Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

S-a încheiat cea de-a doua probă

Competiția Oradea2020... în direct!

S-a încheiat cea de-a doua probă

Proba cu numărul doi avea ca temă principală turismul orașului.

Echipele trebuiau să-și imagineze un traseu pe care l-ar duce pe Jürgen, turistul fictiv, care a venit să viziteze orașul Oradea.
Pe lângă drumul propus, cu diferitele opriri la locațiile care merită vizitate, organizatorii vroiau să știe și motivele pentru care acele locații erau incluse în traseu, precum și motivul ordinii lor.
Referitor la modul de prezentare a ideilor nu au existat reguli, așadar echipele erau libere să-și trimită proiectele cum au dorit. Nu e de mirare că pe pagina de web a competiției pot fi găsite prezentări hărți, ilustrații, dar și video-uri.
Rezolvările echipelor pot fi vizualizate aici: http://www.oradea2020.ro/index.php/proba-2 și aici: http://www.nagyvarad2020.ro/index.php/masodik-proba.
Susținătorii echipelor pot să-și voteze proiectele preferate începând din 12 ianuarie, timp de 7 zile, printr-un like pe pagina de web www.oradea2020.ro sau www.nagyvarad2020.ro.
Înscrierea în competiție este continuă, până la lansarea ultimei probe.
Proiectul „Oradea 2020 – Program de capacitare a cetățenilor” este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, programul este finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, este sponsorizat de Raiffeisen Bank și administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
Inițiatori: Fundația Albin, Grupul Pont
Parteneri: Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor, Uniunea Studenților Maghiari din Oradea. (Bordas Szabolcs - coordonator proiect)

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 23:56:40 Ora standard a Europei de Est