Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Asistență online în domeniul dependenței de droguri

De la Agenția Națională Antidrog

Asistență online în domeniul dependenței de droguri

Începând cu a doua jumătate a anului trecut, Agenția Națională Antidrog a postat pe site-ul propriu, http://www.ana.gov.ro, în subpagina „Tratament”, aplicația „Baza de date a instituțiilor de asistență în domeniul dependenței”, realizată în cadrul proiectului de Înfrățire Instituțională RO2006/018-147.05 – „Consolidarea sistemului integrat de asistență medicală, psihologică și socială pentru consumatorii de droguri din România”/ PHARE Twinnig Finlanda, componenta 2.

Utilizatorii aplicației sunt instituții sau specialiști care doresc să refere un caz sau să fie cunoscuți ca furnizori de servicii, aparținători ai consumatorilor de droguri sau alcool interesați de servicii de asistență pentru dependență sau consumatorii de droguri sau alcool în căutarea unui tratament.
Furnizorii de servicii se înregistrează, printr-o procedură on-line foarte simplă, în mod gratuit și voluntar. În aceste sens aceștia dispun de suportul Centrelor de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog, subunități ale Agenției Naționale Antidrog aflate în fiecare reședință de județ, la nivelul întregii țări.
Pentru popularizarea acestei aplicații de utilitate publică, Agenția Națională Antidrog își dă acordul pentru ca linkuri către aplicație să fie postate pe site-urile instituțiilor care își manifestă dorința în acest sens, printr-o simplă solicitare scrisă.
Pe parcursul celor șase luni de la implementarea și postarea aplicației pe site-ul ANA, la nivel național, 60 de instituții (54 de instituții de stat, 4 organizații neguvernamentale și două organizații private) s-au înscris în baza de date a instituțiilor de asistență în domeniul dependenței, iar o organizație guvernamentală a solicitat și a primit permisiunea de a posta pe site-ul propriu un link către aplicație. Din cele 60 de instituții înscrise, 58 asigură servicii fără plată și două cu plată.
La nivel național, 4 instituții asigură servicii de dezintoxicare, 7 oferă tratament psihiatric, 11 -  tratament substitutiv, 42 - asistență psihologică, 39 - asistență socială, 43 – asigură servicii de tip reducerea riscurilor asociate consumului, 3 asigură servicii tip comunitate terapeutică, un centru rezidențial de asistență, un centru de zi, 3 oferă asistență medicală în regim de spitalizare, 22 oferă asistență medicală ambulatorie, 9 asigură servicii tip centru de asistență integrată în adicții, 34 oferă cursuri de formare a specialiștilor, 24 oferă cursuri de formare pentru beneficiari consumatori de droguri, 57 asigură servicii de prevenire a consumului, 21 facilitează grupuri de auto-suport. 
De asemenea, 52 de instituții se adresează consumatorilor de droguri, 53 - consumatorilor de alcool, 56 asigură servicii atât pentru femei, cât și pentru bărbați, iar 47 asigură servicii minorilor.
Agenția Națională Antidrog își exprimă convingerea că demersurile sale vin în întâmpinarea nevoilor de informare a utilizatorilor de internet în ceea ce privește posibilitățile de tratament adresat dependenței de droguri sau alcool. (Ilinca Șandor)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:42:08 Ora de vară a Europei de Est