Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pledoarie pentru protejarea zonelor umede

Marți, la Școala Gimnazială Nr. 11

Pledoarie pentru protejarea zonelor umede

Marți (29 ianuarie 2013), dna profesor Angela Nuță, coordonator al proiectului Eco-școala, s-a întâlnit cu eco-comitetul în cadrul ședinței de prezentare a activităților derulate în semestrul I.

La nivelul Școlii Gimnaziale Nr. 11 din Oradea, în cadrul proiectului Eco-școala sunt implicate 48 de clase, cu un efectiv de 981 de elevi și 53 de profesori. Ieri, reprezentanții claselor au trecut în revistă activitățile derulate în semestrul I, iar în partea a doua a reuniunii, organizați pe ateliere, și-au prezentat pe câte un poster mesajele – îndemn privind protejarea zonelor umede.
„Viață sănătoasă”
Potrivit agendei proiectului, în semestrul I, la nivelul fiecărei clase implicate în proiect, s-au derulat circa 12 activități, cea de-a 13 fiind ședința de ieri. „Scopul acestui proiect, aflat în cel de-al treilea an de derulare, este realizarea unor activități instructiv-educative complexe, cu caracter ecologic, cu implicarea activă a elevilor, cadrelor didactice și părinților, dar și cu un ecou important în rândul comunității locale, a precizat coordonatorul de proiect, dna prof. Angela Nuță.
Și fiindcă ziua de 2 februarie – Ziua Mondială a Zonelor Umede – cade sâmbătă, am decis să o marcăm astăzi (marți – n.n.) prin alcătuirea unor postere, dorind astfel să facem o pledoarie pentru protejarea zonelor umede din județul nostru. Tema pe acest an a proiectului este „Viață sănătoasă”, iar  eco-codul după care ne ghidăm anul acesta este „Mediu sănătos pentru o viață sănătoasă”.
Fiind al treilea an de proiect, încercăm să obținem Steagul Verde și statutul de Eco-școală, lucruri care sperăm că se vor întâmpla în această primăvară, când va veni acea comisie de la București să hotărască dacă suntem eco sau nu suntem eco. Și eu sper să fim”.  
S-a trecut apoi la prezentarea în PPT a activităților, iar reprezentanții unor clase au dorit să concretizeze activitatea lor cu câteva produse sugestive.
În partea a II-a a ședinței, așa după cum avea să sublinieze și coordonatorul de proiect, s-a făcut o pledoarie pentru protejarea zonelor umede. După prezentarea PPT a unui material despre rolul și importanța zonelor umede, s-a trecut la munca pe ateliere, în cadrul celor nouă echipe. „Timp de 15-20 de minute, fiecare echipă va realiza un poster prin care să atrageți atenția asupra a două lucruri: cât de importante sunt aceste zone umede și eventual să încercați să schițați câteva îndemnuri, câteva sfaturi pe care toată lumea să le respecte vizavi de aceste zone umede”.
Încet-încet, posterele au prins contur, fiecare fiind unicat în felul său prin desene și imaginile decupate, prin mesajul transmis și realizarea artistică.
La final, reprezentanții echipelor și-au prezentat posterele în fața tuturor, fiind apreciați și aplaudați. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pledoarie pentru protejarea zonelor umede.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:05:52 Ora de vară a Europei de Est