Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Programul internațional de cursuri intensive Erasmus – MOBWEB 2013

În perioada 28 ianuarie - 8 februarie

Programul internațional de cursuri intensive Erasmus – MOBWEB 2013

În perioada 28 ianuarie 2013 - 8 februarie 2013, Universitatea din Oradea participă, împreună cu universitățile din Valencia - Campus Alcoi, Spania, și Lahti, Finlanda, la un proiect comun de tipul LLP – IP (Long Life Learning – Intensive Programme) intitulat MOBWEB. (MOBile and WEB Development Technologies).

Coordonatorul acestui proiect este Universitatea Politehnica din Valencia, Spania, iar parteneri sunt Universitatea de Științe Aplicate din Lahti, Finlanda și Universitatea din Oradea, România. Programul se află la a treia ediție și ultima: ediția din anul 2011 a programului MOBWEB s-a desfășurat în cursul lunii februarie 2011 în Alcoi, Spania, iar a doua ediție, din 2012, a avut loc în Lahti, Finlanda.  Actuala ediție, 2013, are loc la Universitatea din Oradea.
Obiectivele programului sunt:
*Furnizarea unei viziuni globale asupra dezvoltării actuale a tehnologiilor web și mobile pentru studenții participanți
*Schimb de bune practici, know-how, între cadrele didactice
*Dezvoltare comună de materiale didactice
*Dezvoltarea abilităților studenților de lucru în echipă, într-un mediu multicultural, prin realizare de proiecte aplicative dezvoltate în echipe mixte, câte un student de la fiecare universitate participantă.
Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin intermediul programului ERASMUS INTENSIVE PROGRAMME.
Fiecare dintre cele trei universități implicate participă în cadrul acestui program cu câte 10 studenți, din domeniul Calculatoare și Tehnologia Informației, precum și câte trei cadre didactice.
Astfel, Universitatea Politehnica din Valencia este reprezentată în cadrul programului de dnii profesori Jordi Linares, Manolo Llorca și Javier Esparza, iar Universitatea de Științe Aplicate din Lahti, Finlanda, este reprezentată de către dnii profesori Matti Welin, Rami Kivilahti și Olli Koskimaa. Universitatea din Oradea participă în cadrul acestei ediții cu trei cadre didactice din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, Departamentul de Calculatoare și Tehnologia Informației, implicate în activități de predare: prof. dr. ing. Doina Zmaranda – coordonatorul local al proiectului, prof. dr. ing. Daniela Popescu și conf. dr. ing. Gianina Gabor.
De-a lungul celor două săptămâni se dorește ca studenții să beneficieze de o pregătire multidisciplinară complexă atât teoretică, cât și practică, prin intermediul temelor și proiectelor abordate. Rezultatele obținute vor fi prezentate la finalul programului.
Informații suplimentare despre acest proiect pot fi obținute accesând http://mobweb.ws .
(prof. dr. ing. Zmaranda Doina, coordonatorul local al proiectului)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:36 Ora standard a Europei de Est