Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Serbarea de Crăciun – „Asta-i sara de Crăciun”

Joi, în holul Școlii Gimnaziale din Oșorhei

Serbarea de Crăciun – „Asta-i sara de Crăciun”

Joi, 20 decembrie 2012, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Oșorhei și-au prezentat serbarea de Crăciun în holul școlii.

Activitatea a fost prinsă în cadrul proiectului educațional interconfesional „Omul creat după chipul și asemănarea lui Dumnezeu”, proiect coordonat de prof. Amalia Þoca, împreună cu un grup de cadre didactice.
„Cum ne pregătim de Crăciun?”
În cuvântul său, directorul școlii, doamna profesor Adriana Indrie, a vorbit despre rolul pe care îl are sărbătoarea Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos, evidențiind totodată implicarea cadrelor didactice în pregătirea evenimentului. Sebarea a debutat cu o colindă tradițională - „Asta-i seara de Crăciun”, interpretată de corul de copii, coordonat de prof. Bianca Bulgaru.
Sceneta „Cum ne pregătim de Crăciun?” (coordonată de prof. Þoca Amalia, Franciac Ana – director adjunct și Tișe Claudia) a adus în fața asistenței prezența îngerașilor care au colindat, a personajelor care discută despre pregătirile speciale din preajma Crăciunului, fiind subliniat rolul spovedaniei și împărtășaniei în viața creștinilor.
A urmat un recital de colinde și poezii în limba engleză (pregătite de prof. Pop Laura), în limba franceză (coordonator, prof. Moldovan Simona) și în limba maghiară (îndrumător, dna înv. Bezgedi Ildiko). Decorul corespunzător și încântător (cu desene de iarnă, lumânări, steluțe, bradul cu luminițe și beteală colorată) a fost pregătit de prof. Fekete Nausica. Sebarea s-a încheiat tot cu o colindă tradițională, interpretată magistral de grupul vocal condus de prof. Bianca Bulgaru.
Să mai spunem că la serbarea noastră am avut și invitați speciali din partea Primăriei Oșorhei, precum și preoți ai bisericilor din comună, dar și părinți.
Amalia ÞOCA – coordonator proiect
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (55 de poze), accesați Galeria foto: Serbarea de Crăciun – „Asta-i sara de Crăciun”.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:22:54 Ora standard a Europei de Est