasa a IX-a
Premiul I - Lele Lavinia IX C, C.T. Alexandru Roman Aleșd
Premiul II - Prahanca Diana IX C, CN Octavian Goga
Premiul III - Maior Georgiana, IXC, CN Octavian Goga
Mențiune I - Popa Georgiana,  IX C, CN Octavian Goga
Mențiune II - Mitra Jean Paul, IX A, Liceul Don Orione
La clasa a X-a
Pr. I - Iulia Bogdan, X C, Lic. P. N. Bolcaș Beiuș
Pr. II - Movilă Carmen, X C, C.T. Alexandru Roman, Aleșd
Pr. III - Mihnea Tudor Orjan, X A. C. T. Ioan Ciordaș Beiuș
Mentiune I - Malița Rebeca, X A, C.T. Alexandru Roman Aleșd
Mențiune II - Mihoc Alexandra, Lic. T. Onisifor Ghibu Oradea
Mențiune III - Tanc Bianca, X C, C.T. Al Roman Aleșd
La clasa a XI-a
Pr. I - Mihele George, XI A, Lic. Don Orione
Pr. II - Marius Bondar, XI B , Lic. T. Aurel Lazăr
Pr. III - Lăcătuș Alexandra, XI C, C. N. Mihai Eminescu
Mențiune - Taichiș Denisa, C.N. Samuil Vulcan Beiuș
Mențiune I - Marcela Bar, XIA, C.N. Samuil Vulcan Beiuș
Mențiune II - Þigan Ana Maria, XI A, Lic. T. Lucian Blaga.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:02:58 Ora de vară a Europei de Est