Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

137 SOU „Angel Kunchev”

Întâlnire de lucru în Bulgaria, la Sofia

137 SOU „Angel Kunchev”

În perioada august 2011-iulie 2013, Școala Gimnazială „Ioan Slavici” din Oradea derulează proiectul multilateral Comenius „Once upon a time…a fairy tale”.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții–Programul Sectorial Comenius, Parteneriate multilaterale. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al echipei de lucru din Școala Gimnazială „Ioan Slavici”, iar Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Școala Gimnazială „Ioan Slavici” din Oradea este membru în acest proiect, celelalte școli implicate în derularea proiectului sunt din Spania (coordonator principal), Italia, Marea Britanie, Bulgaria și Turcia.
Acest proiect reprezintă o ocazie prin care elevii și cadrele din școlile participante au posibilitatea de a veni în contact cu identitatea europeană comună, dar și cu caracteristicile naționalității proprii. Astfel, diversitatea culturală e motiv de a împărtăși informații despre fiecare țară participantă, de a învăța despre modul de viață, despre sistemul de educație, despre modul de a sărbători, toate în acord cu tradițiile și cultura fiecărei țări, stabilindu-se diferențe și asemănări între partenerii implicați.
În perioada 20-25 octombrie 2012 coordonatorul de proiect al Școlii „Ioan Slavici”, prof. Mălan Katalin, alături de membrii grupului de lucru, prof. Semendi Ibolya Monika, prof. Herlitska Ibolya, prof. Kincs Grete și prof. Matei Gabriela a participat la a treia reuniune de proiect, organizată de Școala 137 din Sofia, Bulgaria.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, activitățile desfășurate în cadrul școlii fiind îmbinate cu vizite la obiective de interes pentru tematica proiectului.
Prima zi, 21 octombrie 2012 a fost dedicată cunoașterii Bulgariei, a prezentării mediului geografic, a culturii și a tradițiilor, explicând poveștile tradiționale populare, care au izvorât din frumusețiile naturii. Am vizitat simbolul orașului, masivul montan de origine vulcanică, Muntele Vitoșa.
În dimineața zilei de 22 octombrie 2012, am făcut cunoștință cu trecutul țării gazde, vizitând Muzeul Național de Arheologie din Sofia, după care a avut loc deschiderea oficială a întâlnirii de proiect. La intrarea în școală am fost primiți de copii care ne-au oferit pâine și sare, în semn de bun venit. În școală am urmărit un program artistic pregătit de profesorii și elevii din Bulgaria.
După programul de bun venit,  echipele participante au prezentat țara, orașul și școala pe care le reprezintă. Echipa noastră a prezentat câte un filmuleț despre România și orașul Oradea și o prezentare PPT  cuprinzând informații și imagini despre Școala Gimnazială „Ioan Slavici” Oradea.
În continuare, echipele de lucru au realizat expoziția Comenius, unde și-au expus produse reprezentative pentru țara, orașul și școala de origine, alături de produse care reprezintă minoritatea zonei din care provin.
Am vizitat atât clasele primare, cât și cele gimnaziale ale școlii gazde și am asistat la o oră de teatru la clasa a II-a.
În dimineața zilei de marți, 23 octombrie 2012, munca a fost reluată prin prezentarea basmelor tradiționale ale minorităților  pregătite și prelucrate în școala de origine. Elevii și profesorii școlii noastre au prelucrat un basm popular maghiar: Trei dorințe și un basm popular țigănesc: Nunta șoricelului. La întrunire, am sintetizat rezumatul acestor basme, am prezentat modul de prelucrare și produsele realizate de elevi.
În partea a doua a programului am prelucrat și cu elevii bulgari basmul popular țigănesc. După povestirea, discutarea, desenarea basmului, elevii bulgari au dramatizat povestea șoricelului, care nu și-a uitat originea.
În 24 octombrie 2012 a avut loc ședința de lucru, la care s-au analizat toate activitățile desfășurate în proiect, s-a discutat problematica folosirii IT de către elevi și profesori și unele probleme legate de realizarea produsului final. S-au  căutat soluții pentru problemele ivite pe parcursul derulării proiectului.
După-masa, am petrecut-o în orașul Plovdiv, care  este al doilea oraș ca mărime din Bulgaria după Sofia și unul din cele mai vechi orașe ale Europei.
În 25 octombrie 2012, la ședința de lucru s-au continuat discuțiile despre activitățile proiectului, s-au planificat activitățile întâlnirii din Italia.
Pe toată durata reuniunii, colaborarea a fost eficientă și benefică pentru toată lumea. A fost o experiență de neuitat, în care fiecare dintre noi a avut ceva de învățat. (Kati Mălan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:137 SOU „Angel Kunchev”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:33:35 Ora de vară a Europei de Est