Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cunoașterea și înțelegerea rolului psihologului în diferite organizații...”

Interviu cu dna lector univ. dr. Camelia Dindelegan

„Cunoașterea și înțelegerea rolului psihologului în diferite organizații...”

Deschidem prima pagina (filă) a lui 2013 cu interviul pe care l-am realizat recent cu doamna lector universitar doctor Camelia Dindelegan, de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, Departamentul de Psihologie.

-Doamnă dr. Camelia Dindelegan, într-o conjunctură fericită, aveam să aflăm că la ora actuală aveți publicate vreo opt cărți, ceea ce nu e puțin lucru. Când v-a apărut prima carte?
-Prima carte am publicat-o în 2004; este vorba despre „Elemente de psihopatologie și psihologie clinică”. Ea a fost urmată de alte patru, în 2006, 2008 și 2010, publicate la Editura Universității din Oradea. Următoarea carte „Psihopatologie și psihologie clinică” (2012), ediția a II-a revăzută și adăugită (vol. I), a apărut la Editura Institutul European din Iași, iar ultimele două, la Editura Sper din București: „Incursiune în psihopatologie și psihologie clinică” (2012), „Scheme cognitive în depresie și alcoolism” (2012). Tot în 2012, mi-am propus și am reușit să public, împreună cu o colegă de la catedra de psihologie, articolul „The Young Cognitive Schema Qestionnaire-S2: reability, validity indicators and norms in a romanian clinical and non-clinical population”, în revista cotată ISI „Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies”, vol. XII (2012), Nr. 2, September, pp 219-229.
-Schimbând registrul și intrând în domeniul manifestărilor științifice, ne-amintim de Conferința Națională a Psihologilor Școlari, ediția a III-a, desfășurată la Băile Felix, în noiembrie 2011, care avea să vă ofere motive de încântare...
-Într-adevăr, eu aveam motive reale de încântare, așa după cum ați precizat, pentru că la respectiva conferință națională participa și dl prof. univ. dr. Nicolae Mitrofan, decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației, de la Universitatea din București, care mi-a fost îndrumator de doctorat.
-Dar să revenim la bilanțul nostru. Care ar fi cele mai importante manifestări științifice la care ați participat în anul care tocmai s-a încheiat?
-Două ar fi evenimentele mai importante, ambele desfășurate în luna mai; e vorba de conferința din 10 mai, cu tema „Economia și realitățile psihologice ale lumii contemporane”, organizată de Facultatea de Drept și Științe Economice din cadrul Universității Agora, iar două săptămâni mai târziu, în perioada 25-27 mai, aveam să particip la Congresul Internațional de Psihologie „Cercetarea modernă în psihologie” de la Sibiu, cu două lucrări: „The Influences of nonadaptative cognitive schemes on alcohol related disorders” și „Studiu comparativ privind schemele cognitive dezadaptative ale persoanelor cu tulburare depresivă și persoane nonclinice vs persoane diagnosticate cu tulburare de dependență etilică”, lucrări publicate în extenso în volumele congresului.
-Mult mai numeroase au fost însă manifestările organizate pentru informarea și implicarea tinerilor, nu neapărat studenți, după câte știm.  
-Așa este. În luna martie, am organizat o masă rotundă în comuna Cărpinet, prilej cu care le-am prezentat tinerilor din mediul rural specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane; în lunile mai – iunie, cu ocazia târgului de ofertă școlară, organizat la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, am prezentat specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane. În 23 mai, am organizat o masă rotundă la S.C.Romeur, privind problemele legate de gândirea irațională din perspectiva agentului economic, cât și a clientului, precum și tehnici de a face față stresului. În iunie, la Spitalul de Psihiatrie Nucet, am avut o masă rotundă cu tema „Instrumentele psihologice utilizate în procesul de evaluare clincă”; în luna noiembrie am organizat o masă rotundă în cadrul Spitalului Municipal „Ep. N. Popoviciu” din Beiuș, privind „Importanța psihodiagnosticului și evaluării psihologice și relevanța psihoterapiei în spitale”; tot în noiembrie, am avut o dezbatere la Spitalul de Psihiatrie și Măsuri de Siguranță Ștei privind importanța psihologului clinician în spital.
Sunt acțiuni concertate care au avut un scop bine definit: cunoașterea și înțelegerea rolului psihologului în diferite organizații, spitale, școli, firme sau alte instituții. 
-Ne-am întâlnit la inaugurarea Laboratorului de psihologie și terapii nemedicamentoase, dar și mai des la Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu”.
-Aceasta pentru că îmi desfășor activitatea didactică, atât laboratoarele, cât și practica de specialitate cu studenții, în cadrul Secției de Psihiatrie a Spitalului Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu” din Oradea; din anul 2001, lucrez în acest spital ca psiholog clinician, iar din 2009 coordonez activitatea Laboratorului de psihologie și terapii nemedicamentoase.
-În încheierea discuției noastre, am dori să punctați câteva dintre proiectele anului 2013.
-Chiar peste două zile, joi, 10 ianuarie, voi susține o conferință la Universitatea Partium, cu tema „Dependența de jocurile de noroc – compulsive și patologice”, în fața studenților de la specializările asistență socială și sociologie; în 23-24 martie 2013, am fost invitată la București, să susțin un workshop în cadrul Conferinței Internaționale de Psihoterapie Experiențială și Dezvoltare Personală Unificatoare „Interconexiuni creative în psihoterapie, psihologie clinică, educație și optimizare umană”, ediția a IV-a, ocazie cu care Societatea de Psihoterapie Experiențială Română (Institutul SPER) dorește să facă lansarea celor două cărți ale mele, scoase la Editura Sper. Doresc apoi să desfășor o activitate interactivă, să aduc față în față masteranzii și studenții din anul III. Sper să nu ratez nici în acest an Congresul Internațional de la Sibiu, iar în toamnă catedra noastră va organiza cea de-a IV-a ediție a Conferinței  Naționale a Psihologilor Școlari. Dar, cu siguranță, voi avea parte și de alte manifestări științifice pe domeniul psihologie clinică și psihoterapie...
-Vă mulțumim pentru interviu și vă urăm realizarea tuturor proiectelor!
Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:09:24 Ora de vară a Europei de Est