Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O serbare literară

„Lecturile copilăriei”

O serbare literară

La Școala Gimnazială „Miron Pompiliu”, Ștei, în cadrul Centrului de Documentare și Informare s-a desfășurat marți, 18 decembrie 2012, activitatea-concurs pe teme de literatură: „O serbare literară”.

Activitatea se află la cea de-a XIII-a ediție și face parte din proiectul anual „Lecturile copilăriei”.  Programul s-a derulat cu sprijinul conducerii unității școlare: prof. Georgeta Mușet - director, prof. Angela Vlaș – director adjunct, prof. Sanda Merce - consilier educativ, în colaborare cu profesorii de Limba română și învățătorii.
Organizatorii activității (bibliotecar inst. Ileana Tomescu, prof. documentarist Gabriel Vancea, alături de simpatica crăciuniță Simona Sim, din clasa a VIII-a C) au derulat momente interesante, palpitante și captivante.
Echipajele concurente au fost din clasele a IV-a A, B și C (înv. Traian Petrișor, înv. Liana Moza și înv. Florina Trip). Elevii din cele trei clase au avut de citit pe parcursul semestrului I zece lecturi (poezii, povești și fabule) pe care, apoi, le-au rezumat în cadrul caietelor de lectură. Aceste minunate portofolii au fost expuse pe holul CDI-ului fiind modele pentru colegii mai mari și mai mici.
Programul manifestării a debutat cu un moment plin de suspans și emoție, iar vocile cristaline ale copiilor au fost auzite chiar de cine trebuia, de Moșul, care li s-a arătat cu bucurie și cu desaga plină.
Cei care au deschis porțile sufletului cu inima plină de credință și smerenie au fost colindătorii școlii, în acorduri de chitară, mânuită de prof. George Drăgan; astfel, colindătorii au pregătit auditoriul în chip special pentru sceneta „Să-L cunoaștem pe Iisus”.
Am continuat călătoria, pășind în lumea minunată a poveștilor și personajelor, a probelor din cadrul concursului: ,,Recunoașteți personajele”, ,,Autori cunoscuți”, ,,Locul nașterii”, „Proba proverbelor”, ,,Recunoașteți fragmentul”. Elevii claselor a V-a și-au demonstrat talentul de ,,mici actori” în cadrul scenetelor: „Dumbrava minunată” – a V-a A, „Greierele și furnica” – a V-a C, „Hansel și Gretel” – a V-a B, și „D-l Goe” – a V-a D, coordonați de doamna bibliotecară.
Probele concursului au fost presărate și cu alte momente artistice: micuții școlari ai clasei a II-a C, sub îndrumarea înv. Adriana Colda, au interpretat două cântecele, intitulate: „Bradul e gata” și „Zece degete”.
Umorul și buna dispoziție au fost puse în scenă de talentații elevi Răzvan Fericean și Cristian Keșkeș, din clasa a VI-a C, în interpretarea scenetei „La doctor de Crăciun”, coordonator, prof. Simona Pantea.
Spre finalul activității, membrii grupului vocal al școlii, sub bagheta dlui prof. Bogdan Baciu, au interpretat colinde de Crăciun, precum și o minunată și înălțătoare priceasnă „La căsuța…”.
Juriul care a cântărit răspunsurile celor trei echipaje a fost format din: prof. Adelina Mangra, Ioana Blaj, Rodica Haidu și Raluca Frese; verdictul a fost: locul I, la egalitate de puncte - echipajul claselor a IV-a A și B, iar locul II la o mica diferență de puncte, echipajul clasei a IV-a C.
Conducerea unității de învățământ, alături de echipa de proiect, mulțumește sponsorilor inimoși care au fost alături de noi și în acest an: Primăria și Consiliul Local Ștei, Grupul de firme European Food SRL și SC, Buru S.R.L.
Cele mai frumoase gânduri de prețuire, sănătate și prosperitate la început de nou an, vă urează conducerea școlii, alături de colectivul de cadre didactice al Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ștei. (Ileana Tomescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O serbare literară. 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 23:00:03 Ora de vară a Europei de Est