Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concurs literar-artistic la Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita

În parteneriat cu biblioteca școlii

Concurs literar-artistic la Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita

Elevii Liceului Tehnologic „Horea” din Marghita au demonstrat încă o dată faptul că doresc să se autoperfecționeze, participând la concursul intitulat „Bibliofil”.

Evenimentul derulat în 28 ianuarie 2013, face parte dintr-o serie de activități cuprinse în proiectul „Re-vers”, conceput ca o colaborare dintre biblioteca școlii, reprezentată de doamna Prahanca Mărioara și doamna Oros Alina, profesor de limba și literatura română.
Scopul activității a fost acela de a încuraja spiritul competitiv al elevilor, printr-un concurs la nivel de școală, care, în timp, se dorește să se transforme într-o competiție locală, județeană sau chiar națională. Activitatea a fost construită din câteva momente principale. Domnul director Timar Iulius Radu a fost propus pentru a inaugura seria de probe ale concursului, susținând cu căldură inițiativa profesorilor și elevilor. Doamna bibliotecar a discutat cu elevii necesitatea lecturii în mileniul trei, evidențiind ideea că este util să citim cel puțin pentru a ne informa, deși, prin inițierea cercului de lectură al liceului, s-a dovedit că aceasta câștigă tot mai mult teren. Cele trei probe au vizat verificarea cunoștințelor din proză și poezie, dar și testarea aptitudinilor creative.
După munca asiduă, elevii s-au clasificat astfel: Locul I - Janoșteak Janka (clasa a IX-a B) și Chioran Adina (clasa a X-a F); Locul II - Bardi Aida (clasa a IX-a B), Vancea Anamaria (clasa a IX-a B) și Maior Roxana (clasa a IX-a A), Socaciu Andrei (clasa a X-a F) și Zglibuț Andrei (clasa a X-a D); Locul III: Suiugan Lucian (clasa a IX-a C), Husti Mădălina (clasa a IX-a B), Canalaș Denisa (clasa a IX-a A) și Chiș Andreea (clasa a X-a F). Premiile câștigătorilor au constat în cărți și diplome, dar și într-un material informativ intitulat „Drepturile imprescriptibile ale cititorului”.
La finalul activității s-a avut în vedere sondarea opiniei elevilor printr-un chestionar succint, în legătură cu temele de lectură preferate. S-a hotărât în unanimitate ca activitatea să aibe continuitate, având în vedere plăcerea cu care toți participanții au întâmpinat evenimentul. (Alina Capota)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concurs literar-artistic la Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita.

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 22:56:38 Ora standard a Europei de Est