Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă disciplină opțională

Premieră în învățământul bihorean

O nouă disciplină opțională

Prin proiectul educațional "Eco-Orizont", finanțat de Consiliul Local al Municipiului Oradea, un colectiv de inspectori școlari propune o nouă disciplină opțională, intitulată "Educația ecologică și de protecție a mediului".

Lansarea oficială a disciplinei opționale și a materialelor-suport aferente (ghiduri metodice și caiete ale elevilor...) a avut loc joi, 31 august, la sala festivă a Colegiului Național "Mihai Eminescu" din Oradea, în prezența partenerilor de proiect și a unui număr impresionant de invitați, oficialități centrale și locale, precum și cadre didactice din municipiulOradea și județul Bihor.

 


 

"Se vorbește mult, dar se face foarte puțin..."


 

În deschiderea reuniunii, inspectorul școlar general, prof. Liliana Sanda Antonescu, a făcut o prezentare a evenimentului (lansarea oficială a disciplinei opționale și a materialelor-suport aferente), catalogându-l drept o "premieră națională", posibilă grație protocolului încheiat, anul trecut, între Ministerul Mediului și Gospodării Apelor - Garda Națională de Mediu, și Ministerul Educației și Cercetării.
Invitații apreciază ca benefică inițiativa Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Lucia Varga, secretar de stat în Ministerul Mediului și Gospodăririi Apelor, ține să sublinieze faptul că "acest program de educație se regăsește foarte bine printre strategiile elaborate de ministerul de resort". Iar M.M.G.A. are tot interesul să sprijine derularea și chiar  amplificarea programului la nivel național, printr-o serie de manifestări, precum campaniile declanșate în județele Bihor ("Crișuri curate") și Argeș ("Râuri curate"), un program de înființare a centrelor micilor ecologiști în România, și recompensarea protagoniștilor, prin dotarea școlilor respective. Secretarul de stat a dorit să asigure partenerii de faptul că "dincolo de acest protocol, noi am trecut la fapte".
Ing. Mircea Ghitea, comisar-șef al Comisariatului Județean Bihor al Gărzii Naționale de Mediu, vede în lansarea acestei discipline opționate un mijloc eficient de "educare și conștientizare a publicului, pentru a nu mai avea o populație pasivă..."
Și prefectul Ilie Bolojan vrea fapte, nu vorbe.
"Se vorbește mult, dar se face foarte puțin în acest domeniu. Nu am făcut mult pentru că acest sector nu generează câștiguri... și voturi. Nu avem un sistem de colectare a deșeurilor".
"Pentru eficientizarea acțiunilor de protecție a mediului, avem nevoie de trei elemente importante: investiții (pubele pe stradă), reprezentanții instituțiilor care să verifice respectarea regulilor, și educație." Iar ceea ce întreprindem să facem în cunoștință de cauză, fiind convinși că așa e bine, moral, necesar și util, "și nu pentru că așa ne cere Europa".
Prefectul s-a adresat apoi conducătorilor de unități de învățământ (directori de școli și grădinițe), îndemnându-i să utilizeze până la finele anului 2006 toate fondurile alocate pentru reabilitarea unităților, și să solicite proiecte și studii de fezabilitate ...
"E ridicol să nu poți consuma cât ți se dă!", conchide prefectul.
Chiar așa să fie, domnule prefect?
"Cum să consumi când banii ajung târziu, la sfârșitul anului?", spun directorii.

Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:32:07 Ora de vară a Europei de Est