Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Noi și lumea lui Eminescu

„Cartea marelui poet”

Noi și lumea lui Eminescu

La ceas aniversar,15 ianuarie 2013, copiii Grădiniței nr. 45 – „Ion Creangă” (director, prof. Rodica Ciocan) au adus un omagiu marelui poet, Mihai Eminescu.

Activitățile cuprinse în calendarul evenimentului au avut menirea de a descoperi ori familiariza copiii cu aspecte din viața și opera poetului nepereche, pe înțelesul lor, de a-și însuși expresii literare deosebite, de a stimula curiozitatea prin investigarea realității, de a cultiva dragostea  pentru lectură. O parte din vasta operă a poetului a intrat în tezaurul literaturii pentru copii. Imaginile poetice îi sensibilizează pe micii ascultători, iar în sufletele lor se nasc sentimente și atitudini, se trezesc emoții și trăiri complexe. Poezii ca „Revedere”, „Somnoroase păsărele”, „Ce te legeni”, „Fiind băiet păduri cutreieram”, „Copii eram noi amândoi” dezvoltă la copii sentimente de dragoste pentru natură, pentru frumosul ce ne înconjoară.
Copiii din grupa mijlocie A și mare A, îndrumați de educ. Floare Bernad și prof. Mariana Niulaș, au ales să petreacă împreună această zi de sărbătoare, cei mari susținând un recital din creația marelui poet; apoi au ilustrat prin culoare, universul eminescian, pe fond muzical cu cântece pe versuri eminesciene.
Activitatea a debutat cu prezentarea PPT „Copilul Mihai Eminescu”.
Am străbătut liniar viața poetului și ne-am oprit cu precădere la poeziile în care este prezentă natura, atât de îndrăgită de poet, dar și de noi cei mici; am poposit lângă lacul albastru încărcat cu flori de nuferi, am cutreierat codrul, am ascultat glasul lui și-al păsărelelor somnoroase.
La final, cu lucrările realizate de copii am alcătuit „Cartea marelui poet”. (Floare Bernad)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:12:05 Ora standard a Europei de Est